7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

[Opgelost] Firefox – YouTube werkt niet meer

Ik heb vandaag Adobe Flash van mijn iMac ( Catalina 10.15.7) verwijderd en merk nu dat YouTube niet meer te gebruiken is via Firefox ( versie 84.02). YouTube opent nog wel maar dan komt de vraag “sign in”  en na “no Thanks” komt er enkel nog een wit vierkant midden in het beeld staan.

Het eigenaardige is dat ik via Safari (versie 14.01) wel op YouTube kan.

Kan het verwijderen van flash hiervan de oorzaak zijn  ? En hoe los ik het op want ik werk vrijwel altijd met Firefox.

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 dagen, 13 uren geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    mowat

De oplossing gevonden.

Ik heb de adblocker in firefox uitgeschakeld en nu lukt het weer. Bij safari stond de adblocker ook wel aan , maar dat is een andere.

Dus opgelost.

Bijdrager
    GoeieDag

Eerlijk gezegd: hoe vaak moet dat nou genoemd worden? Bij welke problemen dan ook, op welke browser dan ook: zet de extensies/add-ons eerst eens uit!!!

Bijdrager
    Pjotr

@ GoeieDag “hoe vaak moet dat nou ……”

Het eigen draadje van de starter is door de starter opgelost. Joepie.

Bedankt voor deze geweldige aanvullende bijdrage. Draagt ook echt bij.

Bijdrager
    Pjotr

@ Mowat:

Dank je wel voor de vraag,  en voor het delen van de oplossing.

Bijdrager
    GoeieDag

Pjotr, ik begrijp dat sommige van mijn bijdragen best bot overkomen. Soms zo bedoeld, soms ook niet. Voor die laatste: sorry.

In dit draadje geldt: in de loop der vele jaren heb ik wel honderd keer bij elke raar probleem van een browser gezegd: ‘zet de extensies uit!’ Voor mensen die hier vaker komen, als TS, begrijp ik dan niet helemaal dat dat ook niet hun eerste reactie is. Extensies zijn zo ontzettend vaak een pain-in-the-ass!

Voor anderen, die wat minder vaak hier komen misschien ook wel bot, maar ik vermoed dat als ze het lezen, het ook niet meer vergeten. En als je ziet hoeveel mensen hoe makkelijk slachtoffer worden van fraude/oplichting, is blijkbaar soms een wat lompe benadering nodig iets onder de aandacht te brengen/houden.

Ook geldt: als je veel ‘helpt’ links en rechts in allerlei draadjes, loop je ook het risico dat je eens een keer een minder geslaagde bijdrage uit je toetsenbord komt.

Dus Pjotr, ik begrijp jouw kritiek, maar ik vind het van de andere kant ook geen recht doen.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

GoeieDag op 12 januari 2021 om 19:15
    … is blijkbaar soms een wat lompe benadering nodig iets onder de aandacht te brengen/houden.

Hear, hear!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.