19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    criccric

Firefox onze excuses voor het ongemak

Hallo

bij het starten van firefox krijg ik de laatste tijd elke keer de venster “onze excuses voor het ongemak…………firefox ondervindt problemen bij het herstellen van uw vensters en tabbladen…..”
    Weet iemand waarom en hoe dit kan opgelost worden?

bedankt

Bijdrager
    sedikit

Het kan aan je add-ons liggen. Ik heb er ook een tijd ast van gehad(in Firefox 20.0). Ik heb er toen wat add-ons uitgegooid.Ik weet niet meer welke. Deze add-ons leveren bij mij in ieder geval geen problemen op:
    Adblock Plus
    AllowClipboard Helper
    Download Statusbar
    DownloadHelper
    Flash Video Downloader
    Loading Bar
    QuickJava
    Youtube Video and Audio Downloader

Bijdrager
    ProBookMac

gebruik die Firefox al lang niet meer, begon een beetje windows-achtig te worden — bij ieder gebruik of opstart moet je nieuwste versie downloaden. Bijna niet een keer normaal op te starten en op internet – erg irritant

Bijdrager
    sedikit

@ProBookMac,
    Ik ben het volledig oneens met je. Geen webbrowser, inclusief Safari kan tippen aan de mogelijkheden (add-ons, favicons enz) van Firefox. Google maar eens op de voor- en nadelen t.o.v. Safari. En de frequentie van updates valt nogal mee. De laatste is al weer een paar maanden geleden. Ik heb sinds het verwijderen van een aantal add-ons(zie boven) geen enkele vastloper meer gehad. Add-ons zijn niet van Firefox zèlf!

Bijdrager
    criccric

ja, dat is waar maar ik gebruik het nu al zo lang, ik ben er aan gewend… alleen nu, krijg ik dat probleempje en ik zou die graag willen oplossen. Plotseling, terwijl ik niets aan de extensies of add-ons heb gedaan.

Bijdrager
    sedikit

Ik heb, herinner mij nu, ook iets aan de voorkeuren gedaan. Alleen weet ik niet meer wat. Mijn voorkeuren:
    -Voorkeuren/Tabbladen:
    Alles aangevinkt, behalve “Nieuwe vensters..” enz
    en “Als ik een koppeling…” enz
    -Voorkeuren/Inhoud:
    alles aangevinkt
    Lettertype Times
    -Voorkeuren/Privacy:
    aangevinkt
    “Firefox zal Geschiedenis onthouden”
    Voorkeuren/Beveiliging:
    alles aangevinkt, behalve
    “Een hoofdwachtwoord gebruiken”
    Voorkeuren/Update:
    alleen aangevinkt “Updates automatisch…”enz
    “Mij waarschuwen als….”enz

Bijdrager
    criccric

ja maar zoals ik zei ik heb niets aan de add-ons veranderd voor dat ik die waarschuwing krijg….

Bijdrager
    sedikit

Dat had ik al begrepen, maar in mijn laatste reactie had ik het over de Voorkeuren van Firefox zèlf.

Bijdrager
    1984

Ik heb / had dat ook sinds FF 20.0, betreft het hertellen wel of niet daar kun je zelf voor kiezen door er op te klikken.

Verder had ik deze melding (zie ik nu ook niet meer)

Bijdrager
    GoeieDag

Ik ben een gebruiker van het eerste uur (AD 1998) van Mozilla, zoals de browser nog vele jaren hete (in OS 8/9).
    Maar dat gedweep met FF begrijp ik niet, want ik ben het wel enigszins eens met ProBookMac: het lijkt soms wel een Windows vehicle. Brrrr!

Voor criccric: zet die Add-ons toch maar eens even uit. Dat jij niks hebt veranderd wil niet zeggen dat ze een probleem kunnen geven. Vaak toch de oorzaak van veel ongemak in een browser (allen).

Bijdrager
    1984
    GoeieDag op 29 april 2013

Ik ben een gebruiker van het eerste uur (AD 1998) van Mozilla, zoals de browser nog vele jaren hete (in OS 8/9).
    Maar dat gedweep met FF begrijp ik niet,

Indien je langer gebruiker bent van Firefox, dan ken je ook de voordelen van dat herstellen (daar zijn ook veel topics op dit forum over terug te vinden) andere browsers kennen of kende ? dat niet als onverwachts de browser of computer crashte, of dat je Firefox hebt afgesloten en je verder wilt met de geopende tabs waar je mee bezig was de avond ervoor.
    Wil je verder gaan waar je gebleven was klik je op herstel zo niet dan klik je op sluiten. Het is inderdaad weer even geleden dat ik dat venster zie.

Safari is er nog niet zolang,vroeger waren IE en Netscape (Waar Firefox van Mozilla de opvolger van is) de browsers die je op een Mac gebruikt werden

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb enkele jaren (van versie 3 totdat de updates haast wekelijks werden) met FF gewerkt. Ik kwam op een gegeven moment verschillende problemen tegen die na elke update er in bleven zitten. Waaronder:
    Een trage GUI bij grote menu’s (de ‘reactietijd’ hobbelde achter de cursor beweging aan), sub menu’s die verdwenen bij een (te) snelle muisbeweging, lege vakjes (i.p.v. een icon) voor de menunamen en nog wat irritante zaken.
    Toen FF versie 10 had bereikt was dat nog steeds niet opgelost en gooide ik de handdoek in de ring en stapte over op Safari. Nu mis ik wel een bepaalde add-on functionaliteit maar mijn workflow is prettiger. Op Webwereld waren er ook geregeld discussies over FF waar ik uit op kon maken dat de meeste problemen op de Mac versie sloegen en dat de Windows versie veel beter draaide. FF is wat mij betreft een logge dino geworden. Dus nu hebben we versie 20? Die moet dan wel heel wat verbeterd zijn maar niet heus…

Bijdrager
    1984
    hendrik op 29 april 2013

Ik heb enkele jaren (van versie 3 totdat de updates haast wekelijks werden) met FF gewerkt. Ik kwam op een gegeven moment verschillende problemen tegen die na elke update er in bleven zitten. Waaronder:.

Hendrik , wat je beschrijft herken ik niet.(Het geen je beschrijft lijkt me aan de site liggen, zoals……OMT)
    Gelukkig kun je gebruik maken van meerdere browsers . Verschil Safari vs Firefox[/b] http://www.onemorething.nl/community/topic/verschil-safari-vs-firefox/
    http://forum.onemorething.nl/community/topic/verdwijnen-afbeeldingen-bij-mouseover-in-safari/

Bijdrager
    iep

Wat hendrik beschrijft herken ik ook niet. Firefox heeft wel een tijdje wat problemen omtrent geheugen gehad (Fx4 e.d.) wat reden is geweest om naar de rapid release te gaan (de updates komen nu dus 1x per 6 weken, ProBookMac gebruikt dus maar zelden een webbrowser ;)) en zaken als project memshrink en snappy te starten (iets wat de concurrentie nog steeds niet doet). De problemen met Firefox zijn het grootste op Windows om de doodeenvoudige reden dat er meer Windows dan OS X en Linux gebruikers zijn. Dat is een situatie die nog steeds onveranderd is. Tegenwoordig boeit het niet meer zo heel erg welke browser je gebruikt. Ze zijn allemaal even snel. Je ziet alleen wat verschillen in geheugengebruik (waarbij Firefox de beste is en Safari en Chrome nou juist de meest “slechtsten”, zelfs IE is beter dan die 2) en de uitbreidingsmogelijkheden (extensions, themes). Het is vandaag de dag vooral persoonlijke voorkeur die bepaald welke browser het beste is voor jou.

Met die informatie is de TS niet geholpen. Firefox geeft die melding omdat ie gecrasht is en daardoor de vorige sessie niet heeft kunnen herstellen. Er is nog een lopende bug mbt een locked profile die voor dit soort problemen kan zorgen. Kennelijk een lastige om te fixen. Wat TS het beste kan proberen is het standaard lijstje die Mozilla aanraadt: Firefox does not work – Common fixes to get you back up and running. En wellicht dat het volgende helpt om die crashes te voorkomen (dit heeft mbt op dat probleem met locked profiles, de titel is wat misleidend): ”Firefox is already running but is not responding” error message – How to fix it.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Nee het ligt niet aan een site. De problemen die ik beschrijf slaan puur op de GUI van FF. Het maakt niet uit op welke site je zit.
    Na een bepaalde update stonden er ineens geen icons meer voor de naam van een site in de bookmarks menu’s. Nu is dat niet het ergste, maar als je in een menu (de bladwijzerbalk in het FF venster zelf dus) met een hoop items stond en je bewoog de cursor op en neer dan zat je b.v. met de cursor op het 6e item van boven terwijl de selectie kleur b.v. het 2e item was waar voorheen dus je cursor stond. Dus de reactietijd van de GUI was zo traag dat het op een gegeven moment niet in overeenstemming was met de cursor locatie en moest je dus wachten totdat de GUI jou bewegingen ‘ingehaald’ had.

Ook heel lastig was het volgende: in plaats dat een submenu links/rechts van het bovenliggende menu werd weergegeven stond het precies ‘op’ dat menu. Je kon dus niet meer zien van waaruit je in dat sub menu was gekomen. Tegelijkertijd klapte dat menu er uit als je de cursor te snel bewoog en dat is vast gerelateerd aan die trage reactie tijd. Koos je echter via de pijl toetsen iets uit dat submenu dan ging het goed en versprong de selectiekleur met de repeterende pijl toets. Dat jij dit niet herkent komt dus omdat jij je menu’s anders heb of ze zijn kleiner. Inmiddels zijn alle bookmarks e.d. dus overgebracht naar de bladwijzerbalk van Safari dus alle menu’s zijn het zelfde en Safari reageert veel sneller en heeft geen probleem met deze menu’s.

Uitschakelen van add-ons maakte ook niets uit. FF was bij mij gewoon zo traag als stroop wat de GUI betreft. Inladen van sites was prima en ik kwam juist minder problemen tegen wat dat betreft dan bij Safari. Zo wordt in FF de reclame overgeslagen die tegenwoordig aan haast elke nieuws video vooraf gaat. In Safari moet ik er naar kijken in FF dus niet.

Bijdrager
    1984

Nogmaals ik herken niet de problemen die je beschrijft, de eerste die je beschrijft kun je verhelpen door desgewenst een ander thema te kiezen.
    Verder is het ook erg makkelijk dat je ook links door je bladwijzers kunt bladeren (welke je met 1 klik opent) , en de zoekfunctie is praktisch wat ik ook mis in Safari

Bijdrager
    sedikit

Schiet me nu te binnen: zoals hierboven eerder vermeld, had ik ook ooit vastlopers in FireFox. Behalve bepaalde add-ons die ik eruit gegooid heb, heb ik ook in een weer-programmaatje in de menubalk (Meteorologist), de voorkeuren veranderd. In de voorkeuren had ik die op “refresh every 5 minutes” gezet. Die refresh-optie heb ik veranderd naar “120 minutes”. Misschien dat dat samen met het verwijderen van bepaalde add-ons, ook aan de oplossing bijgedragen heeft.

Bijdrager
    iep

Als iets na een upgrade ontstaat is het handig om even met een nieuw profiel te testen. Upgrades kunnen nog wel eens verkeerd gaan en oude zaken kunnen nog wel eens voor problemen zorgen. Door een nieuw profiel te gebruiken sluit je dit soort zaken uit. Het is iets minder rigoureus dan switchen naar een andere browser (als je dat bij ieder probleem zou doen ben je de hele dag met niets anders dan switchen bezig). Dat switchen is altijd het allerlaatste redmiddel, als je voortijdig switcht zul je nooit een probleem kunnen oplossen en blijf je dus heel de dag bezig met switchen.

Bijdrager
    wverveer

iets anders wellicht, wat ik weleens meekrijg hier op kantoor…

dat ze zeggen, probeer het via firefox die werkt buiten de proxy om…..???

Ik ben een enthousiaste safari gebruiker….maar als ik firefox een beetje kan inrichten als safari zou ik wel willen overstappen, als hij daad werkelijk om de proxy heen werkt..wat toch vaak problemen geeft…

of is het meer, de manier waarop hier het bedrijfs-netwerk is ingericht?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.