9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    J-uitroepteken

Firefox crashes

eej peebz,

ik heb echt veel last van crashes bij Firefox. Meestal op sites waar ook filmpjes staan. Weet iemand hoe dit op te lossen is? Met safari heb ik dit probleem (gelukkig) nog niet gehad, maar safari opent niet alle sites, wat soms ook wel vreselijk irritant is.

Als ik die crash heb (bijna dagelijks) dan krijg ik zo’n strandballetje zeg maar en zit er niks anders op dan de computer opnieuw op te starten. Ik moet dan de uitknop ingedrukt houden tot ‘ie uit gaat, want normaal opstarten lukt ook niet. Hij blijft dan ook hangen.

Ik kan verder wel gewoon programma’s gebruiken, maar firefox doet niks meer en safari ook niet meer.

Dit probleem had ik ook erg vaak met iMovie, maar sinds ik een tijdje geleden alles opnieuw heb geinstalleerd niet meer. (heb ’t daarna ook niet echt vaak mee gebruikt.

Ik heb trouwens een Intel iMac 20″ 2,16 Core 2 Duo en 2 GB geheugen.

thanx,
    J!

Bijdrager
    html-junky

Allereerst kan je als je alt+ :apple: + escape intoetst je firefox geforceerd stoppen, dan hoef je je mac niet meer helemaal opnieuw te starten.

En verder geef je aan dat het alleen gebeurd als je iets met video wil gaan bekijken, lijkt erop dat hij problemen geeft met een media plugin. Gebeurd het veel bij quicktime filmpjes of windows media player video’s of iets dergelijks?

Bijdrager
    sypie

Geef voor de duidelijkheid een paar links om welke sites het gaat en welke versie van FF je gebruikt?

Bijdrager
    J-uitroepteken

Het geforceerd stoppen verhaal heb ik al geprobeerd… als ik dat doe dan verdwijnt Firefox in ”t lijstje, maar blijft ‘ie in ’t dock staan. Ik kan dan geen gebruik van Firefox maken tot ik m’n computer opnieuw opstart (k moet dan de uitknop ingedrukt houden tot ‘ie uit gaat, want normaal opstarten lukt ook niet meer).

Ik heb Firefox versie 2.0.0.6

Maar…. ik heb net sinds een hele tijd weer ’s iMovie ( iLive ’08 ) en ook daar blijft ’t hangen, net als voorheen toen ik nog de oude versie had.

’t Valt me dus op dat dit puur ’t geval is tijdens ’t gebruik van videomateriaal. Met DVD’s kijken heb ik ’t echter nog nooit gehad.

Bijdrager
    Vodka

Daar heb ik ook last van gehad, toen ben ik BonEcho gaan gebruiken

hier te downloaden:
    http://www.beatnikpad.com/archives/2007/07/02/firefox-2004

Bon echo is een geoptimaliseerde versie van firefox voor Intel macs (kwa uiterlijk is alleen het icoontje anders, hoewel dit ook nog wel aan te passen is) Sindsien draait firefox als een naaimachientje.

Bijdrager
    J-uitroepteken

ok cool thanx!

maar had jij ’t probleem ook bij ’t gebruik van iMovie!?

J!

Bijdrager
    Vodka

Ik gebruik iMovie nooit, de chraches vonden bij mij met name plaats tijdens het kijken van video’s in Firefox .

Bijdrager
    J-uitroepteken

ok relaxt man… same here dus.

Ik heb ‘m ff geinstalleerd. Alleen… moet ik dan steeds BonEcho gaan gebruiken, of kan ik nu gewoon firefox blijven gebruiken?

Dit ivm quicksilver, die nu automatisch firefox gebruikt om sites te openen.

Bijdrager
    Vodka

Je kan Bon Echo instellen als default browser door in Safari de Preferences (command + ,) aan te passen. Verander onder ‘General’ de deafault browser in ‘Bon Echo’

Quicksilver herkent Bon Echo dan als de standaard web browser

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.