8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Sufkont

Finder: kolommen in kolomweergave auto breedte aanpassing?

In finder werk ik het liefste met de kolommen weergave

Maar waar ik me aan erger is dat is steeds de kolommen moet verbreden omdat de bestandsnamen niet volledig weergegeven worden.

Kunnen die niet automatisch de breedte aanpassen als er langere bestandsnamen weergegeven moeten worden?

Moderator
    Mac Daddy

Tip: Klik eens dubbel op die 2 verticale streepjes onderaan een scrollbalk.:wink:

Bijdrager
    Sufkont

Thanks Mac Daddy, dat is al een verbetering….

maar iedere keer als ik finder opnieuw gebruik moet ik dat opnieuw doen voor alle kolommen die volgen…

Het zou handig zijn als dat dus automatisch gaat (heb veel mappen met onderliggende mappen enz…)

Moderator
    Mac Daddy

Maar moet je echt bij elk ding de hele naam zien? Ik gebruik kolomweergave ook, maar ik hoef niet bij alles te weten wat de volledige naam is.
    En heb je zoveel lange namen dan? De dingen die ik zelf maak, probeer ik altijd zo kort mogelijke namen te geven.

Bijdrager
    Sascha

Je kan ook alle Finder-vensters sluiten waarna je een nieuw opent. Als je deze verplaatst, groter of kleiner maakt, een andere weergave kiest en de kolommen breder maakt en dit venster terug sluit, zal Finder de locatie, venstergrootte en kolombreedte normaal gezien onthouden voor de volgende keren.

Probeer dat maar eens.

Sleutelbeheerder
    Night

ik dacht dat je dat dan moest doen met de -toets ingedrukt gehouden….

Het enige nadeel is (en ik hoop ècht dat dat in 10.7 verbetert) dat álle kolommen dan even breed worden.
    Vaak heb je voldoende aan één brede view voor de bestandsnamen en een aantal smalle voor de foldernamen.

Bijdrager
    Vinhelper

Correctie/aanvulling op Night: Bij mijn weten is dat de Option-toets i.p.v. de Command.

Alle kolommen verschuiven dan evenveel en blijven vervolgens staan. Dit geldt dus dan ook voor de plaats en grootte van een Finder-venster. Je stelt het als ware ”als standaard” in.

Bijdrager
    Sufkont

Ik kom er net achter dat ik veel te weinig notificaties krijg….

bedankt voor jullie tips, ik heb het even geprobeerd, en idd zoals Vinhelper schrijft als je de Option toets ingedrukt houd en de verticale streepjes onderin klikt en je vergroot de kolom, gaan ze allen breder.
    Hiermee ben ik heel blij!

Wat Sacha schrijft klopt ook voor het de omtrek van het finder venster, maar de koloms worden wel steeds terug gezet in de standaard breedte.

@ macdaddy
    ja, ik heb de naam een “sufkont” te zijn, ik vergeet nogal snel de namen.
    Daarom heb ik duidelijke omschrijvingen en dat is meestal langer.
    Het zoekt met spotlight wel heel makkelijk, en dat is dan weer fijn voor mij als het weer eens ben vergeten;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.