30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Diable

Fire en MSN

Ik kan met Fire (hulde aan dit lieve programma) niet meer inloggen op MSN. Heeft iedereen hier last van of ligt het aan iets met poorten en netwerken bij ons thuis? Ik hoorde dat MSN weer wat beveiligingsdingetjes heeft geupdate.

En kent iemand een alternatief voor Fire? ik ben wel nieuwsgierig naar wat er verder is en of dat misschien wel werkt met msn.

Bijdrager
    WebJ

De nieuwste versie van Fire werkt hier als een schatje :lol:, ik had eerst Proteus maar daar kreeg ik nog steeds die melding dat ik naar een nieuwere versie moest updaten. In de nieuwste van Fire krijg je die niet meer, en het is nog sneller dan de ‘orginele’ MSN client van M$

Bijdrager
    tost

Ha! Ik kwam speciaal naar hier om m’n lof te spuien over Fire.:)

De nieuwe versie is su-per, allemaal als de bliksem installeren!
    Werkt voor mij op 10.2.8 met msn en icq zonder problemen, en vooral: hij gebruikt 0(nul!)% CPU in achtergrond (ingelogd met een icq en een msn account), en tijdens chatten korte flitsen van zo’n 2 tot 3% max. Dat is bij icq of messenger wel even anders, die zitten heel de tijd resources te vreten.

Ik weigerde zowiezo om msn messenger op m’n mac te draaien, ‘k heb het één keer geprobeerd. Ik krijg het helemaal van programma’s die zichzelf in opstartbestanden gaan stoppen, grrr.. Dan vliegt alles gelijk de prullenmand in.
    Nu kan ik eindelijk op m’n gemak al die sukkelaars bereiken die msn gebruiken:P

enfin, Diable, nieuwe versie downloaden dus?
    http://fire.sourceforge.net
    en al de rest, zie zelf maar hé, proberen zou ik zeggen:)
    groetses,
    tost

Bijdrager
    maceddy
    ”WebJ”

De nieuwste versie van Fire werkt hier als een schatje :lol:, ik had eerst Proteus maar daar kreeg ik nog steeds die melding dat ik naar een nieuwere versie moest updaten. In de nieuwste van Fire krijg je die niet meer, en het is nog sneller dan de ‘orginele’ MSN client van M$

Ik heb hier de nieuwste Proteus (3.03) en niks aan de hand.
    Sinds ik deze versie heb komt ie niet meer met die melding..

Heb trouwens ook een tijdje Fire gebruikt, maar die vond ik minder gebruiksvriendelijk dan Proteus…..

Die contacts in dat tabblad is zo verrekte handig in Proteus!!

Bijdrager
    Diable

Ik heb net de nieuwste versie geinstalleerd maar het probleem blijft:(
    Hij weet ook meteen m’n gegevens weer uit de oude versie….

Bijdrager
    Diable

En waar download ik Proteus?

Moderator
    Adriaan Mol
    ”Diable”

En waar download ik Proteus?

Hier kun je Proteus downloaden: http://www.indigofield.com/

Bijdrager
    Diable

*snik* met dat programma heb ik hetzelfde probleem… raarrrrrr…….

Bijdrager
    Erikaatje

fire maar eens proberen dan:D

Bijdrager
    Erikaatje

hm.. gedaan..maar de echte MSN blijft er gewoon veel mooie er uitzien!

Bijdrager
    maceddy

Tja, ik vind Proteus nog steeds lekkerder…
    Meer IM’s in 1 progje..

En hij werkt gewoon goed, geen ge-etter met updaten of dat ie er spontaan uitknalt (niet zo vaak als MSN zelf iig).

En (belangrijk) hij gebruikt enorm minder CPU dan de MSN van M$:)

Ach, toch blijf ik pleiten voor een multi IM versie van iChat:D

Bijdrager
    Erikaatje
    ”maceddy”

Ach, toch blijf ik pleiten voor een multi IM versie van iChat:D

ja me 2!

Bijdrager
    WebJ
    ”erikaatjuh”

hm.. gedaan..maar de echte MSN blijft er gewoon veel mooie er uitzien!

Weet je hoeveel sneller Fire is dan MSN Messenger? Als er een bericht komt hoppa het staat er, nog belangrijker ik kan al die vieze MSN-namen van iedereen filteren naar hun echte naam :lol:

Bijdrager
    Diable

jeej, Fire heeft een update waarmee het probleem verholpen is. Nu kan ik dat smerige msn weer lekker weggooien.:)

Bijdrager
    Diable

wel jammer dat je met fire die hippe bewegende smilies van msn niet kunt zien.

Maarja dat weegt niet af tegen de voordelen van Fire…

Bijdrager
    Elstar
    ”Diable”

jeej, Fire heeft een update waarmee het probleem verholpen is. Nu kan ik dat smerige msn weer lekker weggooien.:)

Hou die MSN-messenger maar even.
    MSN doet het regelmatig niet onder Fire en Proteus. Ik heb me laten vertellen dat dat komt omdat Fire en Proteus de ontwikkelingen van MSN niet bij kunnen houden. Dus zo eens in de paar maanden, na elke aanpassing van MSN heb je messenger weer een paar dagen nodig. Totdat Fire en Proteus weer met een update komen.

Bijdrager
    tost

Ik heb me laten vertellen dat dat komt omdat Fire en Proteus de ontwikkelingen van MSN niet bij kunnen houden.

’t Zal toch niet MS zijn die op die manier precies de andere progjes wil elimineren zeker? :?

Bijdrager
    hansenonline

kan met fire niet eens een msn account aanmaken.
    en bij proteus lukt me niet eens mijn vriendjes te vinden.

daan.

Bijdrager
    tost

Hey Daan,

Als je al een MSN-account (hotmailaccount) of ICQ-nr of.. hebt aangemaakt kan je die in Fire gebruiken, je maakt ze niet ‘in’ Fire, volg je?
    Dus eerst naar hotmail.com of icq.com, accountje aanmaken, terug naar Fire, ‘edit accounts’ klikken en een nieuwe aanmaken.

succes,
    tost

Bijdrager
    hansenonline

ik heb een msn account omdat ik bij groups van msn lid ben, maar in fire kon ik geen msn toevoegen wel icq.

daan.

Bijdrager
    tost

Lukt hier zonder probleem. Welke versies zijn je Fire en je OS? Ik heb Fire v0.32.h, onder 10.3.2.

Bijdrager
    hansenonline

osx 10.2.8 fire 0.99.1 de laatste versie.

daan.

Bijdrager
    chonazz

Heb je nu ook al iets voor mac dat filetransfer ondersteunt?
    Of nog steeds niet?

Groetjes

Bijdrager
    tost

hé daan sorry hoor, ‘k was deze thread uit ’t oog verloren. Probeer anders eens die versie van Fire die ik gebruik, ik had die ook voor m’n Panther upgrade en die deed het goed op 10.2.8.

@chonaz; dat werkt al jaren, in icq bijvoorbeeld, maar dikwijls zorgt de firewall voor problemen. Ik heb alleszinds nog via icq filetransfers gedaan onder os9.

Bijdrager
    Fontaholic

Kan met MSN ook niet.

Kan dat met Proteus? Heb dat nog nooit geprobeerd, vandaar.

Bijdrager
    Elstar
    ”Elstar”

Hou die MSN-messenger maar even.
    MSN doet het regelmatig niet onder Fire en Proteus.

Volgens mij is er weer zo’n periode aangebroken. Ben nu ook weer aan het MSN-en.

Bijdrager
    alaska

Er schijnt ook een MSN-client voor Mac te zijn waarmee je kunt zien door wie je ge-blocked bent.
    Weet iemand of dit klopt? (en zo ja, wat de naam is..)

Bijdrager
    Josh

Na 6 maanden heb ik weer eens het multimessengerprogramma FIRE 0.32j (“jee”, in Versiontracker staat nog de “i” op 7 III 2004) geïnstalleerd. Meteen hapert de MSN door na 30 seconden diens verbinding te verbreken.
    Dat was vroeger om de haverklap ook met de Yahoo in FIRE. Wat een versies die ontwikkelaars toch moeten maken, haast maandelijks!

Tja, wat een versies die ontwikkelaars toch moeten maken. Ik sta paf. En wij maar downloaden en herinstalleren, leuk werk hoor.

Argwanend als ik ben geloof ik dat zowel Yahoo als M$ constant dusdanige wijzigingen aanbrengen dat een multimessenger als FIRE daaraan hijgend moet achteraan hollen.

Proteus is mij te rommelig.

Bijdrager
    Diable

msn doet het nu weer niet in fire. inloggen lukt wel, maar ik zie m’n buddies niet.:(

Bijdrager
    chonazz
    ”Diable”

msn doet het nu weer niet in fire. inloggen lukt wel, maar ik zie m’n buddies niet.:(

Helpt vijf minuten wachten ook niet???

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.