7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Melle

< OPGELOST > FINDER mavericks – tabs snel wisselen

Dag iedereen,

vroeger kon je snel wisselen tussen verschillende findervenster via de toetscombinatie cmd⌘ + `
    nu zijn er tabbladen, op zich heerlijk, maar kan je ook snel wisselen tussen die tabladen?

In safari gaat dit via (Command) + Shift + pijl links / rechts, maar is er nu ook zoiets in de nieuwe finder?

Groeten,

m

Moderator
    unSOUND

Controll + Tab.

Staat ook aangegeven in de menubalk van de Finder…;)

Bijdrager
    Melle

@ unsound > Merci !

En ik had het inderdaad zelf ook wel kunnen vinden, als ik het nu zo zie. Wel beetje jammer dat die control tab dan niet systeembreed werkt.

… en uiteraard > het werkt ook in safari !

Bijdrager
    pinkie

Mmmmm, waarom zijn die opties bij mij niet beschikbaar? Greyed out.

Moderator
    unSOUND

Ze zijn bij mij alleen grijs als je nog geen tabbladen hebt. Zodra ik een tabblad maak worden die opties zwart.

Bijdrager
    pinkie

Yep, thanks.

Bijdrager
    Shmoo

Dit is een geweldige combi. die ik nog niet had gevonden maar wel heel graag actief wil gaan gebruiken alleen vraag ik me af is de Alt-/Option toets niet beschikbaar als commando in OS X ?

Ik wil graag de functies die ik veel gebruik dicht bij elkaar hebben zitten maar als ik Option + Z instel als commando voor volgende tabblad dan pakt hij dit schijnbaar niet terwijl het OS het wel herkent.

Als ik nu in Finder Option + Z dan selecteert hij gewoon de folder of het bestand dat begint met de letter Z

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.