5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    –help

[Finder] Mac OS 10.5.6 “toon info” nog steeds traag…

Ik erger hier me al een tijd aan, echter is er (volgens mij niets aan toe doen) Toch wilde ik jullie even vragen wat jullie ervan vinden en of jullie het ook vervelend/storend vinden.

”Probleem”
    Ik heb een aantal macs onderhand alweer gehad en allen (vanaf OS 10.4.x maar ook 10.3.x) laten de info onder een item zien echter deze wordt behoorlijk traag ververst ! Ik heb het in dit geval over de info die je onder je Macintosh HD hebt staan met de grootte van HDD en vrije ruimte, maar ook de info onder een afbeelding op je bureaublad waar je resolutie onder staat. Zo heb je bijvoorbeeld de resolutie verkleint maar staat nog steeds na 2-3 minuten oid de oude informatie onder! Als je dan de Finder herstart laad hij de informatie opnieuw en dan is alles weer up-to date maar lijkt me niet geheel netjes;-)

Bijdrager
    sven-

Ik heb er ook wel eens last van. Het is vooral vervelend als je de exacte grootte van een bestand wilt weten en je ziet oude info. Verder vind ik het ook irritant dat als ik pak ‘m beet 6 info vensters tegelijk open, sommige achter elkaar openen, waardoor ik ze in eerste instantie niet zie.

Bijdrager
    Delars

Zelf geen last van gehad maar ik kan me goed voorstellen dat dat erg vervelend kan zijn.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja, omdat dit bijvoorbeeld veel sneller is onder Windows, merkte ik vandaag. Toch vreemd.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dit is inderdaad een bug die er al van af OS-X beta in zit.
    Het aantal items b.v.b. in een map wordt soms nog steeds pas ge-update als je op de map geklikt hebt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.