21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    sanius

Firefox 4, supersnel

Ligt het aan mij of is Firefox 4 RC1 echt een stuk sneller dan Safari? Heb het net een paar minuten maar pagina’s laden echt absurd snel!

Wie heeft ook deze ervaring?

Bijdrager
    switched12

Hetzelfde hier razendsnel.

Bijdrager
    prullenbak

Jep. Viel mij ook op. Maar haalt het nog niet bij chrome. Zeker niet als je bij chrome ‘instant’ aanzet. Dan laadt ie de site al als je nog aan t typen bent. Geniaal:)

Bijdrager
    Sappol

Thanks voor de tip over dat ‘google instant’, internetten gaat nu helemaal super snel!

Bijdrager
    Gates

Toen ik het had geïnstalleerd had ik niets bijzonders gemerkt aan de laadsnelheid. Wel was het nog altijd zo traag met opstarten. Ik blijf bij Safari.

Bijdrager
    prullenbak

Wel was het nog altijd zo traag met opstarten.

Vond ik met de beta’s ook. Maar eerlijk is eerlijk: die RC is ook met opstarten gewoon snel. (blijft een van de mindere browsers naar mijn voorkeur, maar niet op dit punt.)

Bijdrager
    cids

Mijn ervaring is dat de RC1 nog regelmatig crashed…

Bijdrager
    prullenbak

@cids daar heb k m dan weer niet lang genoeg voor getest:D

Bijdrager
    Lauwrence

Zelfde ervaring hier, werkt erg snel.

Bijdrager
    KR1275

Bedankt voor de tip.

Maar ik heb toch 3.6 weer terug gezet, want ik mis de statusbalk (4 heeft het net als Chrome en dat is voor mij de reden dat ik het niet gebruik; linkindicatie zit te vaak in de weg) en alle favorieten hebben ineens een icoontje, waardoor er minder in beeld past op mijn macbook. Dus lekker weer terug naar 3.6.

Wat betreft snelheid: ik ervaar na een nieuwe installatie in het begin altijd snelheidswinst, maar die verdwijnt na verloop van tijd door ophoping van geheugen, caches, cookies e.d.

Bijdrager
    feek

@richard voor de statusbalk:
    https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/status-4-evar/

en idd al die pictogrammen in de bladwijzermenubalk zijn vreselijk:(

Bijdrager
    CedricH

De definitieve versie van Firefox 4 is inmiddels beschikbaar als download. Het is echt retesnel zoals eerder gezegd.

Te downloaden op deze link: http://www.mozilla.com/nl/firefox/

Bijdrager
    leopard

Zo te lezen een super snelle browser, zou deze nu sneller zijn dan Google browser? er zijn geruchten die ik hoor uit mijn omgeving die zeggen dat Google toch sneller is.

Bijdrager
    Jan G

Klopt het dat ik niet meer met mijn trackpad kan inzoomen?

Vorige en volgende kan wel.

Hebben andere dit ook?

Bijdrager
    scarface32sa

Jan G dit is antwoord op je vraag

Pinch & Zoom activeren in Firefox 4.0

Bijdrager
    leopard

Ik heb Firefox eens getest, en tevreden over de snelheid, maar het uiterlijke vindt ik persoonlijk niets. Ik kan er mijn niet in thuis voelen en heb hem er al terug afgezwiept. Safari en google chrome is beter naar mijn mening.

Bijdrager
    iep

Dat is toch wel een erg merkwaardige uitspraak aangezien alle 3 de browsers regelmatig door fanboys worden beschuldigd van kopieergedrag van elkaar. Ze zien er dan ook wel hetzelfde uit maar ja, dat krijg je nou eenmaal als er niet zo gek veel te veranderen valt.

@Richard: in plaats van terugswitchen kun je ook kijken of er oplossingen zijn voor je problemen. Die statusbalk is iets waar men inmiddels een extensie voor heeft (zie post van feek) en de icoontjes (favicons) kun je ook weghalen. Kwestie van zoeken op google met als zoekterm “firefox 4 <probleem_die_je_hebt>”. De snelheid hebben ze aangepast. Het mechanisme die allerlei overbodige troep (de garbage collection) moet opruimen is ook aangepast waardoor het met deze versie een stuk beter is. Mensen rapporteren tijdens de beta’s al dat het sneller is en ook sneller blijft. Echter kan een plugin of een extension roet in het eten gooien.

Bijdrager
    Dick de Roos

Op mijn 27″ iMac ge├»nstalleerd.
    Op de 24″ iMac zeurt FireFox dat ik geen bevoegdheden heb om het programma te installeren.
    Het zal dan wel. Ik ben daar de beheerder op.:evil:
    Dan maar geen update; er wordt toch bijna alleen Safari gebruikt.

Bijdrager
    leopard

Was nog vergeten te melden dat ik mijn favorieten vanuit safari niet kon inporteren naar Firefox 4, Wel raar!! en naar Google Chrome wel.

Bijdrager
    iep

Had je de optie niet of gaf hij een foutmelding?

Bijdrager
    leopard

De optie was aan en gaf ook aan om mijn favorieten te inporteren uit Safari, en kreeg geen foutmelding!!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.