9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wouter57

Firefox

Zijn er meer mensen op dit forum die vinden dat Firefox sinds Mountain Lion niet soepel meer werkt ? Het is vooral merkbaar bij het scrollen het is net of ie ergens wordt tegen gehouden. Ik gebruik al sinds 2007 Firefox en werkte altijd goed.Ik heb er last van sinds Mountain Lion. Mijn iMac heeft 4 GB RAM also ook mijn Macmini. Oudere versie,s van Firefox werken wel goed en heb via Tweakers.net Firefox 17 er op gezet die veel prettiger werkt. Hierbij wil ik ook even zeggen dat Safari heel goed werkt en zeer snel is maar ik gebruik bij Firefox bepaalde extentie,s die ik ergens anders niet vind also ook bij Google Chrome. Is Firefox te zwaar voor maar 4 GB RAM ????

Bijdrager
    csteelooper

Wilde zeggen dat ik nergens last van had, zag ik dat ik Firefox 16 (!) nog draaide… Nu maar even update toegepast… Kan ik het voor je testen. Zelf gebruik ik Firefox toch alleen als er een site is die loopt te bokken in de andere browsers… Zelden dus…

Edit: Met Firefox 19.0.2 nergens last van, maar zie nu dat FF nóg eens wil updaten…
    Edit 2: Met Firefox 21.0 (Wat een belachelijke versienummering, trouwens, maar goed — laatste versie) nergens last van. Config: iMac Late 2007 (ATI Radeon GPU), 2GB RAM, OS X 10.8.4. Heb dus geen last van je probleem. Zijn er andere toepassingen waarmee je problemen bemerkt?

Bijdrager
    GoeieDag

Probeer dan eerst eens de gewenste versie van FF zonder add-on’s en extensies, want misschien ligt het aan die prullen.

Bijdrager
    poing

Als je 1 voor 1 even je extensies uitschakeld kun je checken welke wellicht jou FireFox vertraagd.

Bijdrager
    1984

Het up-to-date houden van uw plug-ins van derden helpt Firefox veilig en stabiel te laten werken. Controleer uw plug-ins https://www.mozilla.org/nl/plugincheck/

Bijdrager
    wouter57

Dank allen voor de reactie,s. Ik heb nu de extentie,s RAMBACK en Memory Restart geĂŻnstalleerd en moet zeggen dat het heel wat beter gaat. Ik had ook een tijdje geleden zo,n plat ding gekocht waar je met je vinger overheen moet wrijven een trackpad heet zo,n ding geloof ik waarvan ik de instellingen nog heb na gekeken.Heb nu geen lam handje meer met mijn 27 scherm maar het zou toch niet zo zijn dat je met Firefox al die extra extentie,s moet installeren wil je met fatsoen kunnen gaan internetten. Misschien over een tijdje 16 RAM plaatsen.

Bijdrager
    GoeieDag

Er wordt geadviseerd al die rotzooi even NIET te installeren, ipv nog meer troep!

Bijdrager
    csteelooper

Ik heb eigenlijk alléén extensies staan waar ik echt gebruik van maak: FoxyProxy, DownloadHdelper, GreaseMonkey, User Agent Switcher en DownThemAll. Deze extensies houd ik altijd keurig up-to-date. Een belangrijk issue hier is dat het daadwerkelijk TOEVOEGINGEN zijn; geen Browser Mods (Zoals bijvoorbeeld TabExtensions en Memory Restart; deze veranderen het gedrag van de browser zelf). Ik gebruik de extensies alleen wanneer ik ze nodig heb en krijg geen adversary effects door de strot geduwd.

Check, zoals @GoeieDag aangeeft, eerst eens hoe Firefox functioneert zĂłnder alle extensies, dus in de Safe Mode. Daarná check je, zoals @poing aangeeft, per extensie welke er wel en geen problemen geeft. Geloof me of niet, maar sommige extensies kunnen problemen geven op gebieden waar je ze absoluut niet verwacht. De makers van FoxyProxy hadden enige tijd geleden zo’n scenario bij de hand: als FP ingeschakeld stond op Windows 7-Machines met een AMD (ATI) grafische kaart, crashte Windows als Firefox werd gestart. Heeft FP zelf iets met video te maken? Nog niet misschien! Dus nĂ­emand dacht ook maar enigszins dat het aan FP lag. Totdat de makers van FP korte tijd later zelf adviseerden om de extensie tijdelijk uit te schakelen.

Jouw problemen mogen dan niet zo drastisch zijn (je hebt problemen met scrollen, maar verder eigenlijk weinig last), ze kunnen dus wel degelijk veroorzaakt worden door extensies waarvan je het niet verwacht. Dus ga nou even eerst checken hoe Firefox zich gedraagt zĂłnder extensies en filter daarna de eventuele boosdoener(s) er uit. Meer RAM plaatsen gaat je probleem ook echt niet oplossen: ik heb hier 2GB RAM (da’s minder dan jouw standaard 8GB en zelfs nog niet het maximum voor mijn Mac) en nergens problemen mee, zoals ik al eerder aangaf. En ja, ik draai Mountain Lion.

Bijdrager
    wouter57

Dank voor je reactie. Ik heb nu een kale Firefox zonder extentie,s met uitzondering Downloadhelper. Zodra ik een thema download is het weer een puinhoop en stottert ie weer. Dan maar zonder want tenslotte is safari ook kleurloos. Nu is ie lekker snel bij Firefox 21.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.