13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

Firefox geeft bij de meeste sites: we kunnen de website niet vinden

Sinds enkele dagen heb ik weer het probleem met browsers dat ik de meeste websites niet meer kan openen,  zie afbeelding.   type ik het adres op mijn Ipad dan werkt het gewoon.  Het komt met name voor bij Firefox maar ook bij Safari en Chrome gaat het meestal mis.

mislukt connect in Firefox

Bijdrager
    TheBigZ

Netwerk verbinding al gechecked?

https://support.apple.com/nl-nl/HT202790

Bijdrager
    sedikit

Is dat niet een screenshot van de addon Ghostery? Als dat zo is, zou ik òf de Ghostery goed instellen, òf (tijdelijk) stoppen, òf verwijderen en daarvoor in de plaats de addon Disconnect gebruiken, en Adblock installeren

Bijdrager
    GoeieDag

VPN geïnstalleerd?

Bijdrager
    bonestaak

Uhm nee, ik had jaren geleden al eens iets met een proxy gedaan en toen had ik ook al dit gezeik, dus ik weet dat een VPN ook niet gaat werken.

Bijdrager
    bonestaak

<p class=”cite”>TheBigZ op 12 januari 2019 om 08:57</p>
    Netwerk verbinding al gechecked?

https://support.apple.com/nl-nl/HT202790

Ik kan ook gewoon email binnen krijgen, dus er is gewoon verbinding met het internet.

Overigens heb ik sinds vandaag weer gewoon connect met de sites die het afgelopen week niet deden.

Bijdrager
    bonestaak

<p class=”cite”>sedikit op 12 januari 2019 om 10:43</p>
    Is dat niet een screenshot van de addon Ghostery? Als dat zo is, zou ik òf de Ghostery goed instellen, òf (tijdelijk) stoppen, òf verwijderen en daarvoor in de plaats de addon Disconnect gebruiken, en Adblock installeren

Ghostery?  ken ik niet,  Adblock heb ik voorheen wel gebruikt (ADP of zo)  maar dat maakte de browser zo traag dat ik daar toch maar mee gestopt ben.

Ik heb de plugins:  forecastfox, Colorpick eyedropper,  1click youtube, tineye, Lastpass en Flash & video downloader

Moderator
    Night

Wat staat er bij Systeemvoorkeuren > Netwerk > Geavanceerd > DNS ?

Moderator
    Night

Wat staat er bij Systeemvoorkeuren > Netwerk > Geavanceerd > DNS ?

Bijdrager
    bonestaak

dns

Moderator
    Night

Dat is vreemd; dat is een intern netwerkadres…

Daar kan je nooit een internetadres mee achterhalen.

Kun je die eens veranderen in de waarden die in mijn plaatje staan? je mag ze ook toevoegen als je dat IP adres niet wil weghalen.

Overigens staat dit verhaal compleet los van je email-instellingen (en het ontvangen/verzenden ervan). DNS servers ‘koppelen’ alleen maar een IP adres aan een website-naam.

Moderator
    Night

…en toen was het stil. Is het nu opgelost of blijft het probleem zich voordoen?

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb gisterenmiddag mijn modem die in bridge modus staat uitgezet,  kreeg nu een ander ip adres en tot op heden heb ik nu (nog) geen problemen gezien.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.