5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Findervenster bij inloggen

Telkens als ik inlog krijg ik het finder-venster te zien. Waar ligt dit aan?

Bijdrager
    Pieterr

Staat er iets in de lijst bij: System – Accounts – Login Items ?

Bijdrager
    The JM

Dat is het eerste waar ik naar heb gekeken, en nee daar staat niets. Alleen de Google Notifier, maar die heb ik al heel lang en dat heeft nooit een finder-venster bij het opstarten veroorzaakt.

Moderator
    Poezenbeest

Het finder-venster? Wat bedoel je? Een Finder-venster dat je te zien krijgt als je klaar bent met inloggen of een venster tijdens het inloggen?

De Finder onthoudt wat er bij de laatste keer dat je afsloot open staat aan vensters en opent dat aantal vensters. Erg verrassend als je overigens afsluit met de install-dvd er in en dan opnieuw opstart, maar dat terzijde.

Als je Finder (cq de Mac) afsluit en je hebt geen vensters meer open staan, dan zou je dus ook weer moeten opstarten zonder vensters. Als dit het niet doet, dan kkan het wel eens zijn dat je even de voorkeuren van de Finder moet laten verversen.

Zoek in Spotlight naar het bestand com.apple.finder.plst en sleep dat naar je bureaublad (het moet in de map users/[naam]/library/preferennces staan, waarbij [naam] de naam van je account is. Het Nederlandse pad is /Gebruikers/[[naam]/bibliotheek/Preferences. Start dan weer opnieuw op en kijk of er verbetering optreedt. Zo niet, dan zet je je ooude prefs weer terug en ga je op zoek naar een andere oplossing.

Een andere tip die je wellicht te horen zal krijgen is het herstellen van volumebevoegdheden in Schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    The JM

Ik heb gedaan wat je zei (voorkeuren verwijderen) en vreemd genoeg hielp dit bij een herstart niet. Echter toen ik de MBP uitzette en toen weer aanzette deed hij het wel. Bedankt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.