6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    tompoezie

Finder venster openen vanuit safari of firefox

Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om een nieuw findervenster te openen vanuit safari of firefox. Ik heb een webpagina met knoppen die linken naar bestanden, maar ook 2 knoppen die zouden moeten linken naar een folder op mijn lokale harde schijf.

Vroeger gebruikte ik file:///Users/…., en dan de foldernaam. Safari (5.0.5) opende dan een nieuw findervenster. In safari 5.1.1 voor lion werkt dit niet meer.

Bijdrager
    iDaan

als je de beschikking hebt over PHP kun je heel simpel met het commando exec() een terminal commando uitvoeren. Als je dan als commando bijvoorbeeld:

<br />
    open /pad/naar/map<br />

gebruikt wordt het opgegeven pad in de Finder geopend.

Bijdrager
    tompoezie

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik kan xampp installeren zodat ik php kan gebruiken.

is de php command dan:
    exec(‘open /Users/naam/folder’)?

Ik ben niet echt thuis in php, daarmee.

Gr

Bijdrager
    tompoezie

Ik heb safari 5.0.5 (van SL) gekopieerd naar Lion. Nu opent hij wel de folders. De link naar mijn bestanden is nu wel weg. Als ik een keynote wil openen, opent ie enkel de folder, en niet direct de keynote. Open safe files after downloading staat nochtans aangevinkt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Bedenk wel dat open niet op elke computer gaat werken, en wel hierom:

HISTORY
    First appeared in NextStep.

Moet de website alleen op een Mac (of NeXT-computer) gebruikt worden, dan is er niks aan de hand, maar voor bezoekers met een ander besturingssysteem gaat dit trucje of niks doen, of iets dat jij misschien niet verwacht …

Komt nog bij dat PHP-opdrachten op de server uitgevoerd worden, dus als je al open aanroept zal dat de map openen op de server, niet op de computer van de bezoeker.

Bijdrager
    arri

dit is niet mogelijk.

voor een lokaal (op je mac) draaiende website kun je met php of shell scripts wel iets maken, maar zoiets gaat op een normale site nooit werken. (en da’s maar goed ook;))

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.