6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Xani

FinkCommander kan een pakket niet installeren

Hej peeps,

Ik wil graag het uitermate lekkere progje FTD gebruiken, bekend van Windhoos, om nieuwsgroepen af te kunnen zoeken naar leuks.

Nu schijnt het mogelijk te zijn om de source te downloaden en vervolgens dmv X11 het te ‘compilen’ en draaiend te krijgen onder OSX. Echter moet je voordat je daaraan begint dmv FinkCommander enkele pakketten downloaden en installeren, waaronder een zogeheten Firefox-dev. Op de een of andere manier krijg ik die maar niet gedownload, noch geinstalleerd. De Terminal geeft dan de volgende melding:

W: Couldn’t stat source package list file: unstable/main Packages (/sw/var/lib/apt/lists/_sw_fink_dists_unstable_main_binary-darwin-i386_Packages) – stat (2 No such file or directory)
    W: You may want to run apt-get update to correct these problems
    E: Some files failed to download
    ### execution of /sw/bin/apt-get-lockwait failed, exit code 100
    Failed: Downloading the binary package ‘docbook-dsssl-nwalsh_1.79-3_darwin-i386.deb’ failed.

Iemand hier die hier ervaring mee heeft en ziet wat er mis gaat? Is voor mij behoorlijk hocuspocus. Er wordt geadviseerd een update te runnen, maar zefs na de self-update, blijftie de foutmelding geven.

Thx alvast voor de reacties,

Gr. Xani.

Bijdrager
    HSL

hij kan de bestanden niet downloaden?

:-)

Bijdrager
    The – DDD

Een suggestie staat letterlijk in de foutboodschap die je post. Ga dat eerst maar is doen.

Bijdrager
    Xani

Ja begrijp,

die update heb ik dus al gedaan. En het downloaden leek me ook obvious, alleen geeft hij (zoals normaalgesproken) geen optie om van bijv een mirror te downloaden.

Ik dacht dus, misschien herkent iemand het probleem en heb ik een instelling fout staan of whatever. Vandaar mijn vraag, lezen lukt me zelf ook nog wel.

Bijdrager
    The – DDD

Hmm ok… is even kijken en nadenken wat het dan kan zijn. Het komt op mij in ieder geval over alsof er geen bestand gevonden kan worden op je huidige mirror.

Edit:
    Gevonden: http://fink.sourceforge.net/

The server which hosts four important fink services (the rsync update, the binary distribution, the “master mirror” of source files, and the package database) is down at the moment. We are hoping that the server will be restored as early as Monday, August 21, but are providing these workarounds for use during the period of outage.

Met fink altijd een goeie, als iets mis gaat wat op werk lijkt op niet kunnen downloaden. Check hun frontpage. Niet de eerste keer dat ze iets plat hebben liggen.

Bijdrager
    Xani

zOmg :P

as usual ligt de solution voor de hand en ik had nog wel op die site gelezen, maar niet het news :wink:

Morgen dan maar weer proberen,

Thank u much!

.Xani

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.