8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    colala

Firefox slaat afbeeldingen op als .dat-bestand

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden ben ik overgestapt van Safari naar Firefox, maar Firefox slaat afbeeldingen van internet op als een .dat-bestand. Ik zou dit graag willen veranderen naar .jpg. Hoe kan ik dit doen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    sedikit

-Ik sleep doorgaans de afbeelding naar het bureaublad, dan is het altijd een .jpg, of een .tiff, of een .png
    -Maar je kunt het ook zo doen:
    afbeelding selecteren/rechtermuis-click/Afbeelding opslaan als. (neem maar over):

dan krijg je dit venster. neem ook maar over:

Mocht het bestand dan nog .dat zijn, dan deze noodoplossing: verander .dat achter de naam van het bestand in .jpg

Bijdrager
    colala

Dankjewel voor je antwoord!

Ik heb in het tweede scherm alleen de keuze tussen “Document” of “Alle bestanden”. Wat is het probleem?

Bijdrager
    sedikit

Ik zou het dan ook niet weten….Heb je “alle bestanden” al geprobeerd? En de afbeelding vanaf de bewuste site(s) slepen? Ik doe het alleen met slepen. Ik heb die ander optie zelf nog nooit gedaan! Heb je wel de laatste versie van Firefox? De 27.0.1.
    Als je hier geen oplossing vindt, dan is mijn ervaring dat je die wel vindt op de Mozilla(firefox) support-site: Firefox/Menubalk/Help/Firefox Help:
    https://support.mozilla.org/nl/products/firefox?as=u&utm_source=inproduct
    Laat morgen hier even weten of je de oplossing hebt gevonden. Zo niet, dan kijk ik ook wel even wat rond.

Bijdrager
    wouter57
    colala op 05 maart 2014

Dankjewel voor je antwoord!

Ik heb in het tweede scherm alleen de keuze tussen “Document” of “Alle bestanden”. Wat is het probleem?

.

Klik dan bij ,,document,, op het mapje dan krijg je meer keuzen.

Bijdrager
    1984
    colala op 05 maart 2014

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden ben ik overgestapt van Safari naar Firefox, maar Firefox slaat afbeeldingen van internet op als een .dat-bestand. Ik zou dit graag willen veranderen naar .jpg. Hoe kan ik dit doen?

Alvast bedankt!

Wat staat er indien je op de afbeelding klikt en je de afbeeldingsinfo bekijkt… (of toets cmd i )

Bijdrager
    Steef Ams

Stilte

Bijdrager
    colala

Sorry voor mijn late reactie…

@sedikit: Ik heb de nieuwste versie, de 27.0.1. Bedankt voor de tip, ik zal het voorleggen bij Firefox zelf!

@wouter57: Ik krijg geen andere keuzes te zien

@1984: Ik zie hetzelfde als op jouw afbeelding:
    /uploads/community/332d4c6ee73675f058697244e589d25d6a215703_0.png

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.