12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    mowat

Firefox ondersteunt add-ons en themes niet meer.

Ik zie zojuist op diverse sites gezien dat alles weer vol staat met reclame. Ik had 2 adblockers ( ad blocker plus en ad blocker ultimate en die werkten zeer goed. Nu zie ik dat Firefox die add-ons en ook mijn themes bv. Wolfpack uitgeschakeld heeft met de vermelding “not supported”.

Ik heb de keuze dan tussen remove of een vervanger te vinden. Als ik daar voor kies dan krijg ik een lijstje met mogelijke adblockers voor firefox waaronder zelfs deze die zogezegd niet ondersteund zijn. Als ik echter gelijke welke vervanger wil installeren dan krijg ik bij allemaal het bericht ” downloaden mislukt . zie uw verbinding na”  Maar met mijn verbinding is helemaal geen probleem.

Hoe krijg ik terug een goede addblocker in mijn Firefox ? (versie 66.0.3 – op High Sierra).

Bijdrager
    Shmoo

Het is een fout van Firefox, ze hebben een certificaat laten verlopen.

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1548973

Bijdrager
    mowat

Bedankt Shmoo,

Dus ik ben niet de enige met het probleem.

Afwachten dan maar tot Firefox hun foutje rechtgezet heeft.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Bij mij gebeurde dit ook vandaag (inclusief de download melding). Dit gebeurde terwijl Firefox open was maar niet werd gebruikt. Na het terugzetten (vanuit TM) van de map “firefox” die in de map application support staat (van 3 dagen terug) was alles weer normaal. Dus addblock deed het weer en ook de thema’s.

Terwijl ik dit in zit te typen verdwijnen voor mijn neus de add-block icoontjes etc. verdwijnt het thema en begint dit probleem gewoon overnieuw. Dit gebeurd ook met een oudere versie van Firefox.

Niet alleen doet add-block niks meer maar ook een hele reeks andere add-ons zoals download helper zijn verdwenen.

Bijdrager
    Nicos

Bijdrager
    mowat

@nicos,

bedankt voor de tip.

Alles kan op die manier weer gewoon geïnstalleerd worden.

Bijdrager
    computer space

<p class=”cite”>hendrik ijzerbroot op 4 mei 2019 om 23:33</p>
    <p class=”cite”>Na het terugzetten (vanuit TM) van de map “firefox” die in de map application support staat (van 3 dagen terug) was alles weer normaal.</p>

Hoe doe je dat? Ik kan nergens in TimeMachine een optie vinden om bestand of map terug te zetten over oude heen. En het zijn nou niet bepaald lekkere mapstructuren om allerlei downloads naar de desktop naar terug te zetten.

@nicos, die tip zou ik niet aanraden: die zet namelijk de kijkdoos open voor Mozilla. Beter installeer je hun patch add-on.

Bijdrager
    Shmoo

Of je installeert hun Firefox Nightly versie, daarin is het al gefixt.

Of je wacht gewoon een dagje. Kan mij niet voorstellen dat het een week zal duren voordat ze dit fixen wanneer ze het probleem al ontdekt hebben. Vanavond of morgen zal heus wel een update beschikbaar komen. Als Firefox ergens goed in is dan is het wel in updates lanceren. 😉

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>computer space op 5 mei 2019 om 11:22</p>

<p class=”cite”>hendrik ijzerbroot op 4 mei 2019 om 23:33</p>
    <p class=”cite”>Na het terugzetten (vanuit TM) van de map “firefox” die in de map application support staat (van 3 dagen terug) was alles weer normaal.</p>

Hoe doe je dat? Ik kan nergens in TimeMachine een optie vinden om bestand of map terug te zetten over oude heen. En het zijn nou niet bepaald lekkere mapstructuren om allerlei downloads naar de desktop naar terug te zetten.

@nicos, die tip zou ik niet aanraden: die zet namelijk de kijkdoos open voor Mozilla. Beter installeer je hun patch add-on.

In de link van Nicos staat dat dit aan moet staan voor een oplossing van dit probleem en dat je het daarna weer uit kunt zetten.

Je weet toch wel hoe je via TM een bestand moet terug zetten? (Gewoon de te vervangen map/bestand selecteren en TM activeren in het menu en terug gaan naar een eerdere datum en klikken op “zet terug”)

Op dit moment werkt Firefox overigens hier weer goed. Add-block, de thema’s etc. doen het weer. (God zij dank want toen add-block niet werkte zag ik voor het eerst die hinderlijke reclame op OMT en dat is GEWOON NIET NORMAAL!)

Moderator
    Night

Ja, da’s inderdaad echt een drama. Te gek voor woorden dat zelfs de admins en moderators adblockers moeten gebruiken op hun eigen site 😉

Bijdrager
    mowat

Firefox heeft vandaag een update gedaan naar 66.0.4.

Ik heb alle lijnen die ik aangevinkt had in de voorkeuren weer uitgevinkt en de reclameboodschappen blijven nog steeds weg.

Dus de adblockers e.d. werken blijkbaar weer normaal en alles lijkt dus opgelost.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het lag niet aan het versienummer van Firefox zelf hoor. Bij mij werkt sinds gisteren alles weer goed maar ik zat toen nog op 66.03. (Inmiddels ook 66.04)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.