3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Leendert Struik

Finder in OS 10.2.8 start niet meer

na het gebruiken van onyx om te optimaliseren en na de herstart wil de finder niet meer opstarten. Als ik in het dock op de finder klik zegt hij, application not running, maar ik kan hem ook niet starten en dus ook geen mappen op mijn computer openen en bijvoorbeeld onyx nog maals openen en kijken. Wie heeft een idee, ik zit echt met een groot probleem. Ik heb OS 10.2.8 zou dat het kunnen zijn?

Bijdrager
    Rogier

Ik heb af en toe wel eens dat het pijltje bij de finder verdwijnt. Met alt-tabben wordt de finder dan ook overgeslagen. Ik heb geen idee waardoor het komt. Dit is wel een minder rigoreuze situatie dan die jij hebt, want ik kan de finder wel gewoon openen en door bestanden scrollen.

Meestal is het probleem verholpen door de finder opnieuw op te starten middels een geforceerde stop (appeltje -> forceer stop -> finder; opnieuw opstarten – start alleen de finder opnieuw op, dus niet het hele os). Althans, bij mij …

Succes,
    Rogier

Bijdrager
    Leendert Struik

ja het is alleen een beetje jammer dat als je force quit kiest, de finder er helemaal niet in staat omdat het gewoon weg niet draait. Een beetje waardeloos. Ik heb nu een nieuw systeem geïnstalleerd en alles draait weer als een trein. Een tip, gebruik onyx niet onder os 10.2.8 dat kan dus vervelende situaties opleveren

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.