6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    roelboekel.nl

Finder start niet!

Groot probleem denk ik, het volgende:

Gisteren heb ik een trail van Cocktail geinstalleerd om alles een beetje op te schonen. Toen deze liep ben ik even een biertje gaan drinken en toen ik wat verlaat, lees 6 uur later terug kwam, kreeg ik mijn mac niet uit de screensaver, slaapstand. Maar ik denk dat hij ergens is vastgelopen in de screensaver.

Dus ik de mac opnieuw opstarten door een paar keer op de aanknop de drukken. Dat ging uiteindelijk maar na het opstarten kreeg ik de volgende symptonen:

– ronde bal rechts boven en geen HD en andere schijven

– finder start niet

– toetsenbord werkt niet

– andere programma’s in mijn doc wel, maar kan ik verder niks mee omdat ik geen toetsenbord heb.

– DVD speler kan ik dus ook niet bereiken. Ook niet met :apple: c bij het opstarten.

Hie kan me helpen, want ik begin me G5 een beetje zat te raken met al die kuren van hem!

Roel

[edit] Om dit bericht te typen heb ik speciaal de wondhoos van me pa moeten opstarten :evil: [/edit]

Bijdrager
    macpro

Toch maar verkopen? :innocent:

Als je er zoveel problemen mee hebt, zoals je zelf aangeeft, dan zou ik het volgende doen:
    – Apple Hardware Test CD eens laten draaien om te kijken of alles in orde is
    – Clean install van OS X, met behoud van gebruikers en instellingen
    – Software Update vervolgens een paar keer draaien totdat ‘ie alles heeft bijgewerkt

Je hebt dan een mooie frisse omgeving op je G5 staan, waar hooguit nog wat rotte preference files uit de oude omgeving in staan.
    Of dat het geval is kun je controleren door, als je dan nog problemen hebt, een 2e user aan te maken en daarmee in te loggen.
    Heb je daarmee die problemen niet, dan zal het idd aan rotte preference files liggen.

Tegen die tijd mag je je dan nog eens melden.

Bijdrager
    roelboekel.nl

Hardware test zal niet meevallen want ik kan niet opstarten van DVD, me toetsenbord werkt namelijk niet. Wat ik nu aan het doen ben is een laatste back up maken, en dan hopen dat ik een nieuwe installatie kan starten…

Roel

[edit] Grootste probleem nu is dat me toestenbord niet werkt, en me nmuis wel, die via me toestenbord gaat! [/edit]

Bijdrager
    angorawol

Hoelang heb je deze machine?
    Ik heb dat ook eens gezien op een emac op school, die hebben we toch maar snel naar de verdeler teruggebracht.
    (de finder lijkt dan gewoon verdwenen)

Bijdrager
    JeePee

Wat heb je allemaal met Cocktail gedaan? Er zitten in dat soort programma’s altijd zaken die je alleen moet gebruiken als je het echt nodig hebt of wanneer je precies weet wat het doet.

Ik heb ongeveer een jaar terug alles op m’n Mac opnieuw moeten installeren na het gebruik van Cocktail… :?

Maar goed, dacht dat het programma inmiddels betrouwbaarder was, mogelijk ligt het aan je Mac, maar een nieuwe G5, dat zal toch wel meevallen…:D

Bijdrager
    michelvdb

Cocktail heb ik al heel lang geleden in de gootsteen gekieperd.
    Dat drankje werkt voor wie er onzorgvuldig mee omspringt als
    puur OS X vergif.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.