18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Rees

FireCore logo wijzigen Apple TV 2

Goedenavond,

Hoe kun je het FireCore logo, die je automatisch krijgt bij het jailbreaken, wijzigen naar het standaard Apple TV logo?
    Ik hoef geen aTV Flash (black) trouwens.
    De Apple TV 2 draait op 4.4.4.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Ik heb de nieuwste aTV Flash black net geïnstalleerd met 4.4.4 en heb gewoon het Apple logo nog!?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb ook gewoon het ?TV logo.

Na de eerste opstart stond er inderdaad het FC logo. Maar nu niet (meer?).

Dus wellicht wijzigt ATV Flash Back dat.

Bijdrager
    Rees

Ja, ik weet dat je met aTV Flash (black) het originele Apple TV logo terug krijgt. Maar ik hoef dus geen aTV Flash;-)

Bijdrager
    snijder

ik heb ATV black 1.1.1 en heb het firecore tekentje nog? (niet dat het me boeit)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Herstart Lowtide even via het Management menu, of start een SSH sessie en geef dan

killall AppleTV

in.

Bijdrager
    Rees

Heeft helaas niet geholpen bij mij (maar ik heb ook geen aTV Flash (black)).

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik heb ook een Seas0npass jailbreak, en die gaf inderdaad met de eerste start het FireCore logo. Na wat software te hebben geïnstalleerd via een SSH sessie heb ik afgesloten met ‘reboot’. Daarna was het FireCore logo weg. In principe kan Lowtide herstarten dat al doen, dus het is vreemd dat dat niet werkt. Heb je misschien zitten rommelen met de Lowtide bestanden? Overigens heb ik nu wel aTV Flash (B), gewoon omdat het wat handigheidjes heeft. Ik zou het zeker aanraden, ook op mijn ATV1 werkte het ook erg goed.

Bijdrager
    Rees

Ik zou niet eens weten hoe ik zou moeten rommelen met Lowtide bestanden, ik weet niet eens wat ze zijn:-)
    Maar goed, ik heb inderdaad toch aTV Flash (black) 1.1.1 geïnstalleerd en het logo is weg. Ik kan in de toekomst misschien wel de Media Player functie gebruiken. Momenteel gebruik ik Plex, maar ik moet zeggen dat de Media Player mij positief verraste, ook met hoe die mijn Mac met daaraan de externe harde schijf gekoppeld zonder enige problemen herkende.

Bijdrager
    youp.c

en de browser is ook handig, mijn ouders gebruiken die functie wel eens om naar nos.nl te gaan en het journaal te bekijken

Geblokkeerd
    HereIsTom
    Exotic08 op 02 januari 2012

Maar goed, ik heb inderdaad toch aTV Flash (black) 1.1.1 geïnstalleerd en het logo is weg. Ik kan in de toekomst misschien wel de Media Player functie gebruiken. Momenteel gebruik ik Plex, maar ik moet zeggen dat de Media Player mij positief verraste, ook met hoe die mijn Mac met daaraan de externe harde schijf gekoppeld zonder enige problemen herkende.

Kun je mij vertellen hoe je precies die externe schijf in de Media Player hebt gekregen?
    Ik krijg namelijk de melding ‘invalid argument (22)’ als ik ‘m probeer te openen?

youp.c op 02 januari 2012

en de browser is ook handig, mijn ouders gebruiken die functie wel eens om naar nos.nl te gaan en het journaal te bekijken

Als je XBMC er ook op hebt staan kun je daar bij Video Add-ons installeren, daar staat o.a. het NOS Journaal bij en ook nog een paar andere Nederlandse zenders :thumbsup:

Bijdrager
    Rees

In Systeemvoorkeuren vinkje ‘Bestandsdeling’ aanzetten, vervolgens mappen slepen naar ‘Gedeelde mappen’. Op de Apple TV kun je via de Settings van de Media Player zoeken naar apparaten en hij vond automatisch mijn Mac. Alleen diende ik nog wel mijn gebruikersnaam (van de Mac, waarmee je inlogt) en wachtwoord in te voeren en tada ik had een goede connectie.

Nu komt het aparte: ik kon alles van mijn Mac bekijken, zelfs mijn thuismap (dus ik kon ook bijvoorbeeld naar de map Dropbox) en dus mijn externe harde schijf met meerdere partities. Is het niet raar dat ie mijn hele Mac kon bekijken in plaats van alleen mijn gedeelde mappen?

Geblokkeerd
    HereIsTom

Ik heb dit ook zo gedaan en zie dan ook alles op de iMac, maar als ik dan de externe schijf wil openen krijg ik de foutmelding ‘invalid argument (22)’ ?

Bijdrager
    Rees

Ga naar Systeemvoorkeuren > Delen > Bestandsdeling > Opties en zet het vinkje uit bij SMB.
    Ik denk dat je alles via SMB deelt in plaats van AFP en daardoor krijg je de error.

Bijdrager
    youp.c

@HerelsTom; dat zal misschien wel zijn maar ik vind XBMC niet fijn werken en wijkt erg af van de standaard interface. Daarnaast valt bij mij bij XBMC een deel van het beeld buiten het scherm.

Bijdrager
    Rees

Grappig, ik heb dat ook, dat een deel van het beeld bij XBMC buiten het scherm valt. Maar genoeg anderen hebben dit niet. Ach, ik gebruik toch Plex:-)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Plex crashed bij mij helaas als ik een film/tv programma wil starten. XMBC installeert sinds de update naar 9A406a zelfs niet. Bij jullie werkt het wel? Ik dacht zelf dat de Plex repo nog niet geüpdated was.

Bijdrager
    Rees

Plex deed het bij mij ook niet, tenminste tv shows deden het niet. Maar films weer wel… Ik zal vanavond het nog eens proberen en kijken of tv shows het nu wel weer doen.
    Welke versie draai jij van Plex eigenlijk? Ik draai de 0.9.0 beta 4.

Update: Nope, kan nog steeds geen tv series afspelen, maar wel films…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.