30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:

    Bijdrager
    jonahke

    Finder herstart niet na forced quit

    Sinds macOS Sierra gebeurt het vaak dat mijn Finder niet meer reageert en dan wil ik deze geforceerd stoppen, maar als ik dit heb gedaan weigert mijn Finder om daarna opnieuw op te starten. Herstarten door de power-button in te drukken is het enige dat ik kan doen.
    Wie weet raad?

    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door  jonahke.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door  jonahke.

    Bijdrager
    GoeieDag

    Ik zou er maar eens een nieuwe install van Sierra overheen zetten.
    Zet hier ook eens een EtreCheck rapport neer.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  GoeieDag.

    Bijdrager
    jonahke
    GoeieDag op 27 november 2016

    Ik zou er maar eens een nieuwe install van Sierra overheen zetten.
    Zet hier ook eens een EtreCheck rapport neer.

    Sierra heb ik al enkele keren opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen.

    EtreCheck version: 3.1.3 (337)
    Report generated 2016-11-27 19:40:33
    Download EtreCheck from https://etrecheck.com
    Runtime 1:47
    Performance: Excellent

    Click the [Support] links for help with non-Apple products.
    Click the [Details] links for more information about that line.
    Click the [Remove] links to remove adware.

    Problem: Beachballing

    Hardware Information: ⓘ
    iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015)
    [Technical Specifications] – [User Guide] – [Warranty & Service]
    iMac – model: iMac17,1
    1 3,2 GHz Intel Core i5 (i5-6500) CPU: 4-core
    8 GB RAM Upgradeable – [Instructions]
    BANK 0/DIMM0
    4 GB DDR3 1867 MHz ok
    BANK 0/DIMM1
    Empty
    BANK 1/DIMM0
    4 GB DDR3 1867 MHz ok
    BANK 1/DIMM1
    Empty
    Bluetooth: Good – Handoff/Airdrop2 supported
    Wireless: en1: 802.11 a/b/g/n/ac

    Video Information: ⓘ
    AMD Radeon R9 M390 – VRAM: 2048 MB
    iMac 5120 x 2880

    System Software: ⓘ
    macOS Sierra 10.12.2 (16C48b) – Time since boot: less than an hour

    Disk Information: ⓘ
    APPLE SSD SM0256G disk0 : (251 GB) (Solid State – TRIM: Yes)
    [Show SMART report]
    EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB
    Recovery HD (disk0s3) <not mounted> [Recovery]: 650 MB
    Macintosh HD (disk1) / [Startup]: 249.79 GB (77.13 GB free)
    Core Storage: disk0s2 250.14 GB Online

    USB Information: ⓘ
    Broadcom Corp. Bluetooth USB Host Controller
    Apple Inc. FaceTime HD Camera (Built-in)
    Seagate Desktop

    Thunderbolt Information: ⓘ
    Apple Inc. thunderbolt_bus

    Gatekeeper: ⓘ
    Mac App Store and identified developers

    Adware: ⓘ
    ~/Library/LaunchAgents/com.bittorrent.uTorrent.plist
    One adware file found. [Remove]

    System Launch Agents: ⓘ
    [not loaded] 7 Apple tasks
    [loaded] 179 Apple tasks
    [running] 94 Apple tasks

    System Launch Daemons: ⓘ
    [not loaded] 40 Apple tasks
    [loaded] 170 Apple tasks
    [running] 104 Apple tasks

    Launch Agents: ⓘ
    [running] com.adobe.AdobeCreativeCloud.plist (2016-10-28) [Support]
    [running] com.brother.LOGINserver.plist (2016-05-29) [Support]
    [loaded] com.oracle.java.Java-Updater.plist (2016-05-20) [Support]
    [not loaded] com.teamviewer.teamviewer.plist (2016-02-07) [Support]
    [not loaded] com.teamviewer.teamviewer_desktop.plist (2016-02-07) [Support]

    Launch Daemons: ⓘ
    [running] com.adobe.adobeupdatedaemon.plist (2016-10-28) [Support]
    [running] com.adobe.agsservice.plist (2016-10-23) [Support]
    [loaded] com.adobe.fpsaud.plist (2016-10-26) [Support]
    [loaded] com.malwarebytes.HelperTool.plist (2016-10-29) [Support]
    [loaded] com.microsoft.autoupdate.helpertool.plist (2016-08-03) [Support]
    [loaded] com.microsoft.office.licensingV2.helper.plist (2015-10-08) [Support]
    [loaded] com.oracle.java.Helper-Tool.plist (2016-04-01) [Support]
    [loaded] com.teamviewer.Helper.plist (2015-12-14) [Support]
    [not loaded] com.teamviewer.teamviewer_service.plist (2016-02-07) [Support]

    User Launch Agents: ⓘ
    [not loaded] com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist (2016-11-03) [Support]
    [loaded] com.bittorrent.uTorrent.plist (2016-11-11) Adware! [Remove]
    /usr/bin/open
    [loaded] com.google.keystone.agent.plist (2016-08-24) [Support]
    [running] com.imobie.silentcleanserver.plist (2016-01-28) [Support]
    [running] com.spotify.webhelper.plist (2016-11-27) [Support]

    User Login Items: ⓘ
    iTunesHelper Programma (2016-11-03)
    (/Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunesHelper.app)
    Safari Programma (2016-11-25)
    (/Applications/Safari.app)
    iTunes Programma (2016-11-03)
    (/Applications/iTunes.app)
    Mail Programma (2016-11-25)
    (/Applications/Mail.app)

    Internet Plug-ins: ⓘ
    Silverlight: 5.1.50428.0 – SDK 10.6 (2016-09-10) [Support]
    FlashPlayer-10.6: 23.0.0.207 – SDK 10.9 (2016-11-08) [Support]
    Flash Player: 23.0.0.207 – SDK 10.9 (2016-11-08) [Support]
    QuickTime Plugin: 7.7.3 (2016-11-25)
    JavaAppletPlugin: Java 8 Update 91 build 14 (2016-05-20) Check version
    AdobeAAMDetect: 3.0.0.0 – SDK 10.9 (2016-10-28) [Support]

    Safari Extensions: ⓘ
    Open in Internet Explorer – Parallels – http://www.parallels.com (2016-05-29)

    3rd Party Preference Panes: ⓘ
    Flash Player (2016-10-26) [Support]
    Java (2016-05-20) [Support]

    Time Machine: ⓘ
    Time Machine not configured!

    Top Processes by CPU: ⓘ
    25% mdworker(4)
    15% kextstat
    14% mds
    14% kernel_task
    4% WindowServer

    Top Processes by Memory: ⓘ
    1.06 GB kernel_task
    565 MB iTunes
    311 MB com.apple.WebKit.WebContent(2)
    270 MB Safari
    229 MB Adobe CEF Helper(2)

    Virtual Memory Information: ⓘ
    2.98 GB Available RAM
    318 MB Free RAM
    5.02 GB Used RAM
    2.67 GB Cached files
    0 B Swap Used

    Diagnostics Information: ⓘ
    Nov 27, 2016, 07:37:46 PM Self test – passed
    Nov 26, 2016, 12:25:05 AM ~/Library/Logs/DiagnosticReports/nwjs_2016-11-26-002505_[redacted].crash
    com.nw-builder.popcorn-time – /Applications/Popcorn-Time.app/Contents/MacOS/nwjs


    Bijdrager
    GoeieDag

    EC ziet com.bittorrent.uTorrent.plist als adware. Maar of verwijderen je probleem oplost?

    Wel zie ik weer TeamViewer; deze kom ik wel opvallend vaak tegen als er problemen op de Mac zijn. Uninstall deze eens (eventueel tijdelijk).


    Bijdrager
    koen
    jonahke op 27 november 2016

    Sierra heb ik al enkele keren opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen.

    Dan is er dus iets anders aan de hand.

    Zoals Einstein al eens zei: Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.”:wink:

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  koen.

    Bijdrager
    jonahke
    GoeieDag op 28 november 2016

    EC ziet com.bittorrent.uTorrent.plist als adware. Maar of verwijderen je probleem oplost?

    Wel zie ik weer TeamViewer; deze kom ik wel opvallend vaak tegen als er problemen op de Mac zijn. Uninstall deze eens (eventueel tijdelijk).

    Oké, dit zal ik eens proberen!

    koen op 28 november 2016
    jonahke op 27 november 2016

    Sierra heb ik al enkele keren opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen.

    Dan is er dus iets anders aan de hand.

    Zoals Einstein al eens zei: Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.”:wink:

    Bedoel je dan iets met de hardware? Heb al een hardware test uitgevoerd en alles leek prima te zijn.


    Bijdrager
    koen

    Ja, de hardware zou kunnen, een schijf kan altijd opeens kapot gaan, zelfs in een (nieuwe) Mac.

    En “silentcleanserver” klinkt ook verdacht, wat is dat?

    Probeer eens een nieuwe gebruiker aan te maken, zonder oude gegevens over te zetten, en kijk of je dan nog steeds problemen hebt.

    (Kun je trouwens even je titel aanpassen, het is ‘quit’ niet ‘quite’. Je kunt dat doen door in je eerste post op je avatar te klikken, en dan “bewerk” te kiezen.

    Bedankt(y) )

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  koen.

    Bijdrager
    GoeieDag
    koen op 28 november 2016

    En “silentcleanserver” klinkt ook verdacht, wat is dat?

    Goeie, Koen.
    Het lijkt dat het hiervan komt: https://www.imobie.com/macclean/
    Weg met die zooi!


    Bijdrager
    GoeieDag

    Zeg Jonahke, waarom begin je eigenlijk een nieuw topic?

    Finder blokkeert sinds macOS Sierra.

    Zo zijn we niet getrouwd, gast!

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  GoeieDag.

    Bijdrager
    koen

    Haha, ja, het kwam me al zo bekend voor! :lol:

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  koen.

    Bijdrager
    jonahke
    koen op 28 november 2016

    Ja, de hardware zou kunnen, een schijf kan altijd opeens kapot gaan, zelfs in een (nieuwe) Mac.

    En “silentcleanserver” klinkt ook verdacht, wat is dat?

    Probeer eens een nieuwe gebruiker aan te maken, zonder oude gegevens over te zetten, en kijk of je dan nog steeds problemen hebt.

    (Kun je trouwens even je titel aanpassen, het is ‘quit’ niet ‘quite’. Je kunt dat doen door in je eerste post op je avatar te klikken, en dan “bewerk” te kiezen.

    Bedankt(y) )

    Blijkbaar waren deze van een programma dat ik ooit heb geïnstalleerd (PhoneClean), maar heb het nu verwijderd.


    Bijdrager
    koen

    Heb je al een andere gebruiker aangemaakt?


    Bijdrager
    jonahke
    koen op 29 november 2016

    Heb je al een andere gebruiker aangemaakt?

    Het het getest en merk geen verschil, ook als nieuwe gebruiker loopt mijn Finder vast.


    Bijdrager
    koen

    Wat je ook nog zou kunnen proberen is een clean install te doen (eentje meer kan er nog wel bij), maar zonder alles terug te zetten van je backup. Als je dan nog het probleem hebt is het hoogstwaarschijnlijk een hardware probleem.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  koen.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  koen.

    Bijdrager
    GoeieDag

    Maak eens opnieuw een EtreCheck rapport en plaats het weer.


    Bijdrager
    jonahke
    koen op 30 november 2016

    Wat je ook nog zou kunnen proberen is een clean install te doen (eentje meer kan er nog wel bij), maar zonder alles terug te zetten van je backup. Als je dan nog het probleem hebt is het hoogstwaarschijnlijk een hardware probleem.

    Een clean install heb ik nog niet gedaan (wel Sierra opnieuw geïnstalleerd, sorry als dit niet duidelijk was). Hardware probleem zou toch vreemd zijn aangezien het echt pas is begonnen sinds dag 1 met Sierra. (daarvoor nooit problemen gehad)

    GoeieDag op 30 november 2016

    Maak eens opnieuw een EtreCheck rapport en plaats het weer.

    Met het account van de nieuwe gebruiker of….?


    Bijdrager
    GoeieDag

    Hmm, nee, de gebruiker waarin je normaliter bent ingelogd.


    Bijdrager
    jonahke
    GoeieDag op 30 november 2016

    Hmm, nee, de gebruiker waarin je normaliter bent ingelogd.

    Zou het misschien kunnen helpen om te downgraden naar El Capitan?

    EtreCheck version: 3.1.3 (337)
    Report generated 2016-11-30 14:34:26
    Download EtreCheck from https://etrecheck.com
    Runtime 1:45
    Performance: Excellent

    Click the [Support] links for help with non-Apple products.
    Click the [Details] links for more information about that line.
    Click the [Remove] links to remove adware.

    Problem: Other problem

    Hardware Information: ⓘ
    iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015)
    [Technical Specifications] – [User Guide] – [Warranty & Service]
    iMac – model: iMac17,1
    1 3,2 GHz Intel Core i5 (i5-6500) CPU: 4-core
    8 GB RAM Upgradeable – [Instructions]
    BANK 0/DIMM0
    4 GB DDR3 1867 MHz ok
    BANK 0/DIMM1
    Empty
    BANK 1/DIMM0
    4 GB DDR3 1867 MHz ok
    BANK 1/DIMM1
    Empty
    Bluetooth: Good – Handoff/Airdrop2 supported
    Wireless: en1: 802.11 a/b/g/n/ac

    Video Information: ⓘ
    AMD Radeon R9 M390 – VRAM: 2048 MB
    iMac 5120 x 2880

    System Software: ⓘ
    macOS Sierra 10.12.2 (16C48b) – Time since boot: less than an hour

    Disk Information: ⓘ
    APPLE SSD SM0256G disk0 : (251 GB) (Solid State – TRIM: Yes)
    [Show SMART report]
    EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB
    Recovery HD (disk0s3) <not mounted> [Recovery]: 650 MB
    Macintosh HD (disk1) / [Startup]: 249.79 GB (73.59 GB free)
    Core Storage: disk0s2 250.14 GB Online

    USB Information: ⓘ
    Broadcom Corp. Bluetooth USB Host Controller
    Apple Inc. FaceTime HD Camera (Built-in)
    Seagate Desktop

    Thunderbolt Information: ⓘ
    Apple Inc. thunderbolt_bus

    Gatekeeper: ⓘ
    Mac App Store and identified developers

    Adware: ⓘ
    ~/Library/LaunchAgents/com.bittorrent.uTorrent.plist
    One adware file found. [Remove]

    System Launch Agents: ⓘ
    [not loaded] 7 Apple tasks
    [loaded] 176 Apple tasks
    [running] 97 Apple tasks

    System Launch Daemons: ⓘ
    [not loaded] 41 Apple tasks
    [loaded] 172 Apple tasks
    [running] 101 Apple tasks

    Launch Agents: ⓘ
    [running] com.adobe.AdobeCreativeCloud.plist (2016-10-28) [Support]
    [running] com.brother.LOGINserver.plist (2016-05-29) [Support]
    [loaded] com.oracle.java.Java-Updater.plist (2016-05-20) [Support]

    Launch Daemons: ⓘ
    [running] com.adobe.adobeupdatedaemon.plist (2016-10-28) [Support]
    [running] com.adobe.agsservice.plist (2016-10-23) [Support]
    [loaded] com.adobe.fpsaud.plist (2016-10-26) [Support]
    [loaded] com.malwarebytes.HelperTool.plist (2016-11-28) [Support]
    [loaded] com.microsoft.autoupdate.helpertool.plist (2016-08-03) [Support]
    [loaded] com.microsoft.office.licensingV2.helper.plist (2015-10-08) [Support]
    [loaded] com.oracle.java.Helper-Tool.plist (2016-04-01) [Support]

    User Launch Agents: ⓘ
    [not loaded] com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist (2016-11-03) [Support]
    [loaded] com.bittorrent.uTorrent.plist (2016-11-11) Adware! [Remove]
    /usr/bin/open
    [loaded] com.google.keystone.agent.plist (2016-08-24) [Support]
    [running] com.spotify.webhelper.plist (2016-11-29) [Support]

    User Login Items: ⓘ
    iTunesHelper Programma (2016-11-03)
    (/Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunesHelper.app)
    Safari Programma (2016-11-25)
    (/Applications/Safari.app)
    iTunes Programma (2016-11-03)
    (/Applications/iTunes.app)
    Mail Programma (2016-11-25)
    (/Applications/Mail.app)

    Internet Plug-ins: ⓘ
    Silverlight: 5.1.50428.0 – SDK 10.6 (2016-09-10) [Support]
    FlashPlayer-10.6: 23.0.0.207 – SDK 10.9 (2016-11-08) [Support]
    Flash Player: 23.0.0.207 – SDK 10.9 (2016-11-08) [Support]
    QuickTime Plugin: 7.7.3 (2016-11-25)
    JavaAppletPlugin: Java 8 Update 91 build 14 (2016-05-20) Check version
    AdobeAAMDetect: 3.0.0.0 – SDK 10.9 (2016-10-28) [Support]

    Safari Extensions: ⓘ
    Open in Internet Explorer – Parallels – http://www.parallels.com (2016-05-29)

    3rd Party Preference Panes: ⓘ
    Flash Player (2016-10-26) [Support]
    Java (2016-05-20) [Support]

    Time Machine: ⓘ
    Time Machine not configured!

    Top Processes by CPU: ⓘ
    22% com.apple.WebKit.WebContent(5)
    21% kernel_task
    20% com.apple.WebKit.Networking(2)
    7% WindowServer
    6% Safari

    Top Processes by Memory: ⓘ
    1.07 GB kernel_task
    1.02 GB com.apple.WebKit.WebContent(5)
    795 MB iTunes
    360 MB mdworker(24)
    188 MB mds_stores

    Virtual Memory Information: ⓘ
    2.30 GB Available RAM
    731 MB Free RAM
    5.70 GB Used RAM
    1.59 GB Cached files
    82 MB Swap Used

    Diagnostics Information: ⓘ
    Nov 30, 2016, 02:21:29 PM Self test – passed
    Nov 29, 2016, 10:12:57 PM /Library/Logs/DiagnosticReports/Finder_2016-11-29-221257_[redacted].hang
    /System/Library/CoreServices/Finder.app/Contents/MacOS/Finder
    Nov 28, 2016, 03:39:47 PM ~/Library/Logs/DiagnosticReports/CEPHtmlEngine_2016-11-28-153947_[redacted].crash
    com.adobe.cep.CEPHtmlEngine – /Applications/Adobe Illustrator CC 2017/Adobe Illustrator.app/Contents/MacOS/CEPHtmlEngine/CEPHtmlEngine.app/Contents/MacOS/CEPHtmlEngine
    Nov 28, 2016, 02:37:20 PM /Library/Logs/DiagnosticReports/Finder_2016-11-28-143720_[redacted].hang

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  jonahke.

    Bijdrager
    GoeieDag

    Ja, ziet er idd goed uit. Alle ‘zooi’ van eerder is iig weg.
    Had je de veilige modus opstart al geprobeerd?

    Je kunt ook even het eerste stukje van het Finder_2016-11-29-221257_[redacted].hang rapport uit /Library/Logs/DiagnosticReports/ hier neerzetten.


    Bijdrager
    jonahke
    GoeieDag op 30 november 2016

    Ja, ziet er idd goed uit. Alle ‘zooi’ van eerder is iig weg.
    Had je de veilige modus opstart al geprobeerd?

    Je kunt ook even het eerste stukje van het Finder_2016-11-29-221257_[redacted].hang rapport uit /Library/Logs/DiagnosticReports/ hier neerzetten.

    Ik heb het je in DM gestuurd


    Bijdrager
    GoeieDag

    Ingekeken. Niks gezien wat duidt op de oorzaak van dit probleem:

     
    Event:           hang
    Duration:        3.70s (process was unresponsive for 225 seconds before sampling)
    Steps:           37 (100ms sampling interval)
     
     

    Veilige Modus uitgevoerd?


    Bijdrager
    koen

    Ik zie ook dit nog steeds:

     
     [loaded]    com.bittorrent.uTorrent.plist (2016-11-11) Adware!  [Remove]
     

    Moderator
    Night

    https://www.imobie.com/guide/phoneclean/silent-clean.htm

    Verder Transmission gebruiken i.p.v. µTorrent.

    Overigens is het ook gek dat Safari Extensions gelinkt zijn aan IE in Parallels.

    En tot slot: Je kan het rapport inzien dat is gemaakt door het systeem n.a.v. de Finder crash:

    Nov 29, 2016, 10:12:57 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/Finder_2016-11-29-221257_[redacted].hang

    Desgewenst kun je de inhoud hiervan eens posten.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.

    Bijdrager
    jonahke
    Night op 30 november 2016

    https://www.imobie.com/guide/phoneclean/silent-clean.htm

    Verder Transmission gebruiken i.p.v. µTorrent.

    Overigens is het ook gek dat Safari Extensions gelinkt zijn aan IE in Parallels.

    En tot slot: Je kan het rapport inzien dat is gemaakt door het systeem n.a.v. de Finder crash:

    Nov 29, 2016, 10:12:57 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/Finder_2016-11-29-221257_[redacted].hang

    Desgewenst kun je de inhoud hiervan eens posten.

    Hier kan je het inkijken: https://drive.google.com/open?id=0B8RQn8agsttlYmxDX2RfOTVmM1E

    GoeieDag op 30 november 2016

    Ingekeken. Niks gezien wat duidt op de oorzaak van dit probleem:

     
    Event:           hang
    Duration:        3.70s (process was unresponsive for 225 seconds before sampling)
    Steps:           37 (100ms sampling interval)
     
     

    Veilige Modus uitgevoerd?

    Oké, bedankt voor het inkijken. Ja ik heb mijn Mac al in elke mogelijke modus opgestart in de hoop dat de problemen zouden stoppen. Want als er een programma vastloopt en ik deze geforceerd stop, dan willen deze ook niet meer opstarten.


    Bijdrager
    GoeieDag

    Night, de bedoeling is dat als je je met een post gaat bemoeien, wel even inleest wat er al eerder gezegd en gedaan is…

    Ik ben nu een beetje zonder ideeën; lijkt me dat het probleem redelijk makkelijk te verklaren moet zijn, maar ik zie die verklaring toch niet. Hele schone installatie dan maar?!


    Bijdrager
    jonahke
    GoeieDag op 30 november 2016

    Night, de bedoeling is dat als je je met een post gaat bemoeien, wel even inleest wat er al eerder gezegd en gedaan is…

    Ik ben nu een beetje zonder ideeën; lijkt me dat het probleem redelijk makkelijk te verklaren moet zijn, maar ik zie die verklaring toch niet. Hele schone installatie dan maar?!

    Ik ga eerst nog wachten op de volgende update van Sierra (want het probleem is al minder dan bij de release, but still…) en als die geen oplossing biedt vrees ik dat een clean install de enige oplossing is.
    Bedankt voor jullie hulp!


    Bijdrager
    jonahke
    GoeieDag op 30 november 2016

    Night, de bedoeling is dat als je je met een post gaat bemoeien, wel even inleest wat er al eerder gezegd en gedaan is…

    Ik ben nu een beetje zonder ideeën; lijkt me dat het probleem redelijk makkelijk te verklaren moet zijn, maar ik zie die verklaring toch niet. Hele schone installatie dan maar?!

    Ik ga eerst nog wachten op de volgende update van Sierra (want het probleem is al minder dan bij de release, but still…) en als die geen oplossing biedt vrees ik dat een clean install de enige oplossing is.
    Bedankt voor jullie hulp!


    Bijdrager
    koen

    Grote kans dat wanneer je de update uitvoert, het probleem er nog steeds is. Ik zou gewoon nu een clean install doen, voorlopig zonder alles terug te zetten.

    Wel eerst even een goede backup maken(y)


    Bijdrager
    jonahke

    Sorry jongens, ik heb net ontdekt dat ik altijd safe mode verkeerd deed en de shift-key los liet nadat het Apple logo verscheen.
    Ik heb hem nu dus opgestart in safe mode, maar het is moeilijk om te zeggen of het probleem zich nu ook voordoet, want mijn Mac is in deze mode bijna onbruikbaar traag en ik kan mijn normale werk dus niet doen om te kunnen vergelijken.
    Is het normaal dat alles zo traag gaat in safe mode? (Vensters moeten in 3 delen laden voor ze verschijnen etc)


    Bijdrager
    feek

    @jonahke het is niet de bedoeling om altijd in Safe-mode te werken.

    De Safe-mode is bedoeld om je Mac op te starten zonder dat er allerlei inlog-apps worden geladen. Ook worden je caches geleegd, zodat deze na een nieuwe herstart opnieuw en schoon worden opgebouwd! Ook is deze mode geschikt om wat testen uit te voeren.

    Het klopt overigens dat je scherm even zeer vreemde strepen vertoont tijdens de het opstarten in safe-mode.

    Dus start je Mac maar weer “normaal” op en bekijk of jouw probleem mogelijk is opgelost (vaak door fouten in de cache).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.