10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    msx

Finder traag met WD livebook duo NAS

Mijn Finder is erg traag, alleen met gebruik en benadering van mijn externe NAS schijf (sinds 1 jaar in gebruik). Het radartje draait ca. 10 bij het openen van bv. 1 mapje met 1 album en daarin 1 mp3?! Deze NAS staat in Raid1 en wordt ook gebruikt voor TM (waarvan de backup ook heel lang duurt).
    Itunes werkt daarentegen wel super snel (muziek en foto’s staan op de NAS)!!
    Ik gebruik een iMac met een Sitecom 300N router (ook pas een jaar oud?)

Ben geen computer nerd dus hopelijk wat begrijpelijke ervaringen..?

Bijdrager
    Heliasje

finder eens even afsluiten en opnieuw opstarten

Bijdrager
    msx

Finder herstart, geen verbetering. De interne schijven heeft hij geen moeite mee!

Bijdrager
    msx

Overigens is de NAS nu tijdelijk even bedraad..(geen verschil met wifi)

Bijdrager
    Heliasje

misschien eens afkoppelen en opnieuw aansluiten aan een andere usb poort

Bijdrager
    msx

Volgens mij kon de NAS niet met USB aangesloten worden als schijf. Daar kun je alleen nog iets extern op mee laten draaien geloof ik? Zit nu met een netwerkkabel verbonden op dit moment. Het is al vanaf het begin dat ik deze Nas heb ruk,..maar begin er nu wel een beetje zat van te worden. Ik vermoed dat het aan de apple ligt want de iPad lijkt (via internet) sneller de mappen te openen in WD2Go..?

Bijdrager
    johnkeates

WD2Go heeft natuurlijk geen drol te maken met de manier waarop je Mac verbinding maakt met de WD.
    Daarnaast zal je toch echt eerst wat tests moeten doen voordat je een conclusie kan trekken en een probleem kan aanwijzen.

Ga bijvoorbeeld in je systeem logboek kijken of daar iets vermeld staat, en kijk eens of er uberhaupt netwerkverkeer plaatsvind.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik heb wel gemerkt dat de prestaties van WD schijven sterk afhankelijk zijn van de geïnstalleerde drivers. Of dit ook voor een NAS geldt, weet ik echter niet.

Wat ik ook gemerkt heb, is dat in 10.8 veel applicaties langzamer zijn geworden door het gebruik van externe schijven, z├ęker als deze in slaapstand staan. Ook al heb je de recent gebruikte bestanden lokaal staan, OSX wil toch dat alle schijven aanwezig zijn (i.t.t. bv 10.6)

Bijdrager
    johnkeates

Dit heeft inderdaad niks te maken met lokale externe schijven om dat dit een netwerkschijf betreft.

Bijdrager
    rbandel

Is het niet zo dat er recent een firmware update is uitgekomen (20 december 2012)?

Het lijkt na de update sneller te benaderen te zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.