5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Finder probleem?

Ik heb regelmatig problemen met het afsluiten van de iMac en wat andere onregelmatigheden. Denk dat het iets met de Finder te maken heeft. Heb bijv een probleem dat op mijn iMac (recent de combo-update 7.2 geïnstalleerd) de zoekfunctie niet werkt.

Als ik op mijn mac mini kijk zie ik ook een andere indeling van het scherm (zie de icoontjes bovenin).
    Dit staat op mijn iMac:

en dit zie ik op mijn mac mini (daar werkt alles wel):

Kan ik de Finder ergens opnieuw installeren?
    “Forceer stop” helpt niet.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat de knoppen in de balk anders staan komt omdat je die ooit aangepast hebt — klik met de rechtermuisknop op de knoppenbalk en kies “Pas knoppenbalk aan” uit het menu, dan kun je de twee weer precies hetzelfde maken.

Bijdrager
    jebman

Misschien wordt het eens tijd om wat onderhoud te plegen?
    Draai eens het schijfhulpprogramma en controleer/herstel de schijfbevoegheden en de index herstellen via systeemvoorkeuren/spotlight/privacy.

Bijdrager
    OMT-fan

Jakko, je hebt gelijk…. knoppenbalk aangepast en het werkt weer (“geef snel weer” was er uit).
    Jebman, schijfhulpprog verschillende keren gedraaid. Ik zal “herstel schijf” eens draaien.

Bedankt zover

Inactief
    Anoniem
    Hans op 11 januari 2012

Ik heb regelmatig problemen met het afsluiten van de iMac en wat andere onregelmatigheden. Denk dat het iets met de Finder te maken heeft. Heb bijv een probleem dat op mijn iMac (recent de combo-update 7.2 geïnstalleerd) de zoekfunctie niet werkt.

Welke zoekfunctie, bedoel je Spotlight? Wat zijn de andere problemen (naast de schermlayout)? Finder opnieuw installeren helpt denk ik niet. Maak eens een andere gebruiker aan, en kijk of de problemen er dan nog steeds zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.