17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    marcz

Firefox start niet op.

Hallo,

Op mijn nieuwe iMac (10.5.6) heb ik de instellingen van mijn oude computer overgenomen en na wat kleine aanpassingen loopt en draait alles vlekkeloos. Internet, Mail enz. enz. doet het.
    Maar een probleem blijf ik houden:

Firefox start wel op maar blijft stuiteren in de dock en komt met de melding:

Force Quit is dan het enige dat nog helpt.

Als ik een nieuwe gebruiker aanmaak en het onder dat account probeer, blijft het probleem.
    Ik heb firefox (3.0.7) al tig keer gedownload, maar het verandert niets.

Een idee?

Marc.

Bijdrager
    macnick

Doet Safari het wel?

Bijdrager
    macnick

Of doet Ć¼berhaupt je internet verbinding het wel?

Bijdrager
    marcz

Wel even het bericht helemaal lezen:
    Ik schreef toch:
    “loopt en draait alles vlekkeloos”.

En dat is ook zo.
    Safari, Mail, Internet, Opera, enz. enz. ALLES doet het.

Marc.

Bijdrager
    kaassouffle

Wat voor instellingen heb je overgenomen?
    Heb je plist bestanden of iets voor Firefox over gekopieerd?

Als je die ook eens helemaal verwijderd? (ook al had je ze niet gekopieerd)
    En dan nog keer firefox installeren.

Bijdrager
    palahala

Ben ik gek, of geeft dat schermpje ”Verbinding mislukt. De server bestaat niet of is momenteel niet beschikbaar.” gewoon aan dat er naar een disk gezocht wordt? Wat heeft Firefox op die disk te zoeken?

”marcz”

Ik heb firefox (3.0.7) al tig keer gedownload, maar het verandert niets.

Heb je Firefox wel naar je Applications folder gesleept bij installatie? Of heb je Firefox gestart vanuit de installatiebundel en toen het icoontje vastgezet in de Dock? In dat laatste geval zal klikken van dat icoontje weer op zoek gaan naar die installatiebundel, maar die is dan misschien verwijderd, of in ieder geval niet meer “ge-mount”, of staat op die server die niet bereikbaar is?

Bijdrager
    marcz
    ”kaassouffle”

Heb je plist bestanden of iets voor Firefox over gekopieerd?
    Als je die ook eens helemaal verwijderd? (ook al had je ze niet gekopieerd)
    En dan nog keer firefox installeren.

Ik heb alles wat maar naar FF ruikt verwijderd en daarna helemaal schoon ge-installeerd.
    Maar zie ook mijn reactie op het bericht van @palahala.

Marc.

Bijdrager
    marcz
    ”palahala”

Ben ik gek, of geeft dat schermpje ”Verbinding mislukt. De server bestaat niet of is momenteel niet beschikbaar.” gewoon aan dat er naar een disk gezocht wordt?

Dat vind ik nl. ook zeer vreemd, want het is inderdaad een disc-icoontje.
    En datzelfde icoontje verschijnt ook als ik een item uit mijn lijst met Finder Locaties aanklik. Zie daarvoor mijn post in de OSX rubriek.
    Het lijkt wel of firefox iets op een andere computer/disk zoekt. Gelet op het feit dat ik bij het migreren inderdaad mijn voorkeuren ook mee heb genomen, lijkt het erop alsof firefox steeds op zoek gaat naar die andere computer.
    Maar ik heb toch echt alles wat ik van firefox kan vinden verwijderd (op de nieuwe computer).

En ik heb firefox ook gewoon in mijn map met andere applicaties staan.

Vreemd!

Marc.

Bijdrager
    palahala
    ”marcz”

Ik heb alles wat maar naar FF ruikt verwijderd en daarna helemaal schoon ge-installeerd.
    Maar zie ook mijn reactie op het @palahala.

Die reactie is denk ik niet doorgekomen. Ik denk dat je wel weet hoe het werkt, maar zo niet: beter dan Firefox zelf kan ik het niet uitleggen. En dan bedoel ik vooral deze stap:

”support.mozilla.com”

Er verschijnt een Finder-venster dat de Firefox-toepassing bevat. Sleep het Firefox-pictogram naar de map Toepassingen.

Nadat Firefox naar de map Toepassingen is gesleept, kunt u het schijfkopiebestand uitwerpen door het te selecteren in een Finder-venster en op de toetsen Cmd+E te drukken, of door het menu Bestand van Finder te gebruiken en Uitwerpen te selecteren.

Bijdrager
    marcz
    ”palahala”

Die reactie is denk ik niet doorgekomen.

Je was me te snel af.

Marc.

Bijdrager
    palahala

Aha, onze reacties kruisden elkaar.

”marcz”

Maar ik heb toch echt alles wat ik van firefox kan vinden verwijderd (op de nieuwe computer).

Ook de dingen uit de map ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/ ?

Bijdrager
    palahala

En als je in je Dock met Ctrl-click of rechtermuisknop op het Firefox icoon kiest voor “Show in Finder”, gaat Finder dan inderdaad ook naar Applications?

Even getest: als ik Firefox niet goed installeer en dan het installatiearchief volledig verwijder, dan komt er een grijs vraagteken door het icoon in de Dock te staan. Klikken heeft dan geen enkel effect, maar dus ook geen strandbal. Dat lijkt dus niet op jouw probleem…

Bijdrager
    marcz

Inmiddels het volgende geprobeerd:

Van de oude computer alles wat met Firefox te maken heeft gekopieerd naar de nieuwe (op de overeenkomstige lokaties) en daarna firefox opgestart terwijl de oude computer via het netwerk verbonden was.
    En wat denk je?
    Het werkt gewoon.
    Nu nog een keer proberen terwijl die andere computer van het netwerk af is.
    Ben zo terug met de uitslag van die test.

Marc.

Bijdrager
    marcz

En nu de oplossing:

Zodra de andere computer niet meer bereikbaar was via het netwerk bleef firefox problemen geven. Een beetje verder speuren bracht de oplossing, want het bleek dat alle extensies die ik in firefox had zitten op de andere computer waren ge-installeerd en niet meegekomen met de migratie.

Maar wat ik dan nog niet begrijp is dit: als ik alle firefoxvoorkeuren verwijder, een gloednieuwe versie installeer, hoe kan het dan toch dat die blijft zoeken naar extensies op mijn oude computer?

Wie dat weet?

Marc.

Bijdrager
    marcz

Maar er blijft een probleem!

Als ik in de voorkeuren van mijn nieuwe firefox, waarin dus alles helemaal vers is, het tabblad ‘applications’ aanklik, gaat hij toch op zoek naar mijn oude computer!

Het is om gek van te worden :x :(

Marc.

(Die dus voorlopig firefox even niet kan gebruiken)

Bijdrager
    palahala

Maar nu zijn er wel mogelijkheden:

[*:b52d6c89dc]Had je eerder ook de dingen uit de map ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/ verwijderd?
      [*:b52d6c89dc]Misschien kun je alle dingen van tabsheet “applications” verwijderen als je die andere computer weer even aanzet?
      [*:b52d6c89dc]Misschien Firefox verwijderen met bijvoorbeeld AppDelete?[/list:u:b52d6c89dc]

Bijdrager
      palahala

Op Uninstalling Firefox lees ik onder Removing user data and settings inderdaad alleen iets over het profile in de folder ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/ (en verder alleen Firefox uit Application naar de Trash slepen).

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.