8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iSpons

Finder herstart

finder houd er soms gewoon mee op!
    hij lijkt te herstarten, alle programma’s vallen stil, het “loading” sterretje verschijnt,scherm wordt blauw en de programma’s starten weer zoals bij een herstart
    ik heb diskwarrior al gebruikt, ook met de cd van apple zelf, maar het helpt niet
    weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen?

ik heb een eMac 1GHz G4
    Mac OS X versie 10.2.6

Bijdrager
    Ruben

Waarschijnlijk uiterst irritant voor iemand die dit voor het eerst meemaakt, maar voor mij is het al lang niet vreemd meer dat Finder eens in de zoveel uur ineens de geest geeft en opnieuw start… en volgens mij ben ik niet de enige.

Misschien hebben anderen een beter antwoord, maar mijn reaktie is; Finder is gewoon knudde!

Bijdrager
    Deskman

Mijn finder knalt er nooit zomaar uit. Meestal doe ik dan een beetje teveel tegelijk. Als het bij jou regelmatig zo is dan moet je dieper zoeken dan Diskwarrior kan doen. Die maakt namelijk alleen maar je directory structuur weer op orde (het postcodeboek van je HD)

Kijk eens wat de console (in utilities) laat zien als je finder crasht… Er zal wel een specifiece actie of applicatie zijn die ‘m overstuur helpt… En je hebt vast meer ‘processen’ draaien dan je zelf denkt. Zie hiervoor het evenzo handige ‘process viewer’ (ook in utilities)en kijk eens of daar vreemde programma’s tussen draaien.

Bijdrager
    Ruben

Bij mij gaat het inderdaad altijd mis als ik een berg apps open heb staan. Toch vind ik dat niet echt een goede reden. Als ik Safari, Mail, iTunes, Acquisition, Poisoned, Photoshop Elements, iChat, ICQ, MSN, iCal, SnapNDrag en DreamWeaver MX allemaal tegelijk gebruik gaat dat vaak toch nog wel een tijd goed. Als Finder daardoor trager zou worden okee, maar zomaar ineens opnieuw opstarten is heel irritant. Het gebeurt 9 van de 10 keer als ik dan probeer een bestand van het ene naar het andere Finder venster te verplaatsen of kopieëren.

Bijdrager
    Boskabouter
    ”iRuben”

Bij mij gaat het inderdaad altijd mis als ik een berg apps open heb staan. Toch vind ik dat niet echt een goede reden. Als ik Safari, Mail, iTunes, Acquisition, Poisoned, Photoshop Elements, iChat, ICQ, MSN, iCal, SnapNDrag en DreamWeaver MX allemaal tegelijk gebruik gaat dat vaak toch nog wel een tijd goed. Als Finder daardoor trager zou worden okee, maar zomaar ineens opnieuw opstarten is heel irritant. Het gebeurt 9 van de 10 keer als ik dan probeer een bestand van het ene naar het andere Finder venster te verplaatsen of kopieëren.

Nouja, altijd beter nog dan dat je hele computer vastloopt (zoals bij Windows) en je de boel weer eens voor de zoveelste keer moet herstarten…toch??

Bijdrager
    Ruben
    ”Boskabouter”

Nouja, altijd beter nog dan dat je hele computer vastloopt (zoals bij Windows) en je de boel weer eens voor de zoveelste keer moet herstarten…toch??

Oh ja, dat is zeker waar. De openstaande programma’s blijven gewoon werken, dat is al een hele verbetering t.o.v. wat ik gewent was onder Windows, maar ik heb mijn iBook best wel eens vervloekt als ik zorgvuldig enkele tientallen bestanden had zitten selecteren, deze naar een andere folder wilde slepen en dan ineens: -plop- weg Finder vensters… kan ik weer opnieuw beginnen.:-P

Bijdrager
    JoepieNL

Als je er echt geen oplossing voor vindt en je wil geen nieuw systeem (wat wel makkelijk is natuurlijk; je kunt kiezen voor een minimale installatie vanaf cd en dan ‘archive and install’ doen) kun je altijd nog een ander programma gebruiken! De finder kun je namelijk vervangen! Zie ook http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=8092

Bijdrager
    Ruben

Intussen heb ik nu iets meer dan een dag Panther op mijn iBook staan en ik moet zeggen dat de Finder er een stuk op vooruit gegaan is en ook nog geen enkele keer opnieuw opgestart is.:-D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.