5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Arts

Finder ziet bestanden (TimeMachine Back-ups) op NAS (QNAP) ineens niet meer

Recent (vanwege problemen met delen van Office-bestanden opdracht e NAS van QNAP) voor een andere oplossing gekozen. Niet meer rechtstreeks op de QNAP werken, maar vanaf de lokale harde schijf een back-up maken op de QNAP. Op de QNAP is een instelling mogelijk zodat hij met TimeMachine kan communiceren.
    In eerste instantie zag ik op één van de devices in het netwerk geen submappen als ik de QNAP benaderde, maar op de andere devices allemaal wel. Op de QNAP werd de naam van de folder met de back-uo van betreffende machines (MAC, MBA of MBP) netjes aangegeven.

Nu zie ik de map TimeMachine in Finder staan zonder onderliggende map met de betreffende back-ups.

NB! Als ik de QNAP benader met een eigen programma zijn de actuele back-ups wel zichtbaar.

Graag jullie advies/oplossing

Bijdrager
    abbenhui

Verborgen bestanden zichtbaar maken?

Bijdrager
    Arts

Ik vraag me af of dat de oplossing is, maar ik wil het graag proberen.
    Immers, zonder veranderingen in de instellingen waren de onderliggende mappen altijd al wel zichtbaar en nu ineens niet meer.
    Hoe kan ik onderliggende (niet zichtbare) bestanden zichtbaar maken?

Gr Paul

Bijdrager
    abbenhui

Vanaf macOS Sierra is het mogelijk om met behulp van een toetscombinatie de verborgen bestanden te tonen. Volg hiervoor onderstaande stappen:

• Open Finder
    • Druk onderstaande toetsen gelijktijdig in
    • shift⇧ + command⌘ + > (groter-dan-teken)

Bijdrager
    Arts

Helaas, dat lost niets op. Op een andere locatie zie ik met deze toetsencombinatie inderdaad verborgen bestanden verschijnen, maar in de bewuste map op de NAS verandert er niets.
    Iemand andere suggestie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.