6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    DESMEV

Firefox vraagt toestemming lettertypes

Al een tijdje vraagt Firefox ( op diverse Mac’s) elke keer weer toestemming om lettertypes te mogen gebruiken. Ook na het aanvinken van niet meer vragen blijft de vraag bij opstarten FF terugkomen. Is ook nergens in voorkeuren uit te zetten. Iemand enig idee hoe dit verschijnsel te voorkomen is?

Michel

Moderator
    Poezenbeest

Het lettertype handmatig installeren in je systeem.

Klinkt lullig, maar dat is wel de oplossing die aansluit bij de oorzaak.

Bijdrager
    DESMEV

Maar hij vraagt naar lettertypes die ik geoon in het MacOs systeem heb zitten. Hij vraag ook niet naar ‘vreemde’ lettertypes, maar (voor zover ik kan zien) naar reguliere letters. Ik hen alleen maar de standaard MacOs set op mijn computer staan. Als ik overigens op akkoord druk krijg ik een volgende keer (niet pers√© DE volgende keer) gewoon weer de zelfde letters of andere letters. Dus het zijn geen gekochte letters.

Overigens komt het ook bij een collega van mij voor.

Bijdrager
    DESMEV

En hoe installeer je letters die je al gewoon gebruikt op je systeem. Die zijn toch al geinstalleerd?

Bijdrager
    mowat

Vraagt men toevallig toestemming in firefox voor het lettertype GR Plain ?
    Dat schijnt , volgens diverse fora , regelmatig voor te komen sinds 10.6.4.

Als het dat type is , dan kan je gewoon een kopie maken van je lettertype GrCourrier , dat hernoemen in Gr Plain en in bibliotheek/ fonts slepen, en de vraag komt niet meer.

Bijdrager
    DESMEV

Nee die naam herken ik niet om eerlijk te zijn, maar ik zal er op letten. Blijft natuurlijk wel andere namen die gevraagd worden

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.