15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

finder kolombreedte vasthouden

Het valt mij op dat in finder elke keer dat ik opnieuw opstart of een nieuw venster open de kolom “naam” veel te breed is en mijn vorige breedte niet onthoud.
    Zowel met als zonder de app Xtrafinder is dit het geval.
    Kan je dit in Mavericks aanpassen?

Bijdrager
    knippie

Onderin staan 2 streepjes die gebruik je om te verbreden/versmallen, als je dit met alt ingedrukt doet onthoud hij deze laatste stand.

Bijdrager
    jebman

Die kan ik niet vinden in finder (mavericks) ken ze wel van vroeger. Moet ik ergens een vinkje zetten om ze te kunnen zien die streepjes?

Bijdrager
    jebman

cocoatech gevonden, ziet er mooi uit. Wel erg duur

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Xtrafinder, gratis

Bijdrager
    jebman

had het ook in xtrafinder, maar zie nu pas dat ik in de voorkeuren een vinkje uit had staan..
    maar kan finder onder mavericks het zelf ook?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@jebman

Nog niet tevreden??? Xfinder doet het zelfs beter, past de colommen dynamisch aan…

Bijdrager
    mowat

Ik zit nu op mavericks te werken en zie in mijn finder nog altijd de twee streepjes in de eerste kolomlijn en het aanpassen met Alt ingedrukt werkt ook nog steeds.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ik zie de streepjes ook niet meer in Mavericks, gelukkig is er Xtrafinder…

Bijdrager
    jebman

@joop
    ik ben tevreden dat ik nu weer de functionaliteit heb gevonden die ik zocht. Maar als ik het zonder een plugin/tweak kan dan graag. In de loop van de tijd zijn er tig kleine tweak tooltjes in je systeem geslopen, ik blijf dan bang dat ze allemaal bij elkaar misschien toch je systeem een beetje destabiliseren.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@jebman

Xtrafinder is inderdaad niet 100% stabiel, af en toe moet ik hem opnieuw opstarten, maar de voordelen zijn groter dan de nadelen.

De mindere stabiliteit heeft tot nu toe geen gevolgen gehad…

Mavericks zelf ook ook nog veel BUGS, ik kijk driekeer per dag of er al een update is, vooral netwerk volumes, inclusief Timecapsule, de allernieuwste, geven grote problemen, al is het alleen maar de switch naar SMB2 ,dat werkt gewoon niet, en zoals altijd bij Apple zolang er geen fix is wordt het probleem ontkent alsof het er niet is…..

Bijdrager
    BoniMacX

Totalfinder heeft ook een optie om de kolombreedte continue vast te houden.
    De option-toets ingedrukt houden in OSX onthoud maar ‘tijdelijk’ de laatste stand. Na een herstart zeker al niet meer.

Bijdrager
    computer space

De clou was altijd dat je nieuw venster opent, boel goed zetten en dan meteen weer sluiten. Die instelling blijft dan hangen voor alles. Maar dat is t/m Snow Lopey, nieuwer heb ik me nog niet aan gewaagd. Optietoetsen zijn enkel om alle kolommen even breed te krijgen, heeft niks met het vasthouden te maken.

Bijdrager
    mowat

@BonimacX ,
    op elk van mijn 3 macs , en in elk account blijft de instelling van de (gelijke) kolombreedte in finder via de optiontoets , al jaren bewaard.
    Nog nooit , na updates , upgrades , herstarts of wat dan ook werd de (gelijke) kolombreedte vergeten door OSX.

Bijdrager
    BoniMacX

@mowat: de TS ervaart het zelfde.

@computer
    space: thx voor de clou, wist ik niet en die werkt ook onder mavericks.

Wat de finder dan nooit gekunnen heeft, haalt @joopjoopjoop aan: het dynamisch aanpassen van kolommen.
    En voor dat alleen is Xtrafinder al de moeite waard. Het nooit 100% stabiel zijn, net zoals Totalfinder trouwens, neem ik er dan eveneens maar voor lief bij.
    Toetscombi ‘cmd-u’ voor dubbele / enkele kolom weergave is nog het meest ‘onmisbare’ van beide programma’s.
    Terug kleur in de navigatie kolom als extra aangename bonus.
    De Finder in zijn standaard verschijning is gewoon ondermaats. De nieuwe tabs verhelpen daar niets aan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.