4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    pepe

Finder loopt vast bij starten icm netwerk

Als ik mijn computer opstart en een Finder-venster open kijg ik gelijk een inlogscherm voor de server. Helaas kan ik die niet invullen, want het blokkeert de hele boel. Ik kan dan wel via een alias in m’n dock een nieuw inlogscherm krijgen die ik wel kan invullen. Deze maakt dan wel verbinding met de server, maar ik kan verder nog niets doen. Pas als ik dan m’n Finder geforceerd stop werkt alles weer naar behoren. Met een schone user beginnen helpt, maar na een tijdje sluipt dit er weer in (bovendien ben ik dan ook een heeeeleboel instellingen kwijt, dus dat is geen goede optie).

Dat hebben meerdere mac’s op het netwerk. Alles draait op 10.3.8, volledig up-to-date….

Rara, hoe kan dit?

Bijdrager
    Ludo

Draait de server ook op 10.3.8 ?

We hadden hier iets soortgelijks met oude aliassen naar macs met daarop os9, deze zijn om een of andere reden niet te vervangen of niet geheel compatibel met de laatste versie van osx.

Bijdrager
    pepe

De server draait ook op een standaard 10.3.8. Deze wordt alleen gebruikt om wat files te sharen…

Bijdrager
    pepe

Probleem bestaat nog steeds in 10.3.9.

Server: iMac met 10.3.9, onder Classic Filemaker Server 5
    Clients: iMac G3 met 10.3.9

Op de machines waar Tiger is geinstalleerd is het probleem verdwenen. de iMacs hebben geen DVD speler en kunnen dus niet zomaar geupgrade worden naar Tiger.

Dus:
    – of het probleem met het vastlopen van de Finder verhelpen
    – of een manier vinden om toch Tiger op een iMac met alleen een CD-Rom te kunnen installeren

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.