12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Jurriaan

Firefox en appltje + enter, kan dat?

Als ik in Safari een nieuw adres invoer en daarna appltje + enter toets maakt Safari een nieuw tabblad aan.
    Kan dit in Firefox ook ingesteld worden?

Bijdrager
    Pieterr

Ik doe het net andersom: ik toets in Firefox [command] T in en vul dan de URL in.

Bijdrager
    jcouzy

Er is nogal een wezelijk verschil tussen appeltje + T en url intikken en appeltje + Enter…..

Bijdrager
    Pieterr

Ik zie het nu ja. De [command] [enter] in Safari opent een nieuw tabblad met dezelfde pagina. Je bent dus eigenlijk op zoek naar een soort van “copy tab” functie in Firefox?

Misschien is dit iets voor je:
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/28
    http://twanno.mozdev.org/duplicatetab/

De hotkey is dan [command] [shift] U

Bijdrager
    1984
    ”Jurriaan”

Als ik in Safari een nieuw adres invoer en daarna appltje + enter toets maakt Safari een nieuw tabblad aan.
    Kan dit in Firefox ook ingesteld worden?

In Firefox even naar de voorkeuren gaan, en bij tabs even aanvinken wat je wenst.
    command + T = een nieuw tabblad zowel in Safari als in Firefox

Bijdrager
    Pieterr

@1984
    Maar kun je daar ook een “duplicate tab” functionaliteit activeren dan?

Ik had overigens ook initieel begrepen dat het de TS om de “new (empty) tab” functie ging…

Bijdrager
    1984
    ”Pieterr”

@1984

[command] +T, sleep de url in de nieuwe tab :finderoud:

Bijdrager
    Pieterr

Enfin, we horen wel van Jurriaan of zijn vraag voldoende beantwoord is in deze topic.;-)

Bijdrager
    wout3r
    ”1984″
    ”Pieterr”

@1984

[command] +T, sleep de url in de nieuwe tab :finderoud:

Naar mijn idee is dan het hele idee van sneltoetsen weg.. Kan je bewijze van spreken ook gewoon naar File > new tab o.i.d. gaan.

Bijdrager
    1984
    ”wout3r”

Naar mijn idee is dan het hele idee van sneltoetsen weg.. Kan je bewijze van spreken ook gewoon naar File > new tab o.i.d. gaan.

Het ligt er maar net aan waar je handen zich bevinden, indien 2 handen op het toetsenbord, dan zijn sneltoetsen sneller, met de muis in de hand is even dubbel klikken in de tabbladbalk sneller, dan naar archief gaan om een nieuw tabblad aan te maken

Bijdrager
    Jurriaan
    ”jcouzy”

Er is nogal een wezelijk verschil tussen appeltje + T en url intikken en appeltje + Enter…..

Het gaat mij dus omdat laatste zoals sommige begrepen hadden.
    Apple + t ken ik ook maar appletje + enter is nog korter en die kent Firefox niet??

Bijdrager
    Pieterr
    ”Jurriaan”

maar appletje + enter is nog korter en die kent Firefox niet??

Nee dus. Maar met de Duplicate Tab plugin bereik je hetzelfde effect in Firefox.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.