16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Firefox 6 & 7 werken niet goed.[Opgelost?]

Leuk hoor, dat snelle updaten van Firefox, maar als er dan een ernstige bug naar voren treed blijf ik wel bij een eerdere versie…

Onlangs kwam ik er namelijk achter dat verdacht veel sites c.q. webpages plotseling een foutmelding gaven.
    Verscheidene bookmarks bij mij gaven plotseling b.v.b. een “page not found” terwijl dat al enkele jaren gewoon werkte.
    Na wat uitgetest te hebben kwam ik er achter dat Firefox 6 en 7 plotseling problemen hebben met site’s die voorheen werkte.
    Firefox 5 of eerder heeft dit probleem weer niet!

Een voorbeeld:

http://www.daviddarling.info/encyclopedia/alphindexa.html

Klik met Firefox versie 6 of 7 op de letters; bij mij geven de “S” en de “W” (en mogelijk meer) een foutmelding (andere letters weer niet), terwijl Firefox 5 of eerder de page gewoon opent bij alle letters. Ook Safari en Chrome geven geen probleem.

Ook deze site gaat niet goed:

http://tng.skorpan.dk/

Terwijl klikken op “Warp speed chart” goed gaat, doen vele andere (zoals sounds) het niet. Wederom gebeurd dit dus alleen in Firefox 6 & 7 terwijl 5 en eerder er geen probleem mee hebben.
    Dus mocht je met 6 of 7 werken en een onverwachte foutmelding tegenkomen, dan is de kans groot dat Safari (of Firefox 5 dus) hem wel opent.

Dus ik zet even een kopje koffie en dan download ik versie 8 of 9 (of zou het zo snel niet gaan?) om te kijken of ze bij Mozilla ook beta testers hebben die er ook achter zijn gekomen…. :slant:

Bijdrager
    Macosxachist

Kweenie maareh… Bij mij doen die twee sites het gewoon in Firefox 7.0.1…. Firefox 7 is trouwens zo’n beetje de eerste versie die een beetje vooruit te branden is.

Bijdrager
    Hansi2124

Dit heeft toch niets met OS X te maken? Daarom in z’n juiste subforum geplaatst…..

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Beetje lastig om dat te bepalen Hansi, want zoals je ziet werkt het kennelijk wel bij Macosxachist. Dus kan het een combinatie van het OS c.q. instellingen en de browser zijn…

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, maar je hebt het zelf om te beginnen over FF 6 en 7 en FF 5 die het niet heeft.
    OS X wordt verder niet genoemd in jouw beginpost.:wink:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Macosxachist op 30 september 2011

Kweenie maareh… Bij mij doen die twee sites het gewoon in Firefox 7.0.1…. Firefox 7 is trouwens zo\’n beetje de eerste versie die een beetje vooruit te branden is.

Ik ben gisteren een tijd bezig geweest met verschillende Firefox versies om mijn probleem te localiseren, en steeds kwam er het zelfde uit de bus: versie 6 en 7 deden het niet goed maar versie 5 en eerder dus wel.

Dus vandaag dacht ik : laat ik ook maar eens een topic aanmaken (was mijn eerste :innocent:)
    En wat blijkt: nu werkt ook Firefox 7 zoals het hoort en krijg ik die foutmelding ineens niet meer!?.:confused:
    Dus ik vraag mij af wat dit geweest kan zijn want ik heb niets aan de instellingen veranderd of een herstart gedaan.

Bijdrager
    sedikit

@hendrik ijzerbroot,
    Als ik op die url in jouw topic click, kan ik inderdaad die site niet bereiken.Maar als ik hem kopieer en plak in de menubalk, dan kom ik er wel. Waarom dat dan wel gaat en via jouw url niet, is mij een raadsel. Dat moeten de deskundigen onder ons maar uitleggen!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het werkt nu wel (aangepast).
    Het werkt niet als je een url in je bericht zet, deze selecteert en dan op URL klikt boven je bericht.

Bijdrager
    1984
    hendrik op 30 september 2011

Het werkt niet als je een url in je bericht zet, deze selecteert en dan op URL klikt boven je bericht.

Hoe bedoel je dat hendrik, ik ondervind er totaal geen problemen mee , heb het op verschillende manieren geprobeerd, zowel in Firefox 7.0.1. als in Safari
    Test

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Er worden nu twee dingen door elkaar gehaald 1984:
    De link in dit topic werkte niet, zei sedikit, nu wel, dat had ik aangepast en dat heb jij gequoteerd.

Staat natuurlijk los van het probleem dat ik gisteren had met ff 7. Want dat werkt sinds vandaag ineens wel en dat snap ik niet. Het is dus opgelost, maar vraag me niet hoe en waarom…

Bijdrager
    karelschapie

Ik weet waar hendrik het over heeft, soms bij websites die het gewoon deden kwam er een popup dat het niet gevonden kon worden. Erg vervelend maar sinds 7.0.1 heb ik het niet meer gekregen, probeer het dus eens met 7.0.1…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb nu 7.0.1, maar nog vóórdat ik die update uitvoerde en nog op 7.0.0. zat verdween het probleem als sneeuw voor de zon zonder dat ik ook maar iets veranderd had. Daarom vraag ik mij ook af of het niet even spontaan terug kan keren.
    In ieder geval staat voor mij vast dat Firefox 3,4,5 er geen last van hadden evenals Safari en Chrome. Het trad dus alleen op bij Firefox 6 en 7.

Bijdrager
    iep

En je hebt het ook getest met een ander Firefox profiel om verkeerde instellingen (denk aan about:config) en gepiel door extensions uit te sluiten?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Zoals je kunt lezen is dit probleem geheel uit zijn eigen verdwenen en nu enkele dagen later gaat het nog steeds goed. Ik ben een tijdje bezig geweest waarbij er niets aan wat voor instelling, extensie of profiel dan ook is veranderd.

Toen ik het probleem ontdekte (vele sites werkten namelijk gewoon) bij bepaalde sites had ik net Firefox 7 geïnstalleerd. Omdat één van die sites al ‘jaren’ probleemloos werkte nam ik aan dat er iets niet klopte met Firefox 7. Dus ik probeerde 6 en vervolgens 5 uit. Omdat er voor 6 en 7 nog geen updates waren van bepaalde plug-ins, draaide 6 & 7 dus feitelijk met minder plug-ins dan 5. (de incompatible plug-ins worden immers niet gestart)
    Versie 5 en lager bleken toen dit probleem niet te hebben. Later nadat ik mijn topic had aangemaakt probeerde ik het nog eens met versie 7 en toen bleek het probleem verdwenen te zijn. In die tussentijd is er geen OS herstart geweest en zijn alle instellingen e.d. het zelfde gebleven (vanuit het standpunt van de gebruiker dan).

Het enigste wat ik dus gedaan heb is gewoon deze 3 Firefox versies uitgeprobeerd met het bestaande profiel e.d. Dat het nu weg is, is wel mooi natuurlijk, maar waarom kon versie 7 in eerste instantie geen verbinding maken met een paar webpages van een site (deze dus) en wel met alle andere in die zelfde site, terwijl versie 5 gewoon alles ‘pakte’?

Bijdrager
    iep

Ook geprobeerd met andere sites? Dit om uit te sluiten dat hij dingen uit de browsercache haalt waardoor hij DNS problemen maskeert.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb het uiteraard met verschillende sites geprobeerd. Ik heb aardig wat sites in mijn bladwijzers staan over de meest uiteenlopende onderwerpen en kwam dus op een gegeven moment 3 sites tegen die plotseling niet meer werkte. Ik heb niet alles geprobeerd, dus er kunnen er meer tussen hebben gezeten.
    Maar voor die 3 sites die het niet meer goed deden golden drie dingen:

1) Voorheen nooit problemen mee gehad.
    2) Deden het allemaal weer wel in versie 5 en lager. (meerdere keren ge-switcht tussen versies 5 & 7)
    3) Toen ik 1 dag later merkte dat 1 van die sites het plotseling weer deed, deden die andere 2 het ook weer.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.