6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Kleintje

Firefox schermpjes verschijnen onderin het scherm sinds vandaag….

Tja… Probeer dat maar eens te googelen. Sinds vandaag komen alle subschermpjes onder in het beeld. Stel ik typ iets in de url balk dan komt er onder aan het scherm alle websites die ik normaal onder de url balk krijg. Zo ook bijvoorbeeld een invulveld in een site. Ik zat net even op funda. Normaal krijg je een dropdown met prijsklasse waarin je zoekt. Nu onder aan het scherm. Idem bij het knip en plak schermpje. Ook onderaan.

Ik heb al gezocht bij instellingen van OSX en instellingen van Firefox maar kan niets vinden.

We draaien op OSX 10.10..5 en Firefox 55.03

Iemand?

Bijdrager
    Kleintje

Aanvulling. Voor deze website dien ik een gebruikersnaam en ww in te vullen en vink ik ook aan dat FF deze moet onthouden. Ook dit gebeurt niet meer terwijl in de instellingen wel aanstaat gevinkt om deze te onthouden.

Vreemd he?

Bijdrager
    Joid

Heel vreemd. Is er overigens een reden dat je Firefox gebruikt en niet Safari?

Ik zou Malware Bytes eens zijn werk laten doen: https://nl.malwarebytes.com/

Bijdrager
    Psyrael

Probeer dit eens: https://support.mozilla.org/en-US/kb/reset-preferences-fix-problems#w_solution-1-refresh-firefox

Maakt een nieuw profiel voor je aan en verwijderd alles behalve bookmarks en passwords.

Moderator
    Mac Daddy

Firefox doet ineens iets vreemds dus. Kan mij nog niet helemaal voorstellen wat er nu precies gebeurd, dus als je denkt dat een screenshot zou helpen.

Maar eigenlijk denk ik als eerst aan deze 2 dingen:
    1: Is er onlangs een update geweest van Firefox?
    2: Heb je onlangs een nieuwe plugin of addon geinstalleerd of heeft er eentje een update gehad?

Om te kijken of het aan die 2e ligt, kan je, zoals Werner85 zegt, een nieuw account aanmaken, maar beter is dat je eerst even de veilige modus van Firefox probeert. Die draait namelijk zonder addons en dergelijke. Als ie dan wel goed werkt, moet je nog uit te vogelen welke addon de boosdoener kan zijn.

Als je nog nooit gehoord hebt van addons of plugins, dan zou ik gewoon eens kijken of er eentje ineens geinstalleerd is.

Malware Bytes zou ook een optie kunnen zijn, maar het hoeft echt niet direct zo ernstig te zijn.

Bijdrager
    Kleintje

Vandaag eindelijk even tijd om achter de computer te kruipen… En het is weg. Zo raar. Niks gedaan. Niet opnieuw opgestart. Dagen last van gehad en nu is het weg. Toch nog even antwoorden op MacD;

1) Vast. Die dingen verschijnen regelmatig en ik update altijd z.s.m.
    2) Niet dat ik weet. Heb niks speciaals.

Schermafbeelding was handig maar zodra ik wat anders deed met muis ging het “gekke” schermpje weer weg. Had er even een foto van moeten maken. Mocht het weer komen dan doe ik dat.

Dank allen voor meedenken!

Groetjes

Arjé

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.