30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

FireFox of Camino?

Tja, ik vraag me eigenlijk af welk verschil er is tussen beide browsers. En als er al een verschil zou zijn, welke is dan de beste volgens jullie?

Bijdrager
    PietjePuk

Camino draagt duidelijk mijn voorkeur en is sneller. Alleen heb je geen RSS-ondersteuning, daarvoor doet ie een beroep op Safari.

Bijdrager
    Bitcrumb

Geen enkel verschil wat betreft het weergeven van pagina’s. Er wordt namelijk gebruik gemaakt van dezelfde rendering engine.

FireFox zal doorgaans een stuk trager aanvoelen omdat het gebruik maakt van een eigen interface (in XUL), deze laat echter wel toe om extensies te gebruiken.

Camino zal veel sneller aanvoelen en heeft ook de juiste Mac look & feel aangezien het een native Mac interface bezit (Cocoa).

Beide browsers verschillen dus feitelijk enkel in uiterlijk en de bijhorende mogelijkheden (of net niet) die hiermee gepaard gaan. Camino kiest bijvoorbeeld opzettelijk voor een ‘keep-it-simple’ strategie terwijl bij FireFox zeer veel aanpasbaar en instelbaar is.

Bijdrager
    jeff

Heb heel lang FF gebruikt en pas sinds kort Camino. Camino is merkbaar sneller. Ook sneller dan Safari. FF geeft daarentegen de meeste sites goed weer. Camino wint het echter op pure snelheid.

Bijdrager
    Maced.2

werk ook veel met FF daar gaat wel me voorkeur naar uit…..maar vind dit ook wel een snelle

http://hmdt-web.net/shiira/en

Bijdrager
    wjgmspeedy

Shiira is gebaseerd op Webkit en niet op Gecko.

Bijdrager
    Byron

Hmm, maar het voelt wel een stuks neller aan dan safari, en tabbed browsing is hier goed geintegreerd.. en aangezien het gebaseerd is op Webkit, is het nu ook Acid2 compliant.. Shiira leest ook gewoon de rss feeds, alleen is het niet zo mooi en netjes als in Safari..

Bijdrager
    Geedee

Heb odtss Camino gedownload en gebruik hem nu. Valt echt wel mee en lijkt idd sneller dan FireFox, alleszins sneller dan Safari. Jammer eigenlijk want ik vind Safari de meest gelikte van allemaal.

Bijdrager
    Vulture

geen Flock gebruikers hier

What’s the idea behind Flock?
    We believe that it should be easy for everyone to contribute to and participate on the web. To that end, we’ve started with integrating tools that make it easier to blog, publish your photos and share and discover things that are interesting to you.

http://www.flock.com/

Bijdrager
    yougina

Ja, als je bijv van die invul hokjes hebt zoals je hebt als je bij een site inlogt, en de standaard html knoppen zien er veel mooier uit in safari.
    En je kan ook geen skins downloaden voor camino voorzover ik weet, ik zou m zo wel op safari willen laten lijken.

Bijdrager
    Maaij

Jammer dat je met Camino geen mogelijkheid hebt om alle links in nieuwe tabs to openen (zonder de ctrl toest in te drukken).

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

@maaijj als je een muis met een scrollwieltje hebt. Dan kan je die ook indrukken. Dan opent hij ook in een tab… en gebruik ook camino en vind het er toch een stuk “Mac”-achtiger uitzien dan Safari…..

Maarja… het boeit me eignelijk niet zoveel welke browser ik gebruik… :wink:

Bijdrager
    Maaij

Ik heb een 1 knops Apple BT muis:) Gaat dus niet lukken. Zolang het niet mogelijk is komt Camino er bij mij niet op

Bijdrager
    Apollo

Camino … maar ik mis een hoop handige dingetjes die ik in Safari wel had dankzij Saft.
    Camino is echter zoveel sneller en heeft minder moeite met een aantal sites die ik gebruik. Safari staat nu onder te stoffen in m’n Dock. :)

Bijdrager
    wjgmspeedy

Een onmisbare uitbreiding voor Camino http://www.nadamac.de/camitools/index.php

Bijdrager
    Geedee
    ”wjgmspeedy”

Een onmisbare uitbreiding voor Camino http://www.nadamac.de/camitools/index.php

Misschien wel, alleen de site opent niet, noch in Camino, noch in Safari :?

Moderator
    unSOUND

Hij opent hier prima in Safari, ik begin me ook af te vragen of jouw Safari wel goed werkt… voor hetzelfde geld gebruik je een andere browser omdat in jouw ogen Safari in het algemeen niet goed werkt, maar in werkelijkheid er gewoon iets niet goed is met jouw Safari…

Bijdrager
    wjgmspeedy

Inderdaad vreemd, probeer het hier eens http://www.macupdate.com/info.php/id/19990

Moderator
    unSOUND
    ”iMetz”

Veel sites werken in Camino veel fijner dan in Safari. Helaas maar waar.
    Bijvoorbeeld: Hi en Postbank doen het in Camino probleemloos, in Safari verre van.

Dat bedoel ik dus, bij mij werken die gewoon prima in Safari…. :|

Bijdrager
    Geedee
    ”wjgmspeedy”

Inderdaad vreemd, probeer het hier eens http://www.macupdate.com/info.php/id/19990

Yep, dit werkt. Het downloaden is al gebeurd, maar voor meer info werd ik weer doorgestuurd naar die ‘nadamac’ en die opent nog steeds niet, niet in Camino, niet in Safari.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Er zit een installscripte bij. Als je dat doet, komt er een extra tabje in de voorkeuren.

Bijdrager
    Geedee
    ”wjgmspeedy”

Er zit een installscripte bij. Als je dat doet, komt er een extra tabje in de voorkeuren.

Idd. Leuk. Heb hem nu in ‘metal’ staan. Voel ik me weer wat meer thuis omwille van de vertrouwde Safari-look.

Bijdrager
    Geedee

Heb al wat zitten spelen met Camino en merk dat op en aantal sites de tekst minder gestoken tot zelfs gekarteld is waar dit op Safari mooie vloeiende letters zijn. Is dat te verhelpen?

Bijdrager
    Peett-

Instellen dat alle site’s dezelfde lettertype krijgen?

Ik moet wel Safari gebruiken omdat al de andere browsers die lompe taal hebben:( Ik ben wel tevreden met Safari, daar niet van:)

Bijdrager
    Geedee
    ”Peett-“

Instellen dat alle site’s dezelfde lettertype krijgen?

Zal eens zoeken.

”Peett-“

Ik moet wel Safari gebruiken omdat al de andere browsers die lompe taal hebben:( Ik ben wel tevreden met Safari, daar niet van:)

:? Snap even niet.

Bijdrager
    Peett-

Hmm, dan leg ik het wel weer uit:)

Ik heb bij bijna al mijn programma’s dat het meeste in hebreeuws is, en dat vind ik irritant..
    Daarom gebruik ik gewoon Safari.. Vat je hem?:)

Bijdrager
    Geedee

Neen! Stupid me!

Maar als Hebreeuws een probleem is voor je, Camino kan je ook krijgen in je moerstaal hoor.

Bijdrager
    Peett-

Ik post wel even een screen hoe het eruit ziet.

Bijdrager
    Vulture

wat heb je in Firefox staan bij
    >Beeld
    >tekenset ?????
    hij moet op unicode staan

Bijdrager
    Geedee
    ”Vulture”

wat heb je in Firefox staan bij
    >Beeld
    >tekenset ?????
    hij moet op unicode staan

Waar vind ik dat in Camino? Heb al alles afgezocht maar helaas …

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.