11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    cezanne

Firefox zoooooo langzaam op mijn mac mini

Firefox (FF) 1.0.3 geinstalleerd maar deze draait zo traag.
    Dacht eerst dat Internet Cleanup 2.0 roet in het eten gooide met blokkades maar uitzetten hiervan levert niks op.
    Opstarten van FF lukt nog wel maar elke toetsaanslag leidt tot een traag verschijnen van de tekst op het beeldscherm. Na enkele minuten browsen komt de bekende spinning beach ball om aan te geven dat de mac druk bezig is, maar met wat??
    Safari en andere programma’s draaien snel en zonder problemen.
    Behalve Internet Cleanup draait er geen door mij geinstalleerde anti-virus of firewall programma.

Iemand een suggestie wat hier aan de hand is en hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Mac mini 10.3.9, 1Gb intern geheugen, Firefox 1.0.3

Bijdrager
    DoppieDoppie

Heb je toevallig ook gekeken wat er gebeurd als je Camino of Safari gebruikt?

Bijdrager
    TonE

Behalve Internet Cleanup draait er geen door mij geinstalleerde anti-virus of firewall programma.

Ik zou toch ’s proberen dat er eerst af te gooien, tjongejonge wat een bagger software is dat.
    Als je mij niet gelooft lees dan de commentaren er maar ’s na op Versiontracker en Macupdate.

Bijdrager
    cezanne
    ”Dennis

Heb je toevallig ook gekeken wat er gebeurd als je Camino of Safari gebruikt?

camino heb ik niet, gebruik ik niet; safari wel, zonder enig probleem, zoals ik al zei: firefox is het enige programma dat zich bizar gedraagt en al heel snel zorgt voor een spinning beachball

Bijdrager
    DoppieDoppie

Dan zou ik eens kijken of er een andere versie v an firefox is die stabieler is. Anders komt er binnenkort voor Tiger nog wel een update.

Bijdrager
    cezanne
    ”TonE”

Ik zou toch ’s proberen dat er eerst af te gooien, tjongejonge wat een bagger software is dat.
    Als je mij niet gelooft lees dan de commentaren er maar ’s na op Versiontracker en Macupdate.

er staan inderdaad lelijke dingen over geschreven; zal het er eens afgooien en kijken of het verbetert; by the way, als ik toch een beetje controle wil houden, welk programma raad je me dan aan? op macupdate was iemand enthousiast over network spyalert, en dan hebben we natuurlijk ook nog netbarrier…

ik ga nu de door jou als bagger genoemde s/w verwijderen, i’ll let you know!

Bijdrager
    TonE

Onderstaand nog even een handleiding om het van je mac af te krijgen, het laat nogal wat sporen na.:(

En je andere vraag, ik ben zelf zeer te spreken over Netbarrier.

1) I want you to go to the “Applications” folder and check to see there are NO “Internet Cleanup 1.0.x” or “Internet Cleanup 2.0.x” folders there. If they’re there, please delete them.

2) Go to your “MacintoshHD:Library:CFMSupport:” location, where “MacintoshHD” is the name of your hard drive and check to see that “ICRuntimeSupportLib2” has been deleted. If it hasn’t, please delete it.

3) Please navigate to “MacintoshHD:System:Library:Extensions:” and make sure that “NetBlockade.kext” and “NetworkSpyAlert.kext” have been removed. If they haven’t, please delete them. You’ll need to authenticate to remove them. If you have trouble with step, please let me know. It’s very important these files are removed or you’ll continue to get expiration alerts.

4) Go to “MacintoshHD:Library:Preferences:” and remove any file that contains the “aladdinsys” or “allume” name in it.

5) Go to “MacintoshHD:Users:username:Library:Preferences:”, where “username” is your login name and “MacintoshHD” is your hard drive, and remove any file that contains the “aladdinsys” or “allume” name in it.

6) Reboot your machine again. Make sure your trash is empty. (1/5/2005, Version: 2.0.3)

Bijdrager
    cezanne

Dank voor de uitgebreide instructie. Alles eraf gegooid (op een enkele Allume file na die bij Stuffit hoort).
    Internet Cleanup nu dus historie.

Echter, lost probleem niet op met Firefox. Starten lukt goed, maar zodra ik met mijn muis over de pagina scroll raakt het systeem van slag, verschijnt de spinning beachball en moet ik het programma met harde hard stoppen.

Misschien na de schoonmaakactie nodig dat ik FF opnieuw installeer.
    Ga ik even proberen.

Bijdrager
    TonE

Als je toch bezig bent zou ik meteen even caches opruimen met bv Onyx en permissies herstellen.

http://www.macupdate.com/info.php/id/11582

Bijdrager
    cezanne

Zo, alle goede raad opgevolgd.
    Inclusief een rondje Onyx en Cocktail.
    FF draait nu weer, op 1 site na.
    In mijn enthousiasme ook FF profiel kwijtgeraakt maar dat is niet zo boeiend.

Als ik nog durf ga ik eens kijken naar NetBarrier…

Nogmaals dank voor de suggesties en hulp!

Bijdrager
    TonE

:) :apple:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.