12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    pproord

Finder icon verdwenen uit dock

Hallo, tijdens het installeren van itunes 10 op mijn imac21.5 verdween kort daarna het finder-icoon uit mijn dock. Na wat speuren op i-net en wat dingen geprobeerd is en blijft het icoon weg.. Weet iemand hier raadt mee?

Bijdrager
    Doo.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar als je probeert om een map te openen, (muziek, foto’s etc.) dat het finder-icoon wel weer zichtbaar wordt in het dock?

Bijdrager
    Hansi2124

Welke dingen heb je dan geprobeerd? Dat maakt het voor degenen die je willen helpen wat makkelijker;-)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heb je het Dock al een gekilled in Terminal?
    Open (via Spotlight dan maar) een Terminal-sessie.
    Typ dan dit:

<br />
    killall Dock<br />

en druk dan op return.

Bijdrager
    JBStudio

Al geherstart?

Bijdrager
    pproord

Heb je het Dock al een gekilled in Terminal?
    Open (via Spotlight dan maar) een Terminal-sessie.
    Typ dan dit:
    killall Dock
    en druk dan op return.

gedaan werkt ook niet, verder heb ik in preferences een regel verwijderd iets met apple.nogwat.dock.plist zoiets dergelijks..in de geresette dock-versie verschijnt het finder-icon ook niet..heb daar na de regel weer terug geplaatst. Herstarten geprobeerd…het is niet heel erg maar het stoort…het blauwe lampje in het dock zie ik nog wel (wat onder de app verschijnt als deze actief is) en kan ook op finder klikken.
    Wat te doen…

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Misschien is je Finder.icns gewoon weg of niet goed. Wil je dat ik je een kopietje stuur?

Bijdrager
    pproord
    Waffle op 14 september 2010

Misschien is je Finder.icns gewoon weg of niet goed. Wil je dat ik je een kopietje stuur?

jep graag..plus wat uitleg over hoe en wat (new mac user)

alvast bedankt!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je hebt een PM.

Bijdrager
    pproord

ik ga ermee aan de slag…nog geen tijd gehad om alles door te nemen
    thnx je hoort van me of het gelukt is

Bijdrager
    pproord
    Waffle op 17 september 2010

Je hebt een PM.

Als je een vrouw was kreeg je een kus..thnx waffle! Eindelijk iets dat werkt! Finder icoon is terug…Moet ik verder nog wat doen? Dat mapje (met icons) dat ik moest verplaatsen naar mijn HD, moet ik die daar laten staan? Als ik die verplaats cq verwijder is het icoon dan weer weg?

Groet PP:)

Bijdrager
    Doo.

Verplaatsen maakt niet uit, je mac onthoudt dat, in tegenstelling tot windows waar als je een nummer uit iTunes verplaatste hij niet meer kon worden afgespeeld in iTunes!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.