8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    stijnhoofd

Firefox: pagina's laden slecht

Hallo daar,

sinds gisteren is mijn Firefox niet wat het geweest is. Pagina’s laden slecht, traag, of niet. Kan zijn dat het een eeuwigheid duurt voordat hij de pagina binnenheeft, of dat de afbeeldingen niet geladen worden en er tekst in de plaats staat, of dat ik gewoon een foutmelding krijg. Als ik dan een of meerdere keren op Opnieuw klik laadt hij wel weer gewoon, of weer met een van bovenstaande fouten.

Ik dacht, ik moet mijn cache (?) weer eens leegmaken, dus dat heb ik gedaan. Helaas bleven de fouten aanhouden. Het ligt niet aan de verbinding, want Transmission download gewoon zonder problemen en Safari browst gewoon prima. Het ligt ook niet aan Transmission die teveel bandbreedte opeist, hij download tussen de 50 en 600 kb p/s ATM, en pas als-‘ie boven de 1 MB p/s uitkomt, weet ik uit ervaring, ervaar ik wat trager surfen.

What to do, what to do?

Bijdrager
    mowat

Al eens geprobeerd vanuit een ander account , of vanuit een gastaccount ?

Bijdrager
    stijnhoofd

Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar ik weet ook niet hoe ik een andere account kan aanmaken. Overigens gaat het nu al een hele tijd prima, ik vermoed toch dat het met de verbinding te maken had – die had het de afgelopen 24 uur wat zwaar. Nu is hij weer gezond. Het lijkt dus aan de verbinding te hebben gelegen, hoe vreemd dat ook is met andere internet-behoevende programma’s die normaal functioneerden.

Bijdrager
    mowat

Ok , ik hoop dat het opgelost blijft.
    Om even terug te komen om dat account : dat doe je via systeemvoorkeuren / accounts/ en dan op het + teken rechts onderaan klikken.
    Daar kan je dan kiezen of je een beheerdersaccount ( met veel bevoegdheden) maakt of een gebruikersaccount ( met weinig bevoegdheden).
    Het feit dat je niet weet hoe je een account moet aanmaken doet er me aan denken dat je dan waarschijnlijk altijd in het eerste beheerdersaccount zit te werken.
    Dat is natuurlijk geen probleem , maar voor allerlei zaken is het veiliger om ook een tweede account , een gebruikersaccount , aan te maken en dat te gebruiken. Het beheersaccount kan je gebruiken voor je updates of voor installatie van veilige programma’s. Iets waar je twijfels bij hebt kan je eerst testen vanuit het gebruikersaccount. Als je iets wil doen waardoor je je systeem in gevaar kan brengen en je werkt in het gebruikersaccount zal je computer je voor de zekerheid vragen of je eerst je beheerdersnaam en je wachtwoord opgeeft. Dus men laat je eerst even nadenken over een belangrijke beslissing.
    Dan kan er normaal nog weinig fout gaan met je voornaamste account , het beheerdersaccount. Als er iets fout gaat met je gebruikersaccount dan kan je het heel eenvoudig weggooien ( met het – teken) en een nieuw aanmaken. Maar je hebt dan ondertussen altijd nog wel een goed werkend beheerdersaccount.

Bijdrager
    1984
    mowat op 30 september 2010

Het feit dat je niet weet hoe je een account moet aanmaken doet er me aan denken dat je dan waarschijnlijk altijd in het eerste beheerdersaccount zit te werken.
    Dat is natuurlijk geen probleem , maar voor allerlei zaken is het veiliger om ook een tweede account , een gebruikersaccount , aan te maken en dat te gebruiken. Het beheersaccount kan je gebruiken voor je updates of voor installatie van veilige programma\’s.

Bijdrager
    mowat

@1984
    Ik begrijp niet goed je reactie dat er in een gastaccount alle gegevens bij het uitloggen verwijderd worden .
    Ik heb enkel aangeraden een “gebruikersaccount” extra aan te maken en nergens over een gastaccount gesproken .

Bijdrager
    1984
    mowat op 01 oktober 2010

Ik heb enkel aangeraden een “gebruikersaccount” extra aan te maken en nergens over een gastaccount gesproken .

2de post

mowat op 30 september 2010

Al eens geprobeerd vanuit een ander account , of vanuit een gastaccount ?

Bijdrager
    mowat

@1984
    Je moet heel het verhaal lezen natuurlijk:

In die eerste passage ging het over het traag inladen van firefoxpagina’s .
    Daar heb ik o.a. gevraagd of er al eens geprobeerd was via een ander account of via een gastaccount.
    Dat is gewoon om te testen of het probleem zich vanop dat ander account ook voordoet.
    Het maakt niets uit dat bij het gastaccount dan alle gegevens weg zijn want je test gewoon een programma uit.

In het tweede deel van het verhaal waarin ik aangeraden heb om naast een beheerdersaccount ook een gebruikersaccount aan te maken om in te werken , spreek ik alleen over een gebruikersaccount , niet over een gastaccount.
    Logisch , want daar is het de bedoeling om instellingen en documenten te bewaren.

Dat zijn dus twee heel verschillende zaken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.