One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » Firefox in eens traag en strandballen. Safari gaat goed

Firefox in eens traag en strandballen. Safari gaat goed

Profielfoto van stefonline

stefonline op 19 januari 2015 #

Firefox is ineens erg traag. Tijdens het typen zoals nu zijn er steeds strandballen. Ook bij bijna elke klik gebeurt dit. Met Safari gaat het browsen wel goed maar Firefox heeft toch mijn voorkeur. Bij de activiteitenweergave staat soms wel 99%
Wie heeft dit ook wel eens gehad en weet de oplossing. Ik heb een macBookAir

Stefan

Profielfoto van SMTR

SMTR op 19 januari 2015 #

Vertel even wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem te verhelpen…. Hoef ik die dingen niet meer te noemen…

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 19 januari 2015 #

Zet de extensies en add-on’s in FF maar eens uit en herstart dan FF…

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 20 januari 2015 #

Als het ‘ineens’ traaag is geworden zonder dat je zelf aanpassingen hebt gedaan in het OS of add-ons hebt geïnstalleerd, kun je een SMC reset overwegen. Deze kan je zonder zorgen uitvoeren.

stefonline op 20 januari 2015 #

Omdat er ook wel eens een paar keer een error op een t-mobile script was heb onderstaande gedaan. Maar ook als ik geen t-mobile site of advertentie zie wordt Firefox traag.

To tell Firefox to let the script run longer:

In the Location bar, type about:config and press Return.
       The about:config “This might void your warranty!” warning page may appear. Click I’ll be careful, I promise! to continue to the about:config page.
   In the about:config page, search for the preference dom.max_script_run_time, and double-click on it.
   In the Enter integer value prompt, type 20.
   Press OK.

With scripts now allowed to run for longer times, you may no longer receive the prompt.

If you still receive the prompt (or if you want to see it again), you should set that preference back to the default value.

In the Location bar, type about:config and press Return.
       The about:config “This might void your warranty!” warning page may appear. Click I’ll be careful, I promise! to continue to the about:config page.
   In the about:config page, search for the preference dom.max_script_run_time.
   Hold down the Ctrl key while you click on it and choose Reset.

Profielfoto van SMTR

SMTR op 20 januari 2015 #

Sluit Firefox af en start het opnieuw met de alt/option-knop ingedrukt. Kies veilige modus. Is het probleem dan nog aanwezig?

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 20 januari 2015 #

Night, jij bent wel aan het strooien met ‘de SMC reset’ oplossing. Lijkt me hier, en in andere topic’s geen relevante procedure. En om het te doen omdat het gewoon kan?! Geen goed idee!

Apple zegt er zelf ook iets over in de door jou genoemde link: De SMC mag echter alleen opnieuw worden ingesteld nadat alle andere standaardprocedures voor probleemoplossing zijn uitgevoerd.

@stefonline: heb je mijn tip al een geprobeerd?

En je zou ook AdwareMedic eens kunnen draaien: http://www.adwaremedic.com/index.php

@goeiedag
Ik heb geen addons geïnstalleerd en alleen de filebug extensie en die staat  nu uit. Kan me niet voorstellen dat dat is het maar ik ga het nu ondervinden.
Bedankt alvast

Profielfoto van Maikelw

Maikelw op 20 januari 2015 #

Als je het probleem in de toekomst nog hebt, open dan eens het programma “console” er naast en kijk wat er verschijnt als je een strandbal krijgt. Zo heb ik -heel anders- in Photoshop kunnen uitzoeken dat hij traag werd door een corrupt font. Zonder console had ik hier nooit achter gekomen:-)

Als je daar iets ziet verschijnen wat niet lijkt te kloppen, zou je hier dan een screenshot kunnen plaatsen?

Tot nu toe loopt FF goed. Ik zal straks Firebug weer eens aanschakelen want dat is toch een erg veel gebruikt tooltje.
Wordt vervolgt
Stefan

Profielfoto van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan op 12 augustus 2017 #

Ik heb voortdurend last van de strandbal bij Firefox. Als ik bvb Moviemeter bezoek laden de pagina’s soms ontzettend traag, ik vermoed door scripts.
cas.criteo.com, cdn.jsdelivr.net en andere rommel blijken de boosdoeners te zijn. Ik heb geen Firefox extensies geïnstalleerd, behalve avast (virusscanner). En die doe ik niet weg want ik kreeg al melding van adware en trojans bij het bezoek van sommige sites. Ik heb al meerdere keren de cache gewist. Helpt ook niet. Weet iemand raad?

Profielfoto van Carp

Carp op 12 augustus 2017 #

Dat is mij met FF nog niet gelukt.
‘scripts’…voor Mac??
Virusscanner voor Mac??
En nog volharden ook dat die troep draaien dan ook maar iets zou doen! Behalve de boel verstoren.
Ook nog nooit van MaleWareBytes gehoord?
Dat word dan heeeeeel lastig uitleggen.

Dit soort ‘virus’ zeker?

Mac Hammer Fan op 12 augustus 2017 #

Neen, niet MacKeeper. Die rommel gebruik ik niet. MalwareBytes wel.

Profielfoto van Carp

Carp op 12 augustus 2017 #

Begin dan maar met dat Avast eraf te gooien.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 12 augustus 2017 #

Je kan ook eens kijken of firefox dezelfde problemen geeft als je deze gebruikt in een nieuwe gebruikersomgeving.

Profielfoto van Joid

Joid op 13 augustus 2017 #

Die tip van een nieuwe gebruiker aanmaken zou ik gebruiken.

En ervaar je deze problemen ook met Safari? En als dat niet zo is: waarom gebruik je Firefox? Wat heeft het dat Safari niet biedt?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 13 augustus 2017 #

Ehh…

stefonline op 19 januari 2015

Met Safari gaat het browsen wel goed maar Firefox heeft toch mijn voorkeur.

Mac Hammer Fan op 13 augustus 2017 #

Ik zal maar best Safari gebruiken.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 14 augustus 2017 #

Ik denk alleen dat TS weinig aan dit soort antwoorden heeft. Dat zou hetzelfde zijn als een garage een bezitter van twee auto’s adviseert de tweede auto maar te gaan gebruiken als er problemen zijn met de eerste auto, in plaats van die auto gewoon te laten repareren.

Profielfoto van Joid

Joid op 15 augustus 2017 #

Ben ik het niet mee eens. Hoeveel mensen zitten niet vastgeroest in vaste patronen, en kunnen niet aangeven waarom zij daar in blijven? Ik denk dat velen dat doen. Wellicht is TS in het geval van Firefox ook zo.

Vroegah gebruikte ik ook Firefox en Chrome. Waarom? Omdat ik deze browsers gewend was in mijn pre-Mac periode. Sinds een jaar of 5 gebruik ik enkel nog Safari (met grote uitzondering nog Chrome of Min, alleen voor checken van websites).

Jouw vergelijking gaat niet helemaal op. De grage is Apple in dit verhaal. En dan is het adviseren van Safari boven een browser uit een andere garage niet meer dan normaal.

Profielfoto van Carp

Carp op 15 augustus 2017 #

Vroegah gebruikte ik ook Firefox en Chrome. Waarom? Omdat ik deze browsers gewend was in mijn pre-Mac periode. Sinds een jaar of 5 gebruik ik enkel nog Safari (met grote uitzondering nog Chrome of Min, alleen voor checken van websites).

Dus we moeten jou volgen, want jij hebt t uitgevonden??
Wij van WC eend…8-)

Onder Mac gebruikers zitten weinigen die kritisch zijn mbt Apple.
Fijn joh dat jij Safari top vind.

Ik vind t een ramp, eigenlijk al vanaf t begin.  Dat is persoonlijk natuurlijk.
Maar een hoop kan Safari pas, nadat FireFox heeft laten zien hoe t moet;  Adblock/ Cookiekillers/bv.
Daarnaast is FF de enige browser waar je een kleurprofiel aan kunt koppelen, zodat foto’s er ook uitzien, zoals ze bedoeld zijn.
Het enige waar ik Safari voor gebruik(te) was NPO, maar nu krijg ik nog 1 seconde beeld en dan gaat ie op zwart, heel fijn.

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 15 augustus 2017 #

Mac op 12 augustus 2017

Ik heb voortdurend last van de strandbal bij Firefox. Als ik bvb Moviemeter bezoek laden de pagina’s soms ontzettend traag, ik vermoed door scripts.
cas.criteo.com, cdn.jsdelivr.net en andere rommel blijken de boosdoeners te zijn. Ik heb geen Firefox extensies geïnstalleerd, behalve avast (virusscanner). En die doe ik niet weg want ik kreeg al melding van adware en trojans bij het bezoek van sommige sites. Ik heb al meerdere keren de cache gewist. Helpt ook niet. Weet iemand raad?

Welke versie van Firefox heb je? Versie 55 is significant sneller dan vorige updates.

Mocht dat het niet zijn, zou ik inderdaad eens een test gebruiker aanmaken zoal Night al aangaf. Kijk je even of het ligt aan het programma of aan de instellingen in je eigen gebruiker;)

Over dit topic

Gestart op 19 januari 2015 door stefonline

Laatste reactie door Q-collective

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?