12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Jose

firefox

Als beginnend mac gebruiker heb ik firefox gedownload,waar ik eigenlijk wel weer vanaf wil.
    Ik heb alleen geen idee hoe ik het er weer af krijg, heeft iemand een tip ?:oops:

Bijdrager
    Ridder

Simpel: in de prullenbak mikken en klaar ben je. Eventueel nog ff zoeken (:apple: + F) op “firefox” om ook de preference files weg te halen, maar dat maakt niet echt uit.

Is trouwens heel bekende vraag: ff zoeken op het forum had ook geholpen, staat volgens mij als sticky op het Switchers forum. :wink:

Bijdrager
    G3FX

icoontje van firefox, uit je programma map, naar je prullenbak slepen…

Werkt met elke software zo.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Gewoon het programma firefox verwijderen. En als je het nog mooier wil doen gooi je even uit je voorkeuren map alle firefox weg. Misschien moet je dan wel even naar safari toe gaan als je alles verwijderd hebt en dan naar voorkeuren en even kijken wat in is gesteld als standaard web browser… Maar waarom zou je deze weg doen? Firefox is beter dan safari voor mij.

Bijdrager
    angorawol

Ik begrijp ook niet goed waarom je van Firefox vanaf wil, hoor. Dit is de enige browser waar constant aan gesleuteld wordt, en veel sites waar je met je Safari niet terecht kunt werken wel met Firefox.
    Er zijn ook tal van extensies voor Firefox waar je bij Safari waarschijnlijk zal moeten wachten tot Tiger op de markt is.

Bijdrager
    Jose

Dank voor de snelle reactie allemaal. Ik heb geprobeerd om firefox naar de prullenmand te slepen, maar hij geeft doodleuk aan dat ik daartoe niet bevoegd ben en ik krijg hem er dus niet heengesleept..:?

Bijdrager
    iSander

Je bent natuurlijk wel vrij om de browser naar keuze te gebruiken. Maar mag ik ff zo onbeleefd zijn te vragen waarom je der vanaf wilt? En welke browser dan verkiest?

Ik heb volgende browsers staan op mijn mac:
    – internet explorer
    – camino
    – firefox
    – mozilla
    – opera
    – omniweb
    – netscape
    – shiira
    – safari

en ik moet zeggen dat ik Firefox ronduit de beste vind. De uitbreidingen zijn erg handig! De popupstopper doet het prima! De indeling met je bookmarks vind ik super. Erg mooie browser trouwens. Constant updates. Hij staat zelfs als standaard ingesteld hier. Camino vond ik niets iets minder handig in gebruik dan FirfeFox. Ik vind hem gewoon aangenamer in gebruik. Soms gebruik ik omniweb omdat het leuke siteminiaturen heeft als tabs opzij. Meer info vind je op mijn homepage. Daar staat een lijstje met browsers.

Greetz :evil:

Bijdrager
    Jose

Dan moet ik er misschien nog eens over denken. Ik heb nu safari en explorer erop staan en heb sowieso niet echt last van pop-ups. Ben ook nog maar net bezig met uitzoeken hoe het allemaal precies zit, maar wat iser de meerwaarde van om zoveel verschillende browsers erop te hebben?

Bijdrager
    iSander

De meerwaarde? Dan weet je wat de beste is (natuurlijk altijd persoonlijk) Maar over jouw browsers:

– Internet Explorer: ik vind die onstabiel en pokketraag. En daarbij komt nog eens dat de interface helemaal niet makkelijk is om mee te werken. En nog eens lelijk ook. En ik geloof niet dat je de mogelijk heid hebt om tabbed te browsen.

– Safari: Vind ik wel ok maar vind toch andere browsers een stuk beter. Safari is ook niet compatibel met alle sites. En kvind de interface niet lekker werken. Daar kan je de tabs ergens in de instellingen instellen. Maar dat moet je natuurlijk wel weten. Ik heb het ook pas laat ontdekt hoor.

Nee geef mij toch maar FireFox. Mss moet je hem wel nog een tijdje laten staan tot wanneer je het wat gewoon bent. Want het is pas na een tijdje gebruiken dat je de voordelen begint te merken. Ik kan best begrijpen als je ff surft naar een site dat je zegt van hmm dat kan die safari toch evengoed. Nuja je bent altijd vrij te kiezen natuurlijk. Maar schrijf FireFox niet zo snel af… Het is een veel belovende browser. En er zijn er nog zovelen natuurlijk. Ik zou zeggen installeer ze allemaal eens en probeer ze gedurende een tijdje. En kap na een tijd diegenen eraf die je niet aanstaan.

Bijdrager
    iSander
    ”José”

Dank voor de snelle reactie allemaal. Ik heb geprobeerd om firefox naar de prullenmand te slepen, maar hij geeft doodleuk aan dat ik daartoe niet bevoegd ben en ik krijg hem er dus niet heengesleept..:?

Krijg je dan geen scherm waar je je username en password kan ingeven? Daar moet je de admin rechten ingeven. En vervolgens op OK klikken. Normaal zou dat moeten lukken hoor. (Oja klinkt mss dom maar het kan zijn dat je Firefox nog actief staat, dan kan je die zeker niet verwijderen. Als er een zwart pijltje onder je icoontje staat in de dock dan staat ie actief. Dan moet je die ff stoppen)

Bijdrager
    Jose

Ik had gemerkt dat safari niet alles pakt, dat is eigenlijk ook de enige reden dat ik explorer erop heb staan. Verder vind ik explorer maar niks, de hele layout is wat mij betreft ook dusdanig dat je er wel een bril bij op mag zetten. Ik zal je raad dan ook maar opvolgen en firefox eerst maar laten staan. Heb ook even op je site gekeken en misschien moet ik eerst nog maar even door blijven prutsen…

Bijdrager
    apple freak
    ”iSander”

Krijg je dan geen scherm waar je je username en password kan ingeven? Daar moet je de admin rechten ingeven. En vervolgens op OK klikken. Normaal zou dat moeten lukken hoor. (Oja klinkt mss dom maar het kan zijn dat je Firefox nog actief staat, dan kan je die zeker niet verwijderen. Als er een zwart pijltje onder je icoontje staat in de dock dan staat ie actief. Dan moet je die ff stoppen)

Stoppen doe je zo:
    Zorg eerst dat firefox daarboven in je menubalk staat naast het appletje staat dan firefox. Dat doe je door op het icoontje van firfox te klikken.

dan heb je 2 opties. Of je doet de toetscombinatie :apple:-q (quit), of je drukt boven in je menubalk op firefox en dan in het menutje stop firefox.

En dan sleep je firefox uit je programma map naar de prullenmand.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.