One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » Finder: toetsdefintie ALT+CMD+DELETE bij rename lukt niet

Finder: toetsdefintie ALT+CMD+DELETE bij rename lukt niet

Profielfoto van riji

riji 4 maanden geleden #

Ik heb tevergeefs lang gewacht op het bijwerken van Karabiner om over te stappen op Sierra.
Met Ukelele heb ik enkele eenvoudige toetsen kunnen herdefiniëren.
Ik ben overgestapt van een Belgisch toetsenbord met numeriek toetsenblok naar één zonder.

Ik heb ALT+CMD+DELETE met KeyBindingsEditor gedefinieerd als forward delete.

Ik wil die combinatie ook kunnen gebruiken bij het intikken van een bestandsnaam (rename) in Finder.
Finder ziet dit echter als onmiddellijk bestand wissen (zonder prullenbak).

ALT+CMD+DELETE werkt wel zoals ik wil met o.a. de applicaties ForkLift en Avidemux en ook bij het editeren van tekst (KeyBindingsEditor).
Ik weet dat wat ik wil in Finder wel kan met FN+DELETE, maar dit ligt mij moeilijk.
ALT+CMD+DELETE lukt veel beter omdat dit aansluit bij de gewende bewerking CMD+DELETE om bestanden naar de prullenmand te verplaatsen.
Weet iemand of wat ik wil wel kan in Finder?

Profielfoto van riji

riji op 25 april 2017 #

Niemand die hier iets over weet?
Toch eigenaardig dat Finder het onderscheid tussen tekst editeer modus en bestandsbeheer modus niet kent.
Ook eigenaardig dat bij mij “Verwijder = CMD+E” grijs getoond wordt en dus onbeschikbaar is,
terwijl die toetscombinatie ALT+CMD+DELETE (pijl naar links op mijn toetsenbord)
(verwijder= zonder prullenmand te gebruiken) dit wel doet…

Over dit topic

Gestart 4 maanden geleden door riji

Laatste reactie door riji

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?