10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Wammes

Finder locatie van iPhoto bestand

Om een foto in Safari te kunnen uploaden naar bijv.Marktplaats, moet je de locatie daarvan in Finder weten. Toch? Maar hoe vind je die locatie? Ik selecteer een foto DSCN2407 die ik in iPhoto 9.1.1 heb staan, klik op Archief/Toon in Finder/Origineel en daar is ie dan: in iPhoto Library/Masters/2013/05/16 (=datum opname)/ map 20130516-142907 . ik moet deze Finder-locatie terugvinden in het Safari-venster. Ter controle open ik in Finder/Home/Library/ en dan wil ik iPhoto Library openen maar die is daar niet (zichtbaar). Wat doe ik fout en is er een betere methode om het upload bestand te vinden in het Safari venster? Ik gebruik OS X 10.6.8 Snow Leopard

Bijdrager
    Beech

Je kunt je foto exporteren naar een map of naar je bureaublad. Handiger is om ‘m naar je bureaublad te slepen.

Bijdrager
    GoeieDag

Wammes, naast het eruit slepen van de relevante foto’s, kan het ook als volgt:

als je in MP (en andere sites) een foto wilt uploaden, krijg je het dialoogvenster, met als je goed kijkt in de linkerkolom, onderaan, het kopje Media, met daaronder Foto’s. Kies deze, dan zie je (o.a.) iPhoto staan en als je daar op klikt, krijg je eigenlijk weer de interface van iPhoto in Finder )incl. Gebeurtenissen, etc). Nu is het wel heel makkelijk de juiste foto, of foto’s te selecteren.

Vreemd genoeg ben jij niet de enig die deze mooie functie over het hoofd ziet en de meest moeilijke weg wilt bewandelen.

Bijdrager
    Beech

Nou, nou, meest moeilijke weg ? Ik vind het wel handig als ik een aantal spullen op MP zet de foto’s in een aparte map te hebben. Kun je ze later nog erns gebruiken als je spullen niet verkocht raken. Maar je hebt gelijk, die optie kende ik niet, weer wat geleerd en daar is dit forum ook voor.

Inactief
    Anoniem

Nog makkelijker, maak een folder aan in iPhoto met daarin al je MP foto’s. Dan kun je ze altijd snel terugvinden, ook vanuit een ander programma zoals Goeiedag al aangaf.

Bijdrager
    GoeieDag

Beech, met de meest moeilijke weg bedoelde ik de manier die TS probeerde, en -uiteraard- niet jouw manier, want die werkt ook prima.:)

Bijdrager
    klonic

@ GoeieDag,
    Aaaaah dus zo moet dat, ik deed het altijd ook op die omslachtige manier (eerst kopieeren naar Bureaublad, dan uploaden en dan weer weggooien).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Nog een manier, als er zo’n standaard “Kies bestand”-veld-met-knop op de site staat:

is om de foto uit iPhoto te slepen en op dat veld los te laten.

Bijdrager
    tarun

Ook een manier is om vanuit het venster waar je de files moet selecteren direct naar iPhoto te gaan. Ga daarvoor naar de onderste mappen en kies Foto’s (heet bij mij Photos):

Bijdrager
    Beech

Dat schreef GoeieDag al.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.