6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    binsar

Finder werkt niet goed na update.

Na update afgelopen maandag werkt finder niet meer zo goed zegt maar slecht. Het blijft maar tollen. Ik heb opnieuw El Captain geïnstalleerd maar het helpt niet. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem.

Moderator
    Night

Ik probeer je probleem te begrijpen: Zie je in Finder contant het regenboogballetje?

Verder is iets meer info welkom:
    • Wat voor Mac heb je (bouwjaar, type, hoeveelheid geheugen) ==>  > Over deze Mac
    • Welke versie MacOS / OS X heb je
    • Welke programma’s heb je open staan
    • Wat geeft ‘Activity Monitor.app (te vinden in map ‘Hulpprogramma’s’) weer?

Bijdrager
    binsar

Night,

Het gaat om en Mac Pro 5.1 OS 10.10. Na update werkt de finder niet goed. Ik kan negens meer in komen. Als ik bijvoorbeeld een map als “Hulpprogramma’s” aanklikt geeft de finder niet wat in de map zit. Je ziet het rondje alleen draaien verder komt hij niet. Of als hij veder gaat duurt het heel lang en alleen een gedeelte wordt weergegeven. Ik heb opnieuw OS geïnstalleerd hopen dat de finder weer werkt. Helaas.

Moderator
    Night
    1. Zie je bepaalde foutmeldingen veel voorbij komen in system.log (uit te lezen via Console.app in de map hulpprogramma’s)?
    2. Heb je de standaard ‘troubleshoot stappen‘ ook al geprobeerd?

Bijdrager
    koen

Kan zomaar een bijna kapotte HD zijn. Zet anders je back up terug van vóór je update.

Moderator
    Night

Zou zomaar kunnen. Ik meen me te herinneren dat de AHT óók in de troubleshoot stappen voorkomt…
    En anders moet ik die maar eens toevoegen:-P

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.