12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    iSpons

Finder loopt vast als pc in netwerk afsluit

ik heb een eMac 1GHz die in netwerk staat met een pc
    maar iedere keer als de pc afgeslopten word en ik sta nog in verbinding met de windbak, loopt finder vast..
    weet iemand hoe dit komt en hoe dit kan verholpen worden?

Bijdrager
    Sharky K.

Ligt aan de finder. SMB support is onwijs klote. laatste versie heeft nog wel wat verbeteringen doorgevoerd maar ik vrees dat we op 10.3 moeten wachten voor totale reparatie (heb 10.3 dp al getest en werkt stukke beter met SMB)

stuur het op als feedback bij Apple.com

Bijdrager
    iSpons

Ik gebruik de pc als opslag
    alle downloads en updates bewaar ik daar dus zou ze graag in netwerk laten staan
    word wachten op panther.. :? [/b]

Bijdrager
    Sharky K.

kan je dan beter via FTP doen. met een FTP client op je mac

Bijdrager
    Elger
    ”iSpons”

ik heb een eMac 1GHz die in netwerk staat met een pc
    maar iedere keer als de pc afgeslopten word en ik sta nog in verbinding met de windbak, loopt finder vast..
    weet iemand hoe dit komt en hoe dit kan verholpen worden?

Heb hetzelfde probleem… is weinig tegen te doen… finder killen kan mss via de terminal, maar heb ik nog niet geprobeerd. Volgende week meer:P

Bijdrager
    remier

Heb hem al 2 weken geleden gemeld via hyn bugtracker.

Probleem was bekend, maar dat zeiden ze ook al over mijn balance probleem, nog steeds niet opgelost na 2 updates :S

Bijdrager
    GodzillaPresley

Heb ook hetzelfde probleem…
    Enige (halve) oplossing: Sluit nu mijn pc niet meer af voordat ik mijn mac uitzet.

Bijdrager
    Ed B.

Ik heb het ook met mijn PowerBook – PowerMac combinatie. Hij gaat een paar minuten zoeken of de mounted server er echt niet meer is en daarna komt hij weer terug met een foutmelding.

Is de time-out niet in te stellen? Zodat hij na X seconden al aangeeft dat de server er niet meer is?

Bijdrager
    iSpons

of met een apple scriptje?

tell application “Finder”
    disconnect from network
    if pc quits
    end tell

ofzo? :s
    is maar een wilde gok..

Bijdrager
    Julian

idd een bekend probleem, ook met AFP shares… In 10.3 moet dit wel verder zijn opgelost want dan is de finder multi threaded. Ik kan niet wachten:|

Bijdrager
    alien

Het hangen van finder is een algemeen unix probleem/(unwanted)feature.
    Een unix systeem lijkt er vanuit te gaan dat servers nooit down gaan..
    Als een proces, zoals finder, niet bij een bepaalde bron kan komen krijgt het een D status.
    [copy/paste van gathering.tweakers.net]
    Een proces dat een D in ps vertoont is niet killbaar. D betekent een “uninterruptable sleep”, maar heette vroeger “Disk wait”. Een D status betekent dat een proces hangt in kernel-space, waardoor het absoluut unsafe is zo’n proces te killen (het proces kan bijvoorbeeld aan het pagen zijn). De enige manier is gaan zitten poken in kernel memory, maar dat raad ik je niet aan. Een reboot is je veiligste optie.

Een voorbeeld:
    xmms speelt een mp3 bestand vanaf een nfs share die plotseling niet meer beschikbaar is:)
    [root@shuttleX chris]# ps 22026
    PID TTY STAT TIME COMMAND
    22026 pts/5 D 0:00 xmms Armin Van Buuren – Club Oxygen.mp3
    [root@shuttleX chris]# kill -9 22026
    [root@shuttleX chris]# ps 22026
    PID TTY STAT TIME COMMAND
    22026 pts/5 D 0:00 xmms Armin Van Buuren – Club Oxygen.mp3

Wel knap van apple als ze dat opgelost hebben.

Bijdrager
    kenmasters

Je kunt de Finder vaak wel herstarten, soms na vrij lang wachten maar meestal wil het wel en dan kun je weer verder.

Beetje “domme” aanname van Unix systemen dat ze er vanuit gaan dat servers niet down gaan. Zelfs een Unix server gaat wel eens down…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.