7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    cezanne

Firefox weigert heel veel sites te laden OPGELOST

ik gebruik de laatste Firefox versie op macOS 10.13.6;

sinds een tijdje merk ik dat Firefox weigert sites te laden terwijl diezelfde sites probleemloos door Safari en Chrome worden geladen; voorbeeld: http://www.lenzencenter.nl
    als je klikt op de i naast de url staat er: connection is not secure
    maar dat zal me worst wezen, er zijn zoveel sites met wat http content; bedankt voor de boodschap maar die site wil ik gewoon zien;
    heb me suf gezocht bij de instellingen en FAQ’s op internet maar ik kan er niet achter komen hoe ik Firefox toch die sites kan laten laden; iemand een idee?

PS het is absurd, zelfs een site als wetransfer.com, in gebruik bij miljoenen mensen, wordt niet geladen en krijgt ook de kwalificatie: not secure

little snitch bleek de boosdoener, onbegrijpelijk want nooit de rules ingegeven, never mind; tip dus voor de users die hier tegenaan lopen: check je little snitch rules!

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door  cezanne.

Bijdrager
    TheBigZ

cezanne op 24 augustus 2019 om 14:26
    little snitch bleek de boosdoener, onbegrijpelijk want nooit de rules ingegeven, never mind; tip dus voor de users die hier tegenaan lopen: check je little snitch rules.

Ja, fantastisch programma, dat Little Snitch.

Moderator
    Night

Inderdaad. De app kan voorkomen dat er ongewenst verbinding wordt gemakt. Erg handig. Maar met de rules kun je inde rdaad heel veel kanten op, zelfs de verkeerde, blijkt wel.

Overigens wel vaag: als ik zo’n rare rule instel, krijg ik van Little Snitch de melding dat een verbinding wordt geweigerd. Vraag me af waarom dat bij TS niet gebeurt.

Bijdrager
    cezanne

vervelende is dus dat je niet de boodschap krijgt dat toegang naar de website is verhinderd door een bepaalde app (in dit geval door LS) maar alleen dat de toegang is verhinderd, dat maakt het een zoekplaatje; LS zou een functie moeten toevoegen waarbij elke keer dat LS toegang verhindert er een message verschijnt: toegang verhinderd door LS rule

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door  cezanne.

Moderator
    Night

Volgens mij zit die functionaliteit verborgen in de optie in de voorkeuren:

Bijdrager
    cezanne

die silent mode zorgt daar helaas niet voor;
    je krijgt 1x de optie om een connectie goed of af te keuren (allow or deny)
    maar als een site daarna niet wordt toegelaten laat LS niks meer van zich horen,
    de browser laat weten dat de site niet bereikbaar is maar zegt niet waarom,
    ook LS niet, helaas;

overigens heb je naast silent mode allow en deny connections nog een derde optie: alert mode,
    die gebruik ik;
    maar die zal je ook nooit waarschuwen dat een site niet bereikt kan worden wegens de LS instelling

Moderator
    Night

Hmmm… minpuntje dus

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.