26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Vulture

Firefox 2.0.0.1 (veiligheidsupdate)

zoals al gemeld op de Voorpagina is de release van Firefox 2.0 nu officieel.

Vandaag is Firefox 2.0 -een dag eerder dan verwacht- uitgekomen. Ook de Nederlandstalige en de Friese versie zijn al te downloaden.

Firefox 2.0 beschikt over een fiks aantal nieuwigheidjes, zoals:

Nieuw thema en UI
    Anti-phishing tool
    Verbeterde zoekmogelijkheden, ook qua toevoegen en verwijderen van zoekmachines
    Koppelingen openen in een nieuw tabblad i.p.v. een nieuw venster
    Sessieherstel
    Verbeterd feedbeheer
    Spellingscontrole
    Verbeterd bladwijzerbeheer
    Extensie- en themamanager zijn samengevoegd, hetgeen de overzichtelijkheid bevordert
    (Betere ondersteuning voor) JavaScript 1.7
    Verbeterd extensiebeheer
    Betere SVG-ondersteuning
    Aanzienlijk snellere opstarttijd

Mozillalinksbiedt een Firefox 2.0-review, waar aan de hand van afbeeldingen een mooi overzicht van de nieuwtjes te zien is. Mochten er mensen zijn die nog twijfelen.;)

download Nl http://www.mozilla.com/products/download.html?product=firefox-2.0&os=osx&lang=nl
    download Fryske http://www.mozilla.com/products/download.html?product=firefox-2.0&os=osx&lang=fy-NL
    Download andere OS en talen http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html

Er zijn natuurlijk ook extra’s voor Firefox. Namelijk extensies, thema’s, plugins en zoekmachines. Deze vindt je op https://addons.mozilla.org/firefox/extensions/ deze site is qua indeling en uiterlijk vernieuwd. Er is zelfs een speciale zoekplugin voor dit forum. Kijk maar eens op http://mycroft.mozdev.org/download.html?name=mac&sherlock=yes&opensearch=yes&submitform=Search hier vind je alle mac gerelateerde zoekplugins

er zijn bv speciale thema’s om Firefox een wat meer MAC uiterlijk te geven zie https://addons.mozilla.org/search.php?q=mac&type=T&app=firefox

Of er is bv ook een extensie voor als je op windows of op linux werkt om je pc met een aantal MAC toetsenbordcombinaties toe te voegen Mac Shortcuts https://addons.mozilla.org/firefox/2463/

Nog vragen http://www.mozbrowser.nl/forum/ of op dit forum kan natuurlijk ook

Bijdrager
    kontheur

SUPERPOST! Dank!

Even aan de redactie, zoiets zou geplaatst moeten worden op de voorpagina…

Bijdrager
    computer space

Ik moet zeggen dat de manier waarop je zoekmachines toevoegt in IE 7 eigenlijk best geniaal is. Je plakt een willekeurige zoekopdracht met zoekwoord TEST in de preferences en de zoekmachine werkt in het zoekvak! Die mag er ook nog bij in FF. Daar moet je nog steeds maar hopen dat jouw zoekvariant beschikbaar is.

Bijdrager
    Vulture

Firefox 2.0 tweaks
    Tab Tweaks

Feed Tweaks
    Nog meer online feedreaders toevoegen op de gemakkelijke manier door erop te klikken.

en zet de Get Mail button terug die in FF 2.0 ontbreekt

Makkelijk extensies van je harde schijf installeren?
    Ga naar about:config en verander extensions.hideInstallButton naar false en je hebt zonder een extensie te installeren een knop in de add-on manager

Extensies niet compaitble met FF 2.0?
    Type in je adresbalk about:config
    zet extensions.checkCompatibility op false is deze regel niet aanwezig in about:config rechtsklik op bv de eerste wat je ziet staan acces……. klik op nieuw
    kopieer daar extensions.checkCompatibility in type is boleaan en zet deze op false

Bijdrager
    Vulture
    ”Martiniman”

Ik moet zeggen dat de manier waarop je zoekmachines toevoegt in IE 7 eigenlijk best geniaal is. Je plakt een willekeurige zoekopdracht met zoekwoord TEST in de preferences en de zoekmachine werkt in het zoekvak! Die mag er ook nog bij in FF. Daar moet je nog steeds maar hopen dat jouw zoekvariant beschikbaar is.

Als er op een site een functie zoeken is zie je in de zoekbalk dat het pijltje naarbeneden met een soort blauwe aurora wordt omgeven. Als je dan op dat pijltje klikt dan staat daar afhankelijk van de site …….. zoekmachine toevoegen. De beheerder van de site moet deze functialiteit wel in zijn site hebben ingebouwd. Het werkt hetzelfde voor zowel IE7 als FF 2.0. Dat is helaas op macosx.nl nog niet gebeurd! Op het MozbrowserForum bv al wel:D daar kun je even uittesten hoe het werkt.

Wat bv leuk is als je de macosx.nl zoekmachine als zoekmachine hebt ingesteld dat als je op een website een woord selecteerd dat je met een rechtermuisklik de optie krijgt Zoeken met macosx.nl naar …..:D

Bijdrager
    Vulture

woordenboeken voor de spellingchecker vind je hier https://addons.mozilla.org/firefox/dictionaries/?lang=nl

Bijdrager
    1984

Hoe zit het met mijn instellingen die ik nu op Firefox 1.5.0.07 heb, zoals afbeelding

Bijdrager
    Vulture

Daar veranderd als het goed is niets aan. Het programma wordt op een andere plaats geïnstalleerd dan waar je profiel staat. En in je profiel staan bv je wachtwoorden en je bladwijzers. Oook je werkbalken enz blijven allemaal intact. Dus het kan eigenlijk geen gevaar deze nieuwe installatie!

Bijdrager
    Vulture
    ”Match!”

Hoe zit het met de snelheid van FF2? Heb de beta’s gebruikt, maar vooral op het gebied van snelheid wilde het weleens onderdoen voor Safari en Camino.

In snelheid doet tie niets onder voor Safari en Camino. Het is natuurlijk wel zo dat door de installatie van veel extensies de snelheid wat af kan nemen.

Bijdrager
    Luidspreker

Die graple theme is echt vet. Ik zou net posten dat ik firefox 2.0 er perelelijk uit vind zien, maar deze skin maakt het weer helemaal goed!

(ps. Die spellingscontrole moet ik misschien ook even uitzetten. Al die rode lijntjes onder mijn Nederlands irriteren me tegen de vloer.)

Bijdrager
    Vulture
    ”Xaveer”

(ps. Die spellingscontrole moet ik misschien ook even uitzetten. Al die rode lijntjes onder mijn Nederlands irriteren me tegen de vloer.)

Als je typt zonder spelfouten heb je er ook geen last van:P En wij ook niet :D

Bijdrager
    berrry

Als ik de nieuwe firefox naar mijn Applications-folder sleep en kies om de bestaande versie van firefox.app te vervangen, zegt hij dat de bewerking moet worden afgebroken omdat ik onvoldoende rechten heb. Hoe kan dat? Ik heba maar 1 account op deze MacBook Pro, en dit is daarom dus een beheerdersaccount.

Bijdrager
    TonE

Tja, zo’n hick upje gebeurt wel eens. Sleep de oude versie naar de prullebak en de nieuwe naar je programmamap. Dat zal het wel oplossen.

Bijdrager
    Luidspreker
    ”Vulture”
    ”Xaveer”

Ik heb de engelse versie, droogkloot…

Edit: Deze post is melig bedoelt, nu ik em over las zag ik dat ie vrij offensief over kon komen. Excuses!

Edit 2: Ik heb het Nederlandse woordenboek geinstalleerd, maar hij gebruikt deze niet automatisch. Hoe stel ik in firefox in dat hij de spelling checkt via dat woordenboek? Op mijn spel/typefouten gewezen worden lijkt me toch best handig.

Bijdrager
    n8n
    ”Xaveer”
    ”Vulture”
    ”Xaveer”

Ik heb de engelse versie, droogkloot…

Edit: Deze post is melig bedoelt, nu ik em over las zag ik dat ie vrij offensief over kon komen. Excuses!

Edit 2: Ik heb het Nederlandse woordenboek geinstalleerd, maar hij gebruikt deze niet automatisch. Hoe stel ik in firefox in dat hij de spelling checkt via dat woordenboek? Op mijn spel/typefouten gewezen worden lijkt me toch best handig.

je moet na een nstallatie van een extentie even een restart doen, je paginas worden met een geforceerde stop weer getoond na openen

Bijdrager
    Luidspreker

Die restart heb ik al achter de rug.

Bijdrager
    n8n

je hebt ook op installeer oid geklikt (sorry werk ff met camino)

Bijdrager
    Luidspreker

Ja, en toen moest ie overnieuw opstarten. En toen deed ik dat. Maar de spellingscheck doet het nog steeds alleen op Engels. Al mijn Nederlands rekent hij fout.

Bijdrager
    roy

beetje vervelend maar :apple: + w laat de laaste openstaande firefox window niet sluiten bij mij. Krijg dan weer een leeg firefox venster.
    Heeft iemand dit ook ?

Bijdrager
    Vulture

ALS er ergens op spelling gecontroleerd moet worden rechtklik daar staat ergens talen tusen en daarna moet je voor NL kiezen. Heb je die nog niet geinstalleerd staan kies dan voor woordenboel toevoegen.

Bijdrager
    n8n
    ”Xaveer”

Ja, en toen moest ie overnieuw opstarten. En toen deed ik dat. Maar de spellingscheck doet het nog steeds alleen op Engels. Al mijn Nederlands rekent hij fout.

heb je niet toevallig de Engelse versie alleen geinstalleerd, je moet ze apart downloaden

Bijdrager
    Luidspreker

Nee, ik had de Nederlandse gedaan. Rechter muis knop -> languages -> Dutch werkte inderdaad. Bedankt! (Ik zat steeds bij preferences te neuzen, maar ik moest het hier dus zoeken:) )

”roy”

beetje vervelend maar :apple: + w laat de laaste openstaande firefox window niet sluiten bij mij. Krijg dan weer een leeg firefox venster.
    Heeft iemand dit ook ?

Heb ik geen last van.

Bijdrager
    JFL

Als ik de nieuwe firefox installeer komen alle mapjes en instellingen op mijn
    bureaublad te staan, i.p.v. in de bibliotheek. Als ik ze naar mijn bibliotheek sleep, komen ze bij de volgende opstart weer op mijn bureaublad.
    Iemand een oplossing hier voor?

Bijdrager
    JFL

Hallo TonE
    Bedankt voor de tip
    Ik heb alle oude firefox mapjes enzo weggegooid, de nieuwe geinstalleerd, en nu werkt ie prima!

Bijdrager
    Vulture

In een overspoelde submit werden we door vele tweakers gewezen op de release van Mozilla Firefox 2.0.0.1. De nieuwe versie van de internetbrowser kan via deze map op de ftp-server van Mozilla.org gedownload worden voor Linux, Mac OS X en Windows en – voor de mensen die nauwlettend de ontwikkeling van Firefox volgen – is gebaseerd op de derde release candidate van de 2.0.0.1-tak. Mozilla Firefox 2.0 kent ten opzichte van de 1.5-branch onder meer antiphishingfeatures, een nieuwe standaard layout, verbeterde integratie van xml- en rss-feeds en een ingebouwde spellingchecker. Ook hebben de ontwikkelaars de ondersteuning van extensions verbeterd en is de 2.0-serie uitgevoerd met Safe Browsing-uitbreiding, die bescherming moet bieden tegen phishingsites. Daarnaast is de browser uitgerust met features zoals de bookmarksoftware microsummaries en kent Firefox ondersteuning voor ‘client-side session and persistent storage’. Een overzicht van wat er allemaal veranderd is in de 2.0.0.1-release kan gevonden worden in dit topic op het forum van MozillaZine. De officiële release van Firefox 2.0.0.1 staat volgens Firefox-ontwikkelaar Jay Patel op de planning voor 1.00 uur morgenvroeg Nederlandse tijd. Voor het gemak zijn hieronder de beschikbare downloads onder elkaar gezet, gerangschikt op besturingssysteem en taal:

Je kan op 2 manieren aan deze versie komen of de volledige versie downloaden en installeren of via Help – controleren op updates.
    download FF 2.0.0.1 engels ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/2.0.0.1/mac/en-US/Firefox%202.0.0.1.dmg
    download FF 2.0.0.1 fries ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/2.0.0.1/mac/fy-NL/Firefox%202.0.0.1.dmg
    download FF 2.0.0. 1 nederlands ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/2.0.0.1/mac/nl/Firefox%202.0.0.1.dmg

bron tweakers.net http://tweakers.net/meuktracker/14386/Mozilla-Firefox-2.0.0.1.html
    bron mozillalinks http://mozillalinks.org/wp/2006/12/firefox-2001-update-released/

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.