9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKevin11

Finder geeft verkeerde gebruikte ruimte van opslagmedia

Weet iemand hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?

De finder geeft dus aan dat de opslagmedia (in dit geval SD kaartje) 1,97 GB groot is en er nog 3,32 GB vrij is.

Dit probleem doet zich voor bij mij sinds Yosemite of Mavericks. Ik ken meer mensen met het zelfde ‘probleem’, dus ik denk niet dat het alleen mijn installatie betreft.

Ook voor externe schijven en usb’s zie ik hetzelfde probleem.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat is de fysieke grootte dan?

Bijdrager
    Pietje13

Is deze SD kaart niet per ongeluk geformatteerd als FAT16 of FAT32?

Edit: laat maar, ik had je laatste regel niet gelezen. Als je het ook met andere externe schijven hebt zal het wel niet aan het formatteren liggen. Excuses.

Bijdrager
    MacKevin11

De SD kaart in dit voorbeeld is 2GB groot.

Ik zie dit ook bij bijv mijn 128GB grote usb stick (exfat). Hierbij geeft hij aan dat die 140gb vrij heeft oid. Ik kijk het exacte getal morgen even na.

Sleutelbeheerder
    Night

Je kan proberen of het herindexeren van Spotlight helpt; deze zorgt wel vaker voor verkeerde weergaven (punt 5):

How to determine when your Spotlight index needs to be rebuilt

Bijdrager
    MacKevin11

Bedankt voor je reactie, maar dat heb ik al een aantal keer geprobeerd afgelopen jaren.
    Overigens lijkt dit gewoon een bug in de software, ofwel in de formule die de opslag grootte berekent. ’t Slaat natuurlijk nergens op dat je meer ruimte vrij hebt dan dat er op het device past.

Hebben jullie de mogelijkheid een lege usb stick of sd kaart in de laptop te stoppen?

Bijdrager
    computer space

Doet OSX tegenwoordig aan versleutelde gecomprimeerde opslag? Lijkt een beetje op diskdoubler vroeger.

Bijdrager
    MacKevin11

Mijn hardeschijf is encrypted. Die usb sticks niet. Zou het daar dan toch mee te maken kunnen hebben, en hoe komt dit dan?

Bijdrager
    MacKevin11

Het probleem doet zich ook voor bij diskimages.
    Ik heb 340MB van de 1GB in gebruik op deze diskimage.

Iemand al een idee wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.