12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Jgrboer

Finder reageert niet op dubbelklik.

Hallo,

Hier op mijn MacBook Air, heb ik sinds gisteren het volgende probleem,
    normaal dubbelklik ik op het finder icoontje en opent finder, nu als ik dubbelklik dan krijg ik wel de Finder balk boven in het scherm maar niet de map met “Al mijn bestanden”.

Nu kan ik deze map alleen openen door met rechts op het finder icoontje te klikken en dan “nieuw finder venster” te kiezen..

Bij de overige programma’s werk de dubbelklik wel gewoon en word bijbehorend programma gewoon geopend…

Wie o wie weet er raad??

Mvg Jochem

Inactief
    Anoniem

Welke OS X versie gebruik je? 10.10.03 toevallig?

(overigens hoef je op het finder icoontje in je dock niet dubbel te klikken, één keer is voldoende…)

Bijdrager
    GoeieDag

Op welk ‘finder icoontje’ dubbelkik je? Die in de Dock? Daar moet je niet op dubbelklikken. In de Dock doe je een enkelkik op het programma/bestand te activeren/openen.

Bijdrager
    Appleflep

Das toevallig, bij mij kan ik Finder sinds een paar dagen ook niet meer openen via de normale weg. Ik heb 10.10.3 draaien.
    Opnieuw opstarten werkt niet, via Terminal werkt ook niet. Hellupppp

Bijdrager
    jonahke

Ik draai ook Mac OS X 10.10.3 en heb hetzelfde probleem. Overigens kan ik wél naar finder via mijn thuismap die vast in het dock staat.

Bijdrager
    annor

Is een bekende bug in 10.10.3
    Bij mij werkte het weer nadat ik onderstaande instructies had opgevolgd. Natuurlijk geheel op eigen risico, maar je kunt je er verder geen buil aan vallen.

-Step 01:

Open Terminal, located in the Applications > Utilities folder.

-Step 02:

Delete the primary Finder preferences file: by typing following command at terminal

1
    rm ~/Library/Preferences/com.apple.finder.plist

Press Return.

-Step 03:

Now Restart your Computer

Your Finder will reseted to default settings.

Bijdrager
    Jgrboer

@ Annor, het werkt inderdaad..
    wel een aparte bug… maar fixed…

bedankt

Bijdrager
    GoeieDag

Het was 10.10.3? Een Beta?
    En dat zet je er niet even bij! Lekker ding!

Bijdrager
    Kympie

@ annor
    Ik ben geen doorgewinterde apple gebruiker. Het probleem hierboven heb ik ook en ook os 10.10.3, maar ik begrijp niets van je omschrijving.
    Als ik terminal oproep, dan krijg ik een schermpje te zien, wat mij heel erg aan het oude dos doet denken. maar wat ik dan moet doen geen idee.

Kan je het voor deze digibeet iets beter omschrijven.

Ik haak dus al af bij stap 01, want ik kan niet eens in finder komen en kan hem ook niet afsluiten.

Bijdrager
    Kleintje

*Schop.

Sinds tijdje werkt het niet meer; Dubbelklik. Heel irritant. Draai op 10.13.6 Iemand nog een update over dit probleem?

Bijdrager
    Hendrik B

Hier ook het zelfde probleem dubbel klik  werkt niet  meer op  geen ene map meer ook foto’s naar voorvertoning werkt  niet  meer met dubbel klik  ik draai ook op 10.13.6.

Weet  iemand de oplossing  tis knap irrie…..

Bijdrager
    MrBelloNLD

gwoon nieuwe kopen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.