7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

Fip content in Indesign CS

Goeiemorgen

Het wil me maar niet lukken om geplaatste beelden te ” flippen”. Ik ben een folder aan het maken en een aantal geplaatste beelden moeten in spiegelbeeld geplaast worden ttz. flippen langs de verticale as…

En het lukt me niet :cry:

Hoe doe ik dat nu weer ?

Alvast bedankt

Bijdrager
    Deskman

Met de ‘free-transform-tool. Klikken en slepen. Het is een beetje rare functie. Je moet eerst de content selecteren, daarna kun je op ‘m als het ware om-slepen. Daarna moet je het plaatje weer in zijn kader zetten. Het is of slecht bedacht of ik doe iets niet goed.
    Laten we maar van het eerste uitgaan. In de gebruiksaanwijzing staat dit verhaal over de box, niet over de inhoud. maar flip je de box dan bijft de inhoud gewoon in orde.
    Misschien handiger om gewoon in Illustrator of Photoshop een gespiegelde variant te maken…

Bijdrager
    WOZ

Transformatiepaletje, horizontaal omdraaien. Easy as one two three…
    (witte pijltje is inhoud kader, met zwarte pijltje selelecteren is kader zelf…)

Bijdrager
    Deskman

Nee, dan draai je alleen maar, je moet flippen. (hey gaaf man, flippen!). Dat kan alleen maar op mijn manier…

Bijdrager
    WOZ

Ah, and right you are.

Bijdrager
    pako

Selecteer je image in het kader met de witte pijl.

Dan transformpallette> het kleine circeltje met zwarte pijl erin>popup: flip horizontal of vertical.
    Het punt waaruit je flipt geef je aan door het vin de negen vlakjes een punt aan te geven.

http://www.spymac.com/gallery/show_photo.php?picid=91578&size=big

Bijdrager
    Johnyw

Bedankt Paco en alle anderen,

Ik ben weer aan de slag!

Nog een prettige dag

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.