21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    stijnhoofd

Firefox downloadt geen plaatjes meer!

Hallo,

ik wilde net een plaatje downloaden in Firefox, dus ik rechterklik erop… staat er niks meer bij! Ik vind dit heel erg raar. Ik had het een paar dagen geleden al maar dacht dat het toen aan de site lag. Nu zag ik het ook op een site waar ik normaliter altijd afbeeldingen kan binnenhalen. Zie screen voor het rechterklik-menu.

Hoe los ik dit uiterst merkwaardige euvel op?

Bijdrager
    JaNiintendo

Bijdrager
    stijnhoofd

Dan zie ik, zoals er staat, de achtergrondafbeelding. En die hoef ik niet te hebben.

Bijdrager
    JaNiintendo

.plist bestanden wissen? Of preference files?

Bijdrager
    LighScan

Via “Pagina-info bekijken” –> “Media” kan je de afbeelding normaal ook selecteren en opslaan.
    Een beetje omslachtig, maar zo werkt het ook.

Probeer ook eens alle add-ons tijdelijk uit te schakelen. Mogelijk ligt het aan een verkeerde instelling in 1 van je add-ons.

Bijdrager
    Oppie

Je kunt de afbeelding normaliter zo van een pagina afslepen en (bv) op je bureaublad gooien; lukt dat nu ook niet?

Bijdrager
    stijnhoofd

@ JaNiintendo: Hoe doe ik dat en wat wis ik dan allemaal?

@ LighScan: Omslachtig idd, maar het werkt wel. Ik zal even kijken hoe het met mijn add-ons gaat. Is er een manier die niet omslachtig is waarmee ik alles in één keer uit kan zetten?

@ Oppie: Dat werkt inderdaad ook, maar met het oog op iPhone-sync is dat ook omslachtig omdat ik de afbeeldingen in een aparte map wil hebben.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Plist: Thuismap / bibliotheek / preferences / org.mozilla.firefox.plist
    sleep uit de map op de desktop.
    En dan Firefox herstarten.
    Als het niet hielp oude terug zetten, hielp het wel, dan moet je misschien enkele voorkeurinstellingen opnieuw doen.

Bijdrager
    xpa

@Stijnhoofd: alle add-ons en extensies in één keer uitschakelen kan door Firefox af te sluiten en opnieuw op te starten met de Optie-toets ingedrukt. Je komt dan in de Safe Mode.

Groet,
    Maarten.

Bijdrager
    stijnhoofd

hendrik en xpa, jullie oplossingen werken allebei niet:(

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

En als je Firefox zelf opnieuw installeerd?

Bijdrager
    Oppie

Hoe werkt het in een nieuw aangemaakte gebruiker?

Bijdrager
    1984
    stijnhoofd op 01 november 2010

@ Oppie: Dat werkt inderdaad ook, maar met het oog op iPhone-sync is dat ook omslachtig omdat ik de afbeeldingen in een aparte map wil hebben.

Sleep hem gewoon naar je bureaublad en plaatst hem daarna in de juiste map. werkt sneller dan kopiëren en plakken in de meeste gevallen. en kijk hier eens.

klik je eigenlijk wel op de afbeelding…..?

Bijdrager
    stijnhoofd

Okee, het wordt er niet minder raar op.

Op deze pagina kan ik de plaatjes niet opslaan: http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/arcana/575

Maar als ik vervolgens op een download-link klik kan ik de daaropvolgende afbeelding wél opslaan. Ik denk dat dit de enige pagina is waar ik tegenwoordig nog afbeeldingen kan opslaan.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Geen idee waarom het bij jou niet werkt, dit krijg ik te zien in Firefox:

Bijdrager
    stijnhoofd

Ik krijg steeds dat menuutje te zien wat ik eerder al postte.

Bijdrager
    arnout
    1984 op 03 november 2010
    stijnhoofd op 01 november 2010

Sleep hem gewoon naar je bureaublad en plaatst hem daarna in de juiste map. werkt sneller dan kopiëren en plakken in de meeste gevallen.

In de meeste gevallen idd, want soms levert het slepen van de afbeelding naar het bureaublad met Firefox een lege onbruikbare file op, die niet te openen is.
    (Met safari heb ik dit nooit)

Bijdrager
    Oppie
    Oppie op 03 november 2010

Hoe werkt het in een nieuw aangemaakte gebruiker?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat het slepen van een afb. betreft i.p.v. rechts klikken:
    Dat is natuurlijk een alternatief wat je sowieso had, het beantwoordt niet de vraag van de TS…

Bijdrager
    stijnhoofd

*schaam* Hoe maak je een nieuwe gebruikersaccount aan?

Bijdrager
    Oppie

Systeemvoorkeuren>Accounts>op het ‘plusje +’ klikken linksonder (eventueel eerst het hangslotje daaronder ontgrendelen)>nu kun je een nieuwe gebruiker aanmaken.
    In hetzelfde paneel ‘Inlogopties’ aanvinken: Menu voor snelle gebruiksersoverschakeling…etc aanvinken, dan kun je via de menubalk snel wisselen van gebruiker.

Een beetje verouderd, maar toch: http://www.macmiep.nl/10-gebruikers.html

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.