4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Finder, kolommen view + afmetingen tonen.

Ik ben heel nieuwsgierig of iemand hier het antwoord op weet want dit speelt al sinds Snow Leopard volgens mij..

Als je Finder gebruikt in kolommen view en je selecteert een een afb. (.png of .jpg) dan staan er bijna nooit de afmetingen onder. Pas als je op CMD + I drukt (pop-up) komen deze afmetingen naar voren..

Why ?

En Mac OS is heel kieskeurig, want zodra ik bijv. een screenshot maak van wat dan ook met de ingebouwde snapper-tool (CMD + Shift + 4) dan is er niets aan de hand en krijg je direct de afmetingen erbij te staan terwijl dit toch ook echt een png is.

Het gekke is ook dat je bij .gif’s en .psd’s bijna nooit last hebt terwijl het probleem zich heel erg voordoet bij .jpg’s en .png’s.

Ik heb echt alles al getest HD opnieuw laten indexeren door Spotlight, het .DS_Store bestand verwijderd maar niets helpt.
    Ik heb ook al eens gekeken of het aan Adobe zou kunnen liggen want als ik 250.000 afbeeldingen van mijn fotocamera haal dan zit er geen 1 bij die stuk is. Dus zou je denken dat het aan het programma ligt waar je de afb. mee bewerkt. Pixelmator kent ook het probleem.

Bijdrager
    Svartvatten

Snap ik niet, bij mij staat het er altijd zo op, meest recente MountainLion. Is vroeger nooit anders geweest dacht ik.

Inactief
    Anoniem

Heb het bij sommige afbeeldingen, je kan hem ook naar je browser slepen, komt het in de tielbalk te staan.

Bijdrager
    Shmoo

Niet iedereen heeft hier last van er is een groep die meteen zegt. Ja dit herken ik en ik irriteer me er wel aan maar ik ben nu eenmaal gewend om eerst CMD + I te drukken en er zijn ook mensen die dit nog nooit gezien hebben.

1 ding is zeker als je hier last van blijkt te hebben is er blijkbaar geen enkele mogelijkheid om dit goed te laten werken.
    Miss. heeft het wel te maken met bepaalde HD’s en andere hardware dat samen iets niet goed doet, ik heb geen idee zo technisch ben ik dan weer niet, maar als je gaat zoeken zijn er al veel topics over geschreven maar geen enkele heeft de oplossing.

– Spotlight opnieuw laten indexeren
    – .DS_Store bestanden verwijderen en niet meer laten aanmaken door het systeem.

Het werkt allemaal niet.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.