6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    verwijderd-profiel

Finder niet laten \'auto-focussen\' op onderliggende map

Hallo,
    Er is iets aan Finder wat ik irritant vind.

Weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar het komt erop neer dat als je in kolom-weergave zit, en dan op een map met inhoud klikt, dat die dan naar rechts scrollt naar die map zodat ik die inhoud zie.
    Filmpje: http://cl.ly/2Y3e2a2z3x0l

Hoe kan ik dat uitzetten?

OSX 10.8.4

Bedankt.

Bijdrager
    FunkyBro

Aha, ik ben niet de enige die dit irritant vindt. Ben ook al een tijdje op zoek naar een ‘oplossing’..

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Google helpt ook niet echt, ik weet namelijk niet hoe ik dit moet noemen…

Hopelijk weet iemand anders hoe dit uitgezet kan worden.

Bijdrager
    computer space

Tja, ik denk nog steeds, fuck-it apple, jat dit gewoon van Windows. Kolom met uitvouwmappen blijft het beste.

Bijdrager
    vdlindenmark

Ervoor zorgen dat er altijd twee kolommen op je scherm staan? Zodra jij een mapje aanklikt laat hij de inhoud zien in de rechter kolom en zorgt ervoor dat de rechter kolom helemaal te zien is. Als (zoals in jou geval) er maar 1 kolom volledig op je venster passen dan scrollt hij dus eentje weg…

Kortom:
    Je kolomen kleiner maken waardoor er meer dan 2 kolommen altijd zichtbaar zijn.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    computer op 03 juli 2013

Kolom met uitvouwmappen blijft het beste.

Vind jij. Maar ja, dat zullen we denk ik wel kunnen blijven zeggen:) Ik gebruik de kolomweergave niet de hele tijd, maar vind hem heel erg handig voor bepaalde soorten handelingen in de Finder, zoals wanneer ik regelmatig tussen een aantal mappen wil kunnen schakelen. In tegenstelling tot de Windows-boomstructuur-met-mappen-en-bestanden hoef ik die dan niet elke keer open- en weer dicht te klappen om veelvuldig scrollen te voorkomen, bijvoorbeeld.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.