5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomac5

Bookmarks Firefox 4 weg na update

Leuk hoor, Firefox 4.
    Ik heb de update gedownload, en op een gegeven moment moet je het icoon van Firefox naar je programmamap kopieren.
    Vervolgens kreeg ik een melding dat dat niet doorgestaan wegens rechten (?)
    Ik heb toen het icoon naar het buroblad gekopieerd en geopend.
    Inmiddels draait versie 4, maar alle bookmarks zijn verdwenen. Dit waren er zeer veel, dus ik hoop dat iemand een tip heeft hoe ik ze terug kan roepen.
    De oude versie van Firefox heb ik ook nog, maar ook als ik die open, zijn alle bookmarks weg.

Bij deze dus…: Help!

Bijdrager
    Hansi2124

Open je dan wel FF vorige versie als versie 4 is afgesloten?
    Heb je iets van een backup?
    Je kan bij FF ook kiezen voor File / Import
    Icoon naar bureaublad slepen was niet zo’n goed idee, want daar hoort het dus niet te staan. Ze geven niet voor niets aan dat het naar de Programmamap moet;-)

Bijdrager
    Gates
    Tomac5 op 24 maart 2011

Ik heb de update gedownload, en op een gegeven moment moet je het icoon van Firefox naar je programmamap kopieren.

Je had ’t icoontje gewoon moeten verplaatsen (slepen naar de programmamap), dus niet kopiĆ«ren. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je bookmarks staan hier: Thuismap / bibliotheek / application support / firefox. Heb je een backup van de map “firefox”? (TM misschien?)
    Mogelijk was er iets corrupt in je bookmarks waar FF 3 geen last van had, maar FF 4 zal wel weer andere formaten gebruiken en geprobeerd hebben deze te herstellen wat niet lukte en nu werken ze ook niet meer voor FF 3 kennelijk.

Het maakt overigens niet uit waar FF staat. Ik heb wel eens probleemloos een update getest (vanwege de plug-ins) in een “test map”.

Bijdrager
    Tomac5

Dank voor reacties.

Ik probeerde niet te kopieren, maar te verplaatsten inderdaad. Dit mocht niet ivm die vage rechten melding.

Ik heb geprobeerd de bookmarks (dank voor de locatie aanduiding Hendrik!) te importeren, maar via File -> Import kan ik enkel kiezen om vanuit Safari de boel te importeren. Ik wil juist die map aanwijzen die Hendrik aangeeft.

Ik heb ook nog een Time Machine back up, helemaal niet aan gedacht.
    Ik zal de map ‘Bookmarkbackups’ herstellen, wellicht dat het daarin zit.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.