3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    walterb

Finder schermen op datum

Wat ik wel eens mis dat in kolomweergave je de volgorde niet kan veranderen, ik wil graag altijd de laatst gemaakte bestanden bovenaan hebben, is er misschien een hulpmiddeltje om in kolommen de volgorde te veranderen? En is het mogelijk om in alle finder schermen en in alle weergaves de datumvolgorde als default te hebben staan? Hij schiet altijd terug naar naam en dat wil ik eigenlijk helemaal niet…

Bijdrager
    Rat

Dit kan alleen als je weergave als Lijst kiest. Je kunt dan bij Weergaveopties kiezen wat je wilt hebben, bv Bewerkingsdatum of Aanmaakdatum.

Bijdrager
    3sje
    ”walterb”

Wat ik wel eens mis dat in kolomweergave je de volgorde niet kan veranderen, ik wil graag altijd de laatst gemaakte bestanden bovenaan hebben, is er misschien een hulpmiddeltje om in kolommen de volgorde te veranderen?

Euh… Je kan de hoofding van de kolommen vastpakken en verslepen, naar de gewenste plaats. Wel moet de naamkolom blijkbaar steeds eerst staan, maar dit is wel niet hinderlijk lijkt me. Als je extra kolommen wilt hebben met info of sommige wegwilt, kan je dit instellen bij Weergave-opties in het Wijzig-menu.
    Als je de volgorde van oplopend naar aflopend wilt hebben en andersom, dan klik je op de kolomhoofding, het pijltje helemaal rechts keert dan om van richting om aan te duiden of het aflopen of oplopend sorteert.

”walterb”

En is het mogelijk om in alle finder schermen en in alle weergaves de datumvolgorde als default te hebben staan? Hij schiet altijd terug naar naam en dat wil ik eigenlijk helemaal niet…

Ja, dat gebeurt wel eens vaker. Je moet dan zeker eens zien bij Weergave-opties dat je hebt aangevinkt ‘Voor alle vensters’, anders gebruik je individuele instellingen voor dat venster. Maar dacht dat hier op het forum ook al vaak geklaagd is dat dit niet steeds zo perfect werkt en dat die wel eens regelmatig wil terugspringen naar iets anders. Maar normaliter werkt dit toch vrij goed bij mij, het verspringen naar een andere weergave is vrij uitzonderlijk bij mij.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.